072-3300504

מדעי הרוח למנהלים

שתי תוכניות מיוחדות חדשות למנהלים ולבכירים ללימודי מוסמך יפתחו באוניברסיטת תל-אביב:לימודים לתואר מוסמך בפילוסופיה בתכנית בפילוסופיה, מידע ותרבות דיגיטלית ולימודים לתואר מוסמך בהיסטוריה של המזה"ת בתכנית המזה"ת בן-זמננו

| 28-06-2005 11:11:00

התכנית בפילוסופיה, מידע ותרבות דיגיטלית

זו אחת התכניות הראשונות בעולם, ובוודאי הראשונה בישראל, העוסקת בקשר בין מחשבים לפילוסופיה. התוכנית מיועדת לבעלי תפקידים ניהוליים, ביצועיים או מחקריים בתחומי המדיה, הכלכלה והשיווק, תעשיות ההיי-טק, המידע והטכנולוגיה. התכנית תקנה לבוגריה תואר שני (תואר "מוסמך אוניברסיטה") בפילוסופיה, בתכנית לפילוסופיה, מידע ותרבות דיגיטלית. התוכנית תמשך שנה אחת ותכלול שלושה סמסטרים במסלול לימודים ללא תזה.
התכנית זהה בהיקפה וברמתה לתכנית המוסמך הרגילה ללא תזה. בתכנית זו קובצו יחד 9 סמינרים הנוגעים לנושאי מידע ותרבות דיגיטלית תוך ניתוח ומתודולוגיה פילוסופיים.
התכנית מתמודדת עם התרבות הדיגיטלית תוך שימוש בכלים פילוסופיים מקצועיים. התכנית מציעה מכלול שיטתי של דיונים מפרספקטיבה פילוסופית כוללת ובכך מרחיבה את הדיון גם מעבר לקשרים הידועים שבין התרבות הדיגיטלית עם פוליטיקה, תקשורת, טכנולוגיה, עסקים, אמנות וכיו"ב. התכנית משלבת בין הפילוסופיה "העתיקה" לבין העידן הדיגיטלי "החדש". היא מקנה ראייה רחבה יותר וידע עמוק יותר, דווקא בתחומים שבהם החדשנות והחידושים הם כה בולטים. כך נוצרת מסגרת מיוחדת המשלבת עבר ועתיד, וממזגת מתודות ותחומי ידע מבוססים ומוכרים עם כאלה שנמצאים בתחילת דרכם. כתוצאה מכך, מקבלים התלמידים, הנמצאים במרוץ מתמיד אחרי חדשנות וחידושים ביסוס והיבטים פילוסופיים חדשים של התעשייה המרתקת שבה הם עוסקים.

התוכנית ללימודי התואר השני בלימודי המזה"ת בן זמננו
מבקשת להעניק לבעלי תפקידים בכירים בשירות הציבורי ומחוצה לו העוסקים בתחומי המזה"ת בן-זמננו, השלמת ידע בתולדות המזה"ת, כמו גם לקשר בין תיאוריה למעשה באמצעות הקניית ידע תיאורטי וכלי חשיבה וניתוח בתחומי עיסוקם של התלמידים.
התוכנית מקבילה בתכניה ובאופייה לתוכנית הלימודים לתואר השני (מסלול עיוני) בהיסטוריה של המזה"ת המתקיימת כיום במסגרת חוג להיסטוריה של המזה"ת ואפריקה. ייחודה של התוכנית הוא כפול: ראשית, היא מקבצת יחדיו תלמידים שיש להם ניסיון מעשי והיכרות עם תחומי הלימוד מתוקף עיסוקם בתחום זה בשירות הציבורי. שנית, התוכנית מבוססת על ההנחה כי כל התלמידים המשולבים במסגרתה לומדים תוך כדי המשך מילוי תפקידיהם. בשל כך יתקיימו הלימודים בצורה מרוכזת בסוף שבוע העבודה (ימי חמישי ושישי) לאורך 12 חודשים שיחולקו לשלושה סמסטרים. בוגרי התוכנית ילמדו באורח יסודי יותר את תולדות העימות הישראלי-ערבי, על ממדיהם הפלסטיני והישראלי, ירחיבו את ידיעותיהם אודות מדינות האזור ויעסקו ביסודיות בסוגיות כלל-אזוריות (כגון: תנועות רדיקליות ו/או אסלאמיות, נשים ומגדר, דמוקרטיה מול דיקטטורה, המדינה, השבטיות, או מעורבות המעצמות במזה"ת). תלמידי התוכנית ייחשפו גם לתחומי ידע משיקים (מדע המדינה, לימודי בטחון, גיאוגרפיה), כאשר הקורסים המועברים במסגרת זו יתמקדו במקרי-בוחן מזרח-תיכוניים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד