072-3300504

84% ממקבלי הייעוץ בעניין בחירת לימודים-מרוצים

מהמשתמשים בתוכנה לייעוץ בבחירת לימודים ומקצוע גילו שביעות רצון רבה מהכיוון המקצועי שבחרו - כך עולה ממחקר מעקב של פרופ' איתמר גתי מהאוניברסיטה העברית בשיתוף מכון הדסה

חנית נוה | 03-04-2005 16:37:00

מחקר מעקב של פרופ' איתמר גתי מבית הספר לחינוך ומהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית, בשיתוף מכון הדסה לפיתוח אישי וארגוני, בדק את מידת שביעות הרצון של משתמשים בתוכנת מחשב לסיוע בבחירת לימודים ומקצוע. התוכנה הקרויה "משיב" מתבססת על העדפות המתלבט במגוון שיקולים הקשורים לבחירת מקצוע לצורך איתור תחומי לימוד ומקצועות המתאימים לו.

צוות המחקר הצליח לאתר 70 איש שנעזרו בשירותי הייעוץ של התוכנה לפני שש שנים ובדק את מידת התועלת שהפיקו מההכוונה המקצועית שקיבלו בהתאם לדיווחיהם על שביעות רצונם מעיסוקם כיום.

הנשאלים חולקו לשתי קבוצות: באחת משתמשים שבחרו מקצוע מתוך רשימת המקצועות שהומלצה להם; ובאחרת, משתמשים שבחרו מקצוע אחר שלא הופיע ברשימה המומלצת.

ממצאי המחקר הראו כי 84% מן המשתמשים שבחרו מקצוע התואם את המלצות התוכנה היו מרוצים מאוד ממקצועם ו-16% היו מרוצים במידה בינונית; ואילו מתוך המתלבטים שבחרו שלא על פי ההמלצות רק 38% היו מרוצים מאוד ממקצועם ו-44% נוספים היו מרוצים במידה בינונית. מבין אלו שפעלו שלא לפי ההמלצות דיווחו 18% כי אינם מרוצים כלל מהכיוון התעסקותי שבחרו, ואילו מבין מקבלי ההמלצות – אף לא אחד דיווח שלא היה מרוצה כלל מבחירתו.

"מחקרי מעקב הבוחנים אם ייעוץ עזר נדירים ביותר בגלל הקושי לבצעם ובפרט לאתר אנשים לאחר כמה שנים", אומר פרופ' איתמר גתי, אשר עומד בראש צוות הפיתוח של 'משיב'. "הממצאים מראים כי מי שקיבל את ההמלצות הגדיל ביותר מפי שניים את הסיכוי להיות מרוצה מאוד מהבחירה המקצועית, והקטין את הסיכוי לחוסר שביעות רצון. ההבדל בין הקבוצות משמעותי ביותר מבחינה סטטיסטית".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד