072-3300504

זו לא מחלה

אנחנו חיים בעולם מטורף, לימודים, לחץ מהבוס, מהחבר/ה, אמא. תנו לי גורם ואני כבר אמצא ממה להילחץ ולמה לא להיות מרוכזת. אבל ישנם אנשים שיש להם "מרשם מהרופא", הסבר ולגיטמציה, לתופעה, אלו שאובחנו עם הפרעות קשב וריכוז.

ד"ר אפרת בנג`ו | 05-04-2005 16:34:00

אומנם זו עיצתו של המרגיע הלאומי, אבל מסתבר שהיא תמיד פועלת..תזונה נכונה ושתייה מרובה של מים.
בדיקת נוספת היא של חסרים תזונתיים, מדובר בחסרים של מינרלים וויטמינים ומרכיבי מזון חיוניים אחרים אשר מחמירים הפרעות קשב והיפראקטיביות. בין היתר מדובר בחסרים של מגנזיום, ברזל, אבץ, ויטמינים מקבוצה B, חומצות שומניות חיוניות, ועוד. אלה מולידים התפתחות, או החמרה, של הפרעות קשב והיפראקטיביות.

שאיפה..נשיפה..
תרגול יוגה- לשיפור הקשב והריכוז, תרגיל הנשימה- "אנלומה וילומה" (נשימה בנחיר אחד לסירוגין). מיכולתו של התרגיל להרגיע את המחשבה ולאזן בין האונה הימנית והשמאלית של המוח. לימוד נשימה נכונה הוא פן חשוב של אימוני היוגה. תרגילי נשימה יוגיים (הפראנימה) ממריצים אזורים חיוניים של המוח ומערכת העצבים המרכזית.

כמו כן, סדרה של תרגילי מוח, ממריצים, ומפתחים כישורי חשיבה, קואורדינציה, ריכוז, קשב ומיקוד, הופכים אותם לקלים ואוטומטיים.

שיטת טיפול נוספת היא הרייקי. יתרונותיה; שיטת טיפול עדינה וקלה לביצוע, בעלת יעילות והשפעה חזקה ביותר. מטרתה להביא לזרימה טבעית ומשוחררת של אנרגיית החיים בתוך גופנו, ובאמצעותה לשחרר חסימות פיזיות, נפשיות ורוחניות. שיטת הרייקי טומנת בתוכה גם כלים לטיפול בילדים ובמבוגרים הסובלים מהיפראקטיביות והפרעות קשב וריכוז.

הילינג מדיטציה והרפייה- ריפוי אנרגטי, העברת אנרגיה, התמרה של אנרגיה (שינוי התודעה בעזרת המחשבה או הדמיון), התמקדות בצ'אקרות המרכזים אנרגטיים בגוף במה שקשור לאישיות האדם ובעיותיו. מציאת כוחות הטיפול אשר מצויות במטופל וצריך לגלותן ולהוציאן אל פני השטח.
רפלקסולוגיה- העבודה עם ילדים ומבוגרים הסובלים מהפרעות קשב היא מיוחדת יותר ושונה במהותה מטיפול במטופלים בבעיות בריאותיות אחרות. קשה להם יותר לשכב על מיטת הטיפולים, מאחר והם מאבדים עניין מהר יותר. כמו כן, יש להם נטייה מוגברת לרצות להגיע כמה שיותר מהר לשורות התחתונות והמסכמות של כל מפגש או מסע. זו הסיבה שפותחו טכניקות עבודה מיוחדות, בעיקר כאלו המשתפות (לפחות בחלק מהטיפול) את המטופלים: בתנועה ובעיסוי. מסתבר שהתוצאות מאוד טובות. תוך זמן קצר יחסית, המגע הגופני, שבמהותו מסייע לייצור גבולות (המגע עם העור), מסייע למטופלים להגיע לשקט עם עצמם לפרקי זמן ארוכים יותר ויותר.

והעשרה אינסטרומנטלית, תוכנית לפיתוח כלי חשיבה שפותחה בישראל ע"י פרופ' פויירשטיין. תוכנית זו כוללת סדרה של חוברות הכוללות תרגילים שונים הנלמדים במסגרת קבוצתית או אישית. פעילויות העשרה אינסטרומנטלית מתמקדות בתהליכי חשיבה שהפרט אמור להפעיל תוך התמודדות עם משימות שונות. מודעות האדם לתהליכי חשיבתו היא מפתח להפעלה נכונה שלהם בעת הצורך. מודעות זו חשובה לכולם אך ללקויי למידה במיוחד. התוכנית נמצאה כיעילה גם בעבודה עם לקויי למידה והפרעות קשב וריכוז. למשל, באמצעות הכלים לומד הילד ההיפראקטיבי לווסת את התנהגותו, לבחור אופרציית חשיבה שמתאימה למשימה אותה הוא מבצע, ועוד.

דבר אלי בפרחים
פרחי באך- המדובר בתמציות של שלושים ושמונה פרחים שרופא-הומיאופת בשם ד"ר באך, מצא שהן משפרות מצבים רגשיים, מנטליים ורוחניים. בכך הם מסייעות גם לאיזון המצב הגופני. לתמציות פרחים אלו השפעה חיובית על בעיות נפשיות כמו דיכאון, חרדה, מתח, שבמקרים רבים נלווים לליקויי למידה. זאת ועוד, מסתבר שלפרחי באך יש גם השפעות חיוביות על הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות.
וישנן גם תרופות אנרגטיות, מדובר במגוון גישות טיפוליות המבוססות על הפן האנרגטי של חומרים מן הטבע כמו למשל: מלחי שוסלר, אורגנותרפיה, אוליגואלמנטים, ועוד. תרופות אלה משמשות גם לטיפול בליקויי למידה ובהפרעות קשב וריכוז.

חשוב לציין שהתזונה הכרחית לטיפול עבור כולם ולגבי יתר האפשרויות המוצעות לעייל יש לבחון את התאמתן בהתאם לאישיות ולמאפיינים של כל סטודנט/ית.

הכותבת הינה מתמחה בתחום החינוך התפתחות הילד. מרכזת את המגמה להכשרת מומחים לטיפול בקשיי למידה, בגישה הוליסטית במכללת רידמן לרפואה משלימה

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד