072-3300504

התאחדות על הסכין

כשארגון הסטודנטים הארצי קם מול ההתאחדות, הגוף החזק ביותר של הסטודנטים בישראל, רק שבוע לפני הבחירות, יש מהומת אלוהים. לגל דאי, דובר הארגון יש כמה דברים לא ממש נחמדים לומר

גל דאי | 29-08-2004 16:24:00

השמצות, דברי שקר, סילוף עובדות כניסיון נואש ונמוך לחסימה פוליטית, אלה הדברים בעטיים הגיש ארגון הסטודנטים תביעה כנגד התאחדות הסטודנטים באמצעות היועץ המשפטי של הארגון עו"ד אבנר רון לבית משפט השלום בתא-יפו. התובע, ארגון הסטודנטים בישראל, (הארגון) המייצג כ- 70 אלף סטודנטים הלומדים בכ- 29 מכללות, ומצד שני הנתבעים-התאחדות הסטודנטים בישראל (ההתאחדות) ומר' שגיב אסולין, מי שנכון להיום עומד בראשה.

שם המשחק: נציגות במועצה להשכלה הגבוהה
חמש שנים לאחר הקמתו של ארגון הסטודנטים בישראל ורגע לפני האישור הסופי והרשמי שימקם את מעמד הסטודנטים בישראל במקום הראוי לו, מאמצים נואשים וסופיים של שגיב אסולין יו"ר התאחדות הסטודנטים למנוע זאת בכדי לא לאבד אגודות החברות בהתאחדות שממתינות לרגע הנכון לצאת מהלוויתן המת רווי הפוליטיקה –התאחדות הסטודנטים.

בשנה וחצי האחרונות המאבק בין הארגונים הולך מתעצם ומגיע לשיאו.
לצערנו, התאחדות הסטודנטים פועלת מזה שנים להנצחת הקיפוח וחוסר השווין בין הסטודנטים, עקב עובדה פשוטה, במידה ויהיה שוויון תיפסק העדיפות, שניתנת כיום לבוגרי האונ' על פני חבריהם בוגרים המכללות האקדמיות, במציאת עבודה.

ארגון הסטודנטים הפועל תוך ראייה לייצוג נכון והולם של סטודנטים בישראל, גוף על מפלגתי שמשרת את מטרת הסטודנט בישראל גרידא, נאבק במלחמה חסרת פשרות להשיג את מעמדו הרשמי בישראל, דבר שעלול להוביל לפירוק התאחדות הסטודנטים השחוקה, ויחזיר איחוד, עשייה, וקול אחיד לסטודנטים במדינה. לאחר ניסיון אחרון מלפני כשנה לאחד את הארגונים ולעשות רה-אורגניזציה בהתאחדות, שכשל, החליט ארגון הסטודנטים שזה סופי, ורתם את חברי הכנסת גבריאלי, פרץ, סוצקין ומצנע להעלות הצעת חוק-להוספת נציג במל"ג ל- 70 אלף הסטודנטים החברים בארגון.



מטרתו של ארגון הסטודנטים אינה הוספת כוח פוליטי מיותר, אלה ייצוג נכון ושוויוני של אילו המהווים את חוט השדרה והעתיד של מדינת ישראל, הסטודנטים.

שביתה בפתח?
בתאריך ה-15 לאוגוסט יצא ארגון הסטודנטים בהחלטה חד משמעית לא לוותר לגזירות האוצר הכואבות בדבר ביטול מסקנות ועדת ווינוגרד, מעשה שיפגע קשות בעתיד ההשכלה הגבוהה במדינה, רק 27% משכר הלימוד יירדו עד כה, אך ע"פ ועדת ווינוגרד ישנם עוד 23% שעתידים לרדת, אך ביבי, שמצייר לציבור עתיד כלכלי וורוד, מחליט באופן תמוהה שהאוצר לא יוכל לעמוד בסבסוד שכר הלימוד בעוד שנה וחצי מהיום, ארגון הסטודנטים ייאבק בכל כוחו להשיג את זכויות הסטודנטים ולמען אותם צעירים שמפאת חוסר יכולת כלכלית אין ביכולתם לרכוש השכלה גבוהה. ההתאחדות לא הצטרפה למאבק עד כה למרות שמס' אגודות החברות בהתאחדות, תומכים בצעדי הארגון והודיעו רשמית על הצטרפות למאבק.

חברי ההתאחדות, אלו שב- 98 (שנת הקמת הארגון) יצאו לרחובות ונאבקו על זכויותיהם, יושבים בשקט וצופים מהצד איך ביבי מבטל בנינוחות את הישגיהם של אלו שישבו בכסאות ההתאחדות ונלחמו 5 שנים לפני.

ארגון הסטודנטים קורא לכלל ראשי אגודות הסטודנטים במדינה המשתייכים להתאחדות להצטרף למאבק הכל כך חשוב לעתיד הסטודנטים, מנהיגי סטודנטים, נבחרתם בכדי לייצג ולשפר את תנאי הסטודנטים, תראו להם ולמדינה בכלל כי חשוב לכם, כי יש לכם את התעוזה הדרושה להיאבק בכל מה שיעמוד בדרכנו להשיג את מבוקשנו.

כיום ברור לכל כי ההתאחדות עושה צעדים נואשים, בעיקר משום שכיום ישנה אלטרנטיבה, האגודות אט אט עוברות לחברות בארגון (שבע אגודות עברו לארגון במהלך השנה האחרונה), וכוחו ומעמדו של ארגון הסטודנטים בישראל מגיע לממדים, שמהם רואים רק קדימה, ורחוק.
אבל כאשר המטרה נעלה, כשלנגד עינינו ציבור שלם שנשכח, כאשר רוצים צדק, הגיון ותיקון המעוות, כל הצעדים החוקיים כשרים, וננקוט גם בקיצוניים שבהם כשנצטרך.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד