072-3300504

להשתכר ב- 40 שקל

רוצים לצאת ולהשתכר ולא לשלם מעל 40 שח. אוכלי חינם מזמין אתכם למקומות הכי שווים במחירים הכי נמוכים! והיום הסטארדאסט בירושלים

ענת פיזוב | 01-11-2004 12:25:00

סטודנטים יקרים, נדמה שנרדמנו בעמידה. בעוד מיעוטים בעולם נלחמו על זכויותיהם ועל זכויות מועדפות, אנחנו לחמנו בכוחות רשע לא פחות מפחידים- מועדי הגשה ומבחנים. התוצאות לא פשוטות לעיכול- בעוד כל פאב/פיצוציה/בית קפה/מסעדה מכריז על עצמו כ"גיי פרנדלי" כי זה מה-זה באופנה, איתנו הסטודנטים אף אחד לא ממש רוצה להתחבר או לבוא לקראתנו. אומנם ישנם מקומות שהתברכו באוכלוסיה עשירה בסטודנטים, אך אלו מעטים וסופם פשיטת רגל או שדרוג, שלרוב כולל עלייה דראסטית של מחירים, והתנדפותם של הסטודנטים העניים כלא היו (ואולי זו בעצם מטרת השדרוג?). אז מה נשאר לנו לעשות במצב העגום אליו נקלענו, בו בירה מהחבית עולה קרוב ל-20 ש"ח וכוסית וויסקי מגיעה לעיתים ל-35 ש"ח?

לסטודנטים הירושלמים באשר הם יש פתרון ממש מתחת לאפם.
הפאב "סטארדאסט" שממוקם ברחוב ריבלין 6 (הרחוב המקביל לנחלת שבעה) הוא אחד המקומות הביתיים ביותר בירושלים אם לא הביתי מכולם, וערב שתייה בו לא יסתיים בנזק כלכלי גדול מידי. המקום אומנם משתרע על שטח מצומצם שלא עולה על 25 מ"ר, אבל האווירה ששורה בו יכולה בקלות למלא חלל של דיסקוטק. מזה מספר שנים הפך המקום למעוז הסטודנטים ודלי האמצעים. ה"סטארדאסט" הוא פאב ירושלמי קלאסי- חור בקיר עם ברז בירה. לא תמצאו כאן תאורה מתחכמת, עיצוב פנג-שווי ומארחת מתחנחנת שתחייך אליכם את אחד מחיוכיה המלוטשים היטב. ממש לא. גם לא תיתקלו כאן בפלצנות נוסח 400 מ"ל בירה במקום חצי ליטר או מאנצ'יס בטעמים אקזוטיים שישאירו אתכם מבואסים לכל הערב. כאן תקבלו את הבייגלה הקלאסי וקערית זיתים בצד בלי יותר מידי קישוטים מיותרים. מדובר בפאב שכונתי אמיתי וגם אם אינכם מתגוררים במרכז העיר תחושת הקיבוציות המאפיינת פאבים שכונתיים תאפוף אתכם מכל כיוון.

אבל מה בכל זאת סודו של פאב כזה? מה הופך אותו ליותר מסתם עוד פאב? קשה להצביע על סיבה אחת. כנראה שהשילוב בין קהל נאמן, בעלי המקום שמכירים כל אחד בשמו, מחירים סבירים ומוזיקה מטורפת יוצרים שילוב מנצח. ה"סטארדאסט" הוא אחד הפאבים הבודדים בעיר שאינו מקפיד להשמיע באדיקות את מצעד הלהיטים של גלגל"צ ומרשה לעצמו חופש מוחלט בכל הנוגע למוזיקה שמתנגנת בו. הקו המנחה הוא שאין קו מנחה, מה שאומר שבכל לילה נתון המוזיקה יכולה לנוע בין ביטלס, פינק פלויד, אואזיס, כוורת, מרצדס-בנז, בלונדי, צביקה פיק, מאדנס ועוד רבים וטובים- והשילוב על אף הביזאריות שייתכן ומבצבצת ממנו, הוא שילוב מנצח.
מעבר לכך, ה"סטארדאסט" היה הפאב הראשון בעיר שהחל לקיים ערבי תקלוט שנתנו דחיפה רצינית למוזיקה העצמאית המקומית ולאחרונה החלו לקיים גם הופעות בפאב . בין האמנים שהופיעו בפאב ניתן למצוא שמות כמו סגול 59, דני בן-ישראל, סרטן השד, רובין האריס ועוד רבים. גם כמה דמויות מהמוזיקה הבינלאומית ביקרו בפאב בשנים האחרונות ביניהם ניק קייב, ג'וני גרינווד מרדיוהד ועוד רבים.

מחירי האלכוהול בפאב הם מהנמוכים בירושלים, אם לא בארץ בכלל: חצי ליטר גולדסטאר מהחבית- 16¤, שליש מהחבית 13¤, חצי ליטר מרפיס מהחבית- 20¤, וויסקי רד לייבל 25¤, ערק 10¤.
לסיכום, פעם הבא שתרצו לצאת לשתות משהו, בלי למשכן כליה, ריבלין 6 זו הכתובת. אז סטודנטים ירושלמים- אל תגידו שלא ידעתם... לפרטים נוספים, אתר הבית של הפאב: planet.nana.co.il/pub_stardust

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד