072-3300504

הערכה: רוב תארי לטביה לא יוכרו

הוועדה שבדקה את כשירות התארים של 4,000 מעובדי המדינה בוגרי האוניברסיטה תגיש בקרוב את מסקנותיה, שימליצו כנראה שלא להכיר ברובם. ההחלטה עתידה לחסוך למדינה כשני מיליארד שקל

מערכת יורם | 16-02-2005 12:58:00

המדינה לא תכיר, ככל הנראה, בתארים של לפחות מחצית מבין 4,000 בוגרי אוניברסיטת לטביה בישראל – כך מפרסם הבוקר עיתון "מעריב". הטבות השכר, שעובדי המדינה בעלי תארים משלוחת האוניברסיטה היו מקבלים אם התארים היו מאושרים, עשויות להגיע לאלפי שקלים בחודש. לפי הערכות, ההחלטה תחסוך למדינה יותר משני מיליארד שקל.

גורמים בוועדה לבדיקת התארים אמרו לכתב העיתון, אור קשתי, שבקרוב יקבלו כמחצית מהבוגרים מכתבים שמסבירים כי הוחלט שלא להכיר בתארים שקיבלו. לגבי יתר הבוגרים פנתה הוועדה לאוניברסיטת לטביה, בשאלה אם היא מוכנה להכיר בתארים.

מאז החלה הוועדה לפעול בנובמבר 2004, בעקבות החלטת בג"ץ שאסר על המדינה לשלול תארים באופן גורף, ראיינו צוותים רבים את בוגרי השלוח הישראלית. לדברי גורם בוועדה, בבדיקה נחשפו מאות עבודות מועתקות, חלקן בצורה בוטה במיוחד. במקרים מסוימים הגישו סטודנטים דרוזים עבודות עם המילה "בס"ד" בראש הדף וגברים הגישו עבודות כתובות בלשון נקבה.

סטודנטים שרואיינו על ידי נציגי הוועדה גילו בורות כשנשאלו על פרטים בעבודות שלכאורה הגישו. באחת העבודות, למשל, נכתב שסקר מסוים הקיף 250 נשאלים, אולם בראיון אמר בעל התואר שהסתפק בתשובות של 25 אנשים בלבד. בנוסף לכך, בקרב מרבית מקבלי התארים התגלתה אי התאמה בין גיליון הקורסים, כפי שהונפק על ידי אוניברסיטת לטביה, לבין הלימודים בפועל כפי שסיפר עליהם הסטודנט.

"ככל הנראה, באוניברסיטת לטביה האמינו שהסטודנטים כאן לומדים באופן רציני לקראת התואר, ומצד שני אמרו לסטודנטים הישראלים שאפשר להשיג תואר גם אם לומדים רק חלק מהקורסים", אמר גורם בוועדה ל"מעריב".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד