072-3300504

בית ספר למשפטים ייפתח בדרום

אוניברסיטת בן גוריון בנגב ומכללת ספיר חתמו על הסכם לשיתוף פעולה לקידום לימודי המשפטים בנגב, לפיו בית ספר למשפטים יוקם באוניברסיטת בן גוריון. בספיר ייפתחו קורסים במשפט חברתי, שיוכרו על ידי האוניברסיטה

חנית נוה | 03-04-2005 16:31:00

בהסכם שנחתם בין נשיא האוניברסיטה, פרופ' אבישי ברוורמן ובין נשיא המכללה, פרופ' זאב צחור, נאמר כי לימודי המשפטים חיוניים, שכן הם מהווים חוליה חסרה במארג תכניות הלימודים בנגב. בוגרי התיכון באזור נאלצים לנדוד צפונה על מנת לממש את שאיפתם ללמוד ולעסוק בתחומי המשפט."מרקם העשייה הציבורית הכללית בנגב כולו יכול להפיק הנאה ותועלת מקיום לימודי משפטים באוניברסיטת בן גוריון", נאמר בהסכם.

על פי ההסכם, עליו חתומים גם רקטור האוניברסיטה, פרופ' ג'ימי וינבלט מחד, ויו"ר הועד המנהל של המכללה, שי חרמש מאידך, אוניב' בן גוריון תקים בית ספר למשפטים ותחל בהליכים הדרושים לגיבוש ולקידום התכנית האקדמית עד להבאתה לאישור ולקבלת ההסמכה להעניק תואר במשפטים .(LLB)על ידי המועצה להשכלה גבוהה. מכללת ספיר תפתח מסלול לימודים ב"משפט חברתי" (זכויות אדם, ממשל וכדומה), שילמד במסגרת לימודי התואר הראשון הרלוונטיים. בוגרי ספיר, שישלימו בהצלחה את לימודיהם, לרבות המסלול במשפט חברתי, יוכלו להמשיך באוניב' בן גוריון לקראת תואר במשפטים, תוך כדי הכרה בנקודות זכות של המסלול ב"משפט חברתי". המטרה היא לקדם לימודי תואר כפול, אחד במכללת ספיר ואחד באוניברסיטת בן גוריון, תוך ניצול החפיפה שתיווצר על ידי קיומו של המסלול ב"משפט חברתי" (לדוגמא: תואר ראשון בניהול ב"ספיר" , תואר במשפטים באוניב' בן גוריון).

סטודנטים שילמדו במסלול זה יוכלו לצבור במסגרתו כ-60 נקודות זכות, שיוכרו על ידי אוניברסיטת בן גוריון. האוניברסיטה תתאם עם מכללת ספיר את בניית לימודי המשפטים בספיר, על מנת ליצור שילוב מיטבי בין מסלול ה"משפטים" ב"ספיר" ללימודי משפטים באוניברסיטה.

אוניברסיטת בן גוריון ומכללת ספיר יקימו בתוך שלושה חדשים צוות משותף לקידום הנושא, זאת, בהמשך למסורת הפעולה המשותפת על בסיס של שוויון במעמדם של המוסדות ומתוך כוונה לקדם רעיונות יצירתיים בקנה מידה גדול. במהלך שנת הלימודים הנוכחית יגישו הצוותים הצעות מעשיות לפיתוח התכניות המוצעות. שני הצדדים מתחייבים לפעול יחד לקידום האישורים הנדרשים בוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה לתוכניות המשותפות.

יו"ר לשכת עורכי הדין במחוז הדרום, עו"ד דניאל גרטנר, תומך בשיתוף הפעולה בין אוניברסיטת בן גוריון למכללת ספיר והביע תקווה כי המהלך יזרז את החלטות המועצה להשכלה גבוהה על פתיחת בית ספר למשפטים באוניברסיטת בן גוריון, לטובת תושבי האזור.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד