072-3300504

מסע ג`יפים במונגוליה

אחרי שיודעים איזה אישורים צריך ואיזה ביטוח, היכן לשכור ג`יפ, איך לנווט ומהו הציוד הדרוש למסע ג`יפים במונגוליה אפשר לצאת לדרך אל מראות נוף מדהימים והרפתקאות מופלאות...

דב אורן | 08-08-2005 12:15:00

על מנת לקיים טיול ג`יפים במונגוליה דרוש ידע נרחב במכונאות רכב וכישורי נווט. הטיול מתאים לכל מי שמונגוליה מעניינת אותו. לרשות המטייל שלוש אופציות להגשים את המשימה- אופציה ראשונה: לשכור ג`יפ לנהיגה עצמית דרך סוכנות Mongolian-way, היחידה שמשכירה ג`יפים לנהיגה עצמית.

אופציה שניה: לקנות ג`יפ אופציה שלישית: לצאת לטיול ג`יפים עם נהג, הפתרון האידיאלי למי שלא בטוח ביכולות הנווט או שחושש שלא ידע להתמודד עם תיקון הג`יפ בעצמו בשעת צרה. מספר האנשים הנכנסים בג`יפ הוא 5 כולל נהג, לואן (4X4) עד 10 אנשים. השכרה לנהיגה עצמית- 75$ ליום. אם בחרתם באחת משתי האופציות הראשונות, כדאי שתדעו שמפות דרכים ניתן לרכוש באולן בטר, בירת מונגוליה.

אין תמונה

מציוד ועד ביטוח
ציוד אישי-
בנוסף לציוד קמפינג ברמה גבוהה שהוזכר לעיל יש להצטייד ב:
1. בגדים קלים, אך גם במשהו ארוך לערבים הקרירים (בהערכה שמדובר על הקיץ כמובן) אך לא יותר מפליס בינוני.
2. מזון ושתייה בסיסיים (בשר, אורז, לחם, אטריות, שימורים) ניתן למצוא לכל אורך הדרך, אך אם רוצים מוצרים יותר מגוונים או איכותיים, כדאי לקנות בבירה.

אישורים וביטוח-
במונגוליה כל רכב חייב בביטוח חובה אשר מקביל פחות או יותר לזה הישראלי. ניתן גם לרכוש ביטוח צד שלישי. מחירי הביטוח נמוכים ושווים לכל נפש. רצוי לזכור כי הביטוח הזול מכסה גם הוצאות רפואיות נמוכות ולכן מומלץ בחום להצטייד בביטוח חו"ל המכסה ספורט אתגרי ופינוי בהטסה.

אין תמונה

וכמעט אל הדרך....
מונגוליה הינה ארץ עצומה בגודלה עם מגוון של מראות, נופים ואנשים. קצרה היריעה כדי לנסות ולתאר את כל המראות, המקומות והריחות, רק אציין שאל כל אלה ניתן להגיע רכובים על ג`יפ. במונגוליה 400 ק"מ של אספלט סלול ואל כל שאר המקומות מגיעים שבילי עפר הפזורים לאורכה ורוחבה של המדינה.

יש להגביל את המסלול למרחקים של עד 250 ק"מ ביום במקסימום. יום נהיגה איטי וטוב לא יעלה על 150 ק"מ. כמובן שלמסע בשני ג`יפים יש יתרון עצום, כאשר כל ג`יפ יכול לתמוך בשני, לגרור אותו, או להביא עבורו חלפים ממקום היישוב הקרוב.

היתרון בטיול בקבוצה יהיה בראש ובראשונה בעלויות, על פי המשוואה הידועה היטב לכל תרמילאי באשר הוא- סך ההוצאות חלקי מספר המשתתפים.

עונת השנה הקלאסית תהיה בין תחילת מאי לסוף ספטמבר, אך טיול ג`יפים בחורף המונגולי היא חוויה שתשאר עימכם עד יומכם האחרון.
לא משנה באיזו עונה תבחרו בסופו של דבר לצאת למסע, זכרו כי בד"כ ישנים במקום בו עוצרים את הג`יפ, באוהל. בחורף, קר!

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד