072-3300504

מכללת תל חי מגיעה לטלוויזיה

טלעד ומכללת תל-חי מייסדות קורס ללימודי התמחות גבוהים בתחום שידורי הטלוויזיה

| 12-04-2005 10:23:00

במסגרת היערכותה של טלעד לתקופת הזיכיון הבאה, חתמה החברה על הסכם עם מכללת תל חי לשם הקמת חטיבת הכשרה למקצועות הטלוויזיה. המסלול הוא מסלול ייחודי שמטרתו לאתר ולהכשיר את הדור הבא של אנשי טלוויזיה בתחום היצירה, הניהול והתוכן. טלעד בחרה לשתף פעולה עם מכללת תל -חי בשל איכות המוסד, מיקומו בפריפריה ובשל ההרכב ההטרוגני של תלמידיו. טלעד תשקיע במיזם המשותף כ 70,000$ מדי שנה.

תלמידי החטיבה ילמדו במסלול שעתיד להמשך כשנה, מהם שלושה חודשים במכללה (כ-350 שעות לימוד), ואת שאר הזמן בסטאז' במחלקות השונות של טלעד.

בקורס ירצו אנשי מקצוע מהשורה הראשונה מהמערך היצירתי, ההפקתי והניהולי של טלעד ואנשי מקצוע שונים מתעשיית הטלוויזיה. כמו כן ירצו אנשי אקדמיה, פרסומאים, עיתונאים ונציגי ארגונים חברתיים שונים הפועלים למען תקשורת טובה יותר. הקורס ינוהל על ידי איש מקצוע בכיר ויפעל ממכללת תל חי.

מערך הקשרים של טלעד ומעמדה בעולם הטלוויזיה מחוץ לגבולות ישראל יאפשר הבאת מומחים מהמעלה הראשונה מחו"ל. שיתוף הפעולה עם מכללת תל חי יצור אפשרויות רבות נוספות בשל ההכרה ברמת הלימודים של החטיבה המתוכננת, שהיא יחידה במינה בישראל, מאחר וכיום לא קיים מערך הכשרה ייעודי לעובדים בתחום הטלוויזיה במערכת אקדמית כל שהיא.

טלעד ומכללת תל חי הסכימו על מבנה הלימודים העקרוני וימשיכו בפיתוחו מייד לאחר ההודעה על קבלת הזיכיון החדש. תאריך היעד שנקבע לפתיחת הקורס הראשון הינו המחצית הראשונה של שנת 2006.

מנכ"ל טלעד דורית ענבר: "טלעד מצפה ליצור בית גידול לדור הבא של עובדי טלוויזיה מיומנים ורחבי אופקים אשר השכלתם וחינוכם יתאמו את ערכיה של טלעד ואת תפישת עולמה. שיתוף הפעולה המתוכנן בין טלעד ובין מכללת תל חי בצפון הארץ יתן, מחד, הזדמנות ראויה לנציגי מגזרים שונים, תושבי הצפון – הרחוק בדרך כלל ממוקד העשייה הטלוויזיונית, להתנסות בתחום ולקבל הזדמנות להוכיח את עצמם, ומאידך מדובר בצעד חשוב להעשרת וגיוון המסך של ערוץ 2. ביסוס הקשר עם מכללת תל-חי והקמת הקורס מהווים נדבך נוסף בעשייה התרבותית של טלעד ובתמיכה הנמשכת והרחבה שלה במוסדות חינוך בתחום השידורים".

יורם הררי ראש החוג לקולנוע וטלוויזיה במכללת תל חי- "בבתי הספר ובמכללות לתקשורת בארץ מלמדים בעיקר קולנוע עלילתי ודוקומנטרי ועוסקים מעט מאד בתחומי התוכן והניהול בטלוויזיה. לכן אני רואה צורך אמיתי במסלול שכזה. אנו שמחים לשתף פעולה עם גוף בעל מוניטין ונסיון מקצועי כמו טלעד ומקווים שמתוך מיזם זה יצמח הדור הבא של אנשי הטלוויזיה בישראל".

מטרתה של הקמת החטיבה היא, בין היתר, להביא לשילובם בתעשיית הטלוויזיה של קבוצות שונות שאינן זוכות לייצוג הן על המרקע והן בתחומי ההפקה והיצירה. בקבלה לקורס תינתן עדיפות לסטודנטים הבאים מהקבוצות שאיתרה הראשות השנייה במחקר ויקי שירן, בהם עולים חדשים מרוסיה ומאתיופיה, ערבים, דרוזים, בדואים וסטודנטים הסובלים ממגבלות פיזיות .

דורית ענבר, מנכ"לית טלעד ויורם הררי, ראש המגמה לקולנוע וטלוויזיה במכללת תל-חי
דורית ענבר, מנכ"לית טלעד ויורם הררי, ראש המגמה לקולנוע וטלוויזיה במכללת תל-חי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד