072-3300504

פופולריות מחקרית לבי"ס למשפטים בבינתחומי

בי"ס רדזינר למשפטים במרכז בבינתחומי הרצליה דורג במקום ראשון בישראל ובמקום ה-47 בעולם בפופולריות המחקרית

| 12-04-2005 10:20:00

בדירוג ראשון מסוגו, שפורסם על ידי SSRN.COM, אתר האינטרנט המחקרי המוביל בתחום מדעי החברה, דורג בי"ס רדזינר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה במקום הראשון בישראל ובמקום ה-47 בעולם בדירוג בתי הספר למשפטים, לפי מספר הפעמים שמחקרי חברי הסגל שלהם נקראו על ידי עמיתיהם ברחבי העולם. במקומות הראשונים בדירוג נמצאות הפקולטות למשפטים של האוניברסיטאות הרווארד, סטנפורד, שיקגו וקולומביה.

ברשימת מאה הפקולטות המובילות בעולם דורגו, מעבר לבינתחומי, גם ארבע אוניברסיטאות ישראליות, אולם במקומות נמוכים יותר: אוניברסיטת תל אביב דורגה במקום ה-59, בר-אילן במקום ה-79, אוניברסיטת חיפה במקום ה-84 והאוניברסיטה העברית בירושלים במקום ה-92.

אתר SSRN משמש 'כיכר השוק' המחקרי בעידן הגלובאלי: חוקרים מובילים מכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בעולם נוהגים לפרסם באתר זה את מחקריהם המשפטיים - ולהוריד ממנו את מחקריהם של עמיתיהם. המחקרים מתפרסמים באתר במקביל לפרסומם בכתבי העת השונים (ולעיתים עוד לפני פרסומם). האתר מאפשר גם לדעת באופן ברור אלו מאמרים מעניינים את החוקרים עצמם, כאשר אלו בוחרים 'להוריד' מאמר מהאתר לשם קריאתו.
בחלק המשפטי של SSRN יש כיום כ-90,000 מאמרים שנכתבו בידי למעלה מ-47,000 מחברים. בשנה האחרונה, שלגביה נערכה הסטטיסטיקה, בוצעו מהאתר למעלה מ-3,370,000 הורדות.
בנוסף לדירוג כללי, מפרסם האתר גם דירוג עולמי אינדבדואלי של חוקרים לפי פופולריות ההורדה של מאמריהם. בהישג נוסף לבינתחומי, מוקם ד"ר עמיר ליכט, חוקר ומרצה לדיני תאגידים וניירות ערך בבי"ס רדזינר למשפטים, במקום ה-48 בדירוג זה.

פרופ' אוריאל רייכמן, נשיא המרכז הבינתחומי הרצליה אמר בתגובה לתוצאות כי "זו הוכחה נוספת לכך שהמרכז הבינתחומי הרצליה הוא מוסד מחקרי מוביל בקנה מידה בינלאומי". פרופ' אמנון רובינשטיין, דיקן בי"ס רדזינר למשפטים במרכז הבינתחומי הרצליה, הוסיף: "מה שנתגלה באתר ידוע לרבים מאתנו ואינו חדש. המרצים שלנו עוסקים במחקר ששמעו יצא זה מכבר בעולם הרחב".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד