072-3300504

מצפן להנדסה – האם אני מתאים?

מחלקת הרישום והייעוץ במכללת אפקה להנדסה בת"א עוזרים לך להבין האם את/ה מתאימים ללמוד הנדסה ובאיזה תחום כדאי לך לבחור; 5 טיפים שיכולים לעזור לך לפתור הרבה בעיות...

| 30-06-2005 11:07:00

הסתיימו הבגרויות, התגייסתם ואתם לא יכולים להתחמק מהשאלה מה הכיוון המקצועי, מה לומדים? אין פה מקום להימורים. חשוב לבחור נכון ובשיקול דעת.
בחירת תחום לימודים ומקצוע היא ללא ספק החלטה קשה. מה גם שמעבר לבחירה זו, קיימת השאלה האם בחירה נתונה זו מתאימה לכישורים בפועל.
לכל תחום לימודים יש קריטריונים שונים לבחינת התאמתו להישגים בפועל בבגרות ובפסיכומטרי וגם לכישורים של כל אחד.
תחום לימודי ההנדסה, לדוגמה, מגוון ביותר ומורכב ממבחר גדול של תארים והתמחויות וכל מוסד אקדמי להנדסה מציע "סל" שונה של מסלולים בתחום.

אז אם הנדסה היא כיוון שמעניין אתכם לבחון, במחלקת ייעוץ הלימודים במכללת אפקה להנדסה בת"א מציעים, 5 תמרורי הכוונה חשובים לבדיקה אישית עוד לפני שאתם מתעמקים באיזו מגמת לימודים לבחור בלימודי הנדסה.

טיפים למהנדס הצעיר
1.איסוף מידע
לאחר סינון ראשוני, מגיעים לרשימה של עד 7 תחומי לימוד שמעניינים במיוחד ורלוונטיים להמשך בדיקה. על תחומי הלימוד ברשימה זו מומלץ לאסוף מידע על הלימודים והמקצוע.
המלצות לנקודות שחשוב לבדוק:
א.לבחון אם המקצוע באמת מתאים למה שמחפשים.
ב.לשקול את התאמת הכישורים, התכונות והישגי הלימודים לדרישות המקצוע.
ג.התאמת הלימודים לעניין האישי ניתן לבחון גם לפי שמות ותכני הקורסים הנלמדים ובדרך זאת לבדוק אם אתם "מתחברים" לכיוון ולנושאים.
ד.לבחון מהם המוסדות אקדמיים הקיימים ומציעים לימודי הנדסה ולעמוד על ההבדלים ביניהם בפרמטרים השונים, הכוללים: סוג התואר המובטח (בהנדסה יש הבדל בין B.tech ו - B.Sc), גישת ההוראה, איכות מעבדות, שירותי הכוון תעסוקתי, יחס אישי ושירות וכדומה.
ה.מומלץ להיעזר באינטרנט ולחפש את אתרי האינטרנט של מוסדות אלו, ולהיכנס לפורומים של הסטודנטים.
ו.כדאי להגיע לקמפוס ולשוחח עם סטודנטים – מועד מומלץ ביותר הוא במסגרת הימים הפתוחים שמקיימים רוב המוסדות האקדמיים, במסגרתם ניתן גם לקבל ייעוץ והכוונה, לשוחח עם סגל המרצים וראשי המחלקות ואף להצטרף לסיור ולהתרשם מהמעבדות, כיתות הלימוד והאווירה.

2.בגרות ופסיכומטרי
שיטת מיון מועמדים ללימודים משתנה בין המוסדות האקדמיים וחשוב לבחון את סיכויי הקבלה בהתאם. אם סיכויי הקבלה שלך לתחום הרצוי נמוכים, חשוב לשקול מראש האם מוכנים להשקיע מאמץ בשיפורם ובאיזו מכינה קדם אקדמית רוצים לעשות זאת.

3.מכינה קדם אקדמית
אם בחרתם כיוון לימודים אך גיליתם כי סיכויי הקבלה שלכם נמוכים, אולם אתם מוכנים להשקיע ולשפר אותם – מומלץ לבחור מכינה קדם אקדמית. בהרבה מוסדות אקדמיים מציעים מסגרת זו אולם תוכניות הלימודים והדגשים משתנות.

4.האם אני מתאים?
הנדסה הוא המקצוע היחידי שההצלחה בו קשורה בך עצמך ובכישוריך ולא בסביבה שממנה אתה בא או בקשרים כאלה ואחרים שאתה יכול להפעיל. כישרונות מרכזיים של מהנדס טוב הם יצירתיות והיכולת להבין איך לקשר בין מערכות.
מדובר במקצוע מלא עניין בו לא מפסיקים ללמוד גם לאחר שמסיימים את התואר. אי אפשר לשכוח את מה שלמדת ואתה נדרש להתעדכן באופן קבוע על ההתפתחויות השוטפות של הטכנולוגיה. אתה לא יכול להתיישן במקצוע. מהנדס הוא "החיה" הכי יצירתית שיש . מהנדסים מחויבים לתוצאות.

5.ברק בעיניים
ההצלחה המקצועית תגדל ותוכיח את עצמה ככל שתיטיבו להתאים את המקצוע לתכונות שלכם. כדי לבחור נכון חשוב לסנן את הלחצים שמופעלים מגורמים סביבתיים כמו משפחה וחברה ולחפש את התחום המקצועי שיוסיף לכם את הברק בעיניים.
מהו מהנדס טוב? אנחנו לא יודעים מראש מי זה מהנדס טוב. האם הוא מצטיין בלימודים? – לא בהכרח. בדיוק כמו שלא כל בוגר מצטיין במשפטים הוא דווקא עו"ד טוב ולא כל רופא מומחה סיים את לימודיו בהצטיינות. המפתח הוא "ברק בעיניים", אנשים יצירתיים, המבקשים להגשים עצמם כמהנדסים. לעיתים, אנשים מוכשרים כאלה עלולים לוותר על החלום בגלל שיטת המיון שמפעילות האוניברסיטאות, המסננת החוצה רבים מהם. אנחנו, במכללת אפקה להנדסה מאמינים כי שיטת המיון שלנו (המפורטת בסעיף 2) תסייע לרבים מכם לא לוותר על החלום.


הכתבה באדיבות מחלקת ייעוץ הלימודים, במכללת אפקה להנדסה בת"א

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד