072-3300504

סוף לעסקנות הפוליטית

גלעד שריר, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה, הוא המועמד הנוסף ליו"ר התאחדות הסטודנטים;מעניין מה לו יש לומר לסטודנטים

גלעד שריר | 02-09-2004 13:42:00

שמי גלעד שריר,סטודנט שנה ג' בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, בן 26, בשנה האחרונה מכהן כיו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה . בשירותי הצבאי מילאתי תפקיד כסגן מפקד יחידת הנ"ט של חטיבת גולני, בו לקחתי חלק במבצעים רבים, כמפקד, כולל מבצע פינוי דרום לבנון ובמבצע "חומת מגן" כקצין במילואים.

בעקבות ישיבת התאחדות הסטודנטים האחרונה בה בלטה המעורבות הפוליטית העמוקה והעסקנות האישית, החלטתי שהגיעה העת להיענות לאתגר הנובע מהצורך במנהיגות אמיתית להתאחדות הסטודנטים, מנהיגות מתוך רצון להשפיע לשנות ולעשות ולא מתוך עסקנות. לדעתי, צורך מהותי זה קיים לא רק בארגוננו אלא במדינה כולה. בימים אלה, אנו עדים לתופעה של הידרדרות המוסר, חסרון בעקרונות חינוכיים מהותיים ובערכי אדם בסיסיים, כמו גם, התרחקות של טובי המוחות והגוניי האנשים מזירת העשייה הציבורית והסתגרותם בעשייתם הפרטית. אנשים אלה חוששים להתקרב לזירה הפוליטית כאילו המדובר במחלה מדבקת כשהחולה היא ההנהגה הישראלית המתפוררת.

לפני כשנתיים, החלטתי כי הגיעה העת להפסיק לדבר במלים יפות או להתלונן ולהתאונן במלים פחות יפות והצטרפתי לקבוצת אנשים מאמינים ובעלי רצון לשנות ולהשפיע באוניברסיטת חיפה. לאחר כשנה נבחרתי לכהן כיו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה שלגאוותי מהווה היום דוגמא ומופת לניהול ומנהל תקין, ליושר ציבורי ולמקצועיות.

האני מאמין שלי
אני מאמין, שעל התאחדות הסטודנטים לומר את דברה בעניינים המהותיים העומדים על הפרק ומשפיעים על עתידה של המדינה. לפי השקפתי עלינו כסטודנטים להביע את דעתנו, להיות מעורבים, להוביל שינויים במקום להיקלע לאפטיה הכללית הקיימת במדינה ותחושת ה"אין מה לעשות" האופפת אותנו. לדעתי יש מה לעשות ! הגיעה העת להוציא את התאחדות הסטודנטים בישראל מהאימפוטנציה בה היא נמצאת כבר שנים וזו העת להתחיל !

לאור זאת ולמרות מעט לבטים, החלטתי להציע מועמדותי לעוד קדנציה של עשייה ציבורית ולהתמודד לתפקיד יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית. אני מעוניין לקחת על עצמי משימה חשובה זו, משימה של הצבת יעדים מחודשת ובניית מנהיגות טובה ובריאה לסטודנטים בישראל ולהחזיר לסטודנטים את תחושת היכולת להשפיע ולעורר לאחריות ציבורית.

כולי תקווה, כי כשאבחר, נוכל ביחד להוביל לשינוי. ההתאחדות בראשותי תוביל את ציבור הסטודנטים בישראל חזרה לתקופה של מעורבות חברתית, אכפתיות, עיצוב מדיניות והשפעה על עתיד המדינה. לתקופה של מעורבות חברתית, לעשייה קהילתית ולתרומה מקסימלית לשיפור החברה בה כולנו חיים ובה נגדל את ילדינו.
אני מאמין שעם אמונן של אגודות הסטודנטים, נוכל להוביל התאחדות סטודנטים בה נושבת רוח חדשה של עשייה, שקיפות, יושר ואמון הדדי.

אני קורא לכל היו"רים המייצגים את הסטודנטים באוניברסיטאות ובמכללות השונות לקבל החלטה אחראית, נקייה משיקולים זרים. החלטה שרואה את טובת ציבור הסטודנטים ואת העשייה כראשונה במעלה. לחלק מהיו"רים תהא זו החלטה קשה שתדרוש אומץ לב ציבורי, ומוכנות להתעלם מהבטחות לג'ובים וכיו"ב ולתמוך במועמד הטוב ביותר להתאחדות הסטודנטים, במועמד שיוביל ינהיג ויכוון את ההתאחדות בצורה הטובה והישרה ביותר.

כאדם שאיננו מחויב לגורמים פוליטיים ושכמתמודד המתעקש שלא להבטיח חלוקת תפקידים למקורבים, אוכל סוף-סוף להוביל לשינוי המיוחל בהתאחדות, החל במעורבות ובעשייה סטודנטיאלית ארצית וכלה ב"ניקיון האורוות" ובניהול תקין של חברת איסתא שכיום לא מנוהלת ע"י הסטודנטים אלא ע"י חברי מרכז ומקורבים אחרים.

עבודה רבה לפנינו במיגור השחיתות, התווית מדיניות נכונה והנחלת נורמות של מנהל תקין ובנית אמון הציבור מחדש. כל עוד יש בלבנו אמונה ורצון נוכל להוביל מהלכים ולשנות !

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד