072-3300504

טיפים אחרונים רגע לפני הבחינה הפסיכומטרית

על מה כדאי לחזור? מתי ללכת לישון? במה להצטייד ומה חשוב לזכור לפני הבחינה בשבוע הקרוב. צוות המחקר והפיתוח של רשת בתי הספר לחמן לבגרות ולפסיכומטרי הכינו טיפים שיקלו עליכם לפני הבחינה וגם אחריה

מערכת יורם לימודים | 18-04-2005 13:02:00

-חזרה אחרונה: כדאי לחזור על חוקי חזקות ושורשים ועל נוסחאות שטחים ונפחים בגיאומטריה, שלמרות שהן מופיעות בדף המצורף לבחינה, אין זמן לעיין בהם. מומלץ ללמוד בעל פה את החזקה הריבועית של כל המספרים עד 20.

-יום לפני הבחינה: לא מומלץ ללמוד או לחזור על החומר, זה גורם ללחץ מיותר. מה שאתם יודעים עכשיו הוא שיקבע. נוחו, צאו מהבית, קראו ספר ולכו לישון מוקדם.

-מה כדאי להביא לבחינה? מספר עפרונות מחודדים (כדי לא לבזבז זמן על חידוד במהלך הבחינה), מחק נקי ומחדד (ליתר בטחון). בנוסף כדאי להצטייד גם בשעון עצר (סטופר) פשוט ולא מצפצף! אין טעם "לפתוח שולחן" או להביא ממתקים שמשפיעים מהר מאוד אך השפעתם פגה באותה מהירות...הביאו משהו קל, טעים ופשוט כמו בננה או פירות יבשים. לגבי הביגוד-כמו בצל: כדאי ללבוש בגדים מתקלפים ולהיות מוכנים לכל מזג אוויר בכיתות.

-ביום הבחינה: קומו מוקדם, איכלו ארוחת בוקר קלה. הגיעו לאוניברסיטה עד השעה 08:45, ואתרו את הכיתה. וודאו שמספר תעודת הזהות שלכם מופיע בדף על דלת הכיתה ומיצאו את השירותים הקרובים. אם במקרה איחרתם, על הדלת יופיע המיקום של כיתת המאחרים.

טיפים למהלך המבחן
1.כל פרק עומד בפני עצמו: אל תיתנו להצלחה או לחוסר הצלחה להשפיע על היכולת שלכם בפרק הבא. התייחסו לכל פרק כאילו הוא הראשון במבחן. היו מרוכזים ובטוחים בעצמכם.

2.ניהול נכון של הזמן: מחקרים רבים מוכיחים כי הנבחנים שיודעים לנהל נכון את הזמן מצליחים יותר. אם נתקלתם בשאלה שמעכבת אתכם נחשו והמשיכו הלאה. זכרו: לא מורידים נקודות על תשובות שגויות ולכן כדאי לנחש.

3.השתמשו בתשובות בתבונה: אם הגעתם למצב שאינכם יודעים לפתור את השאלה, פשוט הציבו את התשובות.

4.בפרקי החשיבה הכמותית: נסו לפשט את הביטויים כמה שאפשר, נסו לצמצם ולהוציא גורם משותף. אל תסתבכו עם חישובים מיותרים.

טיפים אחרונים
-אחרי הבחינה: אל תנסו לחשוב האם הלך טוב או לא. עשיתם את המיטב, עבדתם קשה ועכשיו תיהנו מהחופש. לאחר שיגיעו התוצאות תבדקו אילו אפשרויות עומדות בפניכם ותקבלו החלטות על עתידכם.

-טיפ אחרון: הבחינה הפסיכומטרית לא מודדת אינטיליגנציה או חוכמה, היא בסך הכל כלי קבלה לאוניברסיטה. אל תיתנו לתוצאות להשפיע על הדימוי העצמי שלכם לחיוב ובעיקר לשלילה. אם קיבלתם את שרציתם-עשיתם את שלכם ואם לא תמיד אפשר לנסות שוב... בהצלחה!

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד