072-3300504

אוסטרליה – היעד הבא

בעז ארבל – מנכ"ל חברת קמפוס לימודים הוזמן ע"י ממשלת אוסטרליה לביקור באוניברסיטאות ובתי ספר באוסטרליה. הוא מכניס אותנו לסוד העינינים ומספר שאחרי המוצ'ילרים, אוסטרליה היא

כתב יורם | 29-06-2004 15:10:00

בחודש מאי האחרון, הוזמן מנכ"ל חברת "קמפוס לימודים" מר בעז ארבל ע"י ממשלת אוסטרליה ובמימון מלא שלה, לביקור באוניברסיטאות ובתי ספר באוסטרליה. בעז הצטרף לגב' בטי שלומי – מנהלת מחלקת המסחר בשגרירות אוסטרליה בישראל. השניים נפגשו עם אוניברסיטאות ובתי ספר פרטיים בסידני, מלבורן ובריסביין. מטרת הנסיעה היתה לקדם בפני האוניברסיטאות האוסטרליות את שוק הסטודנטים הישראלי ולשכנען להשקיע בו משאבים ולהגיע לארץ במטרה להיפגש עם סטודנטים פוטנציאליים.

חברת קמפוס לימודים מתמחה בייעוץ והכוונה ללימודים בחו"ל(www.campus-studies.co.il) ומייצגת בישראל מגוון אוניברסיטאות ובתי ספר פרטיים באוסטרליה במטרה להקל ולקצר את תהליך הרישום של סטודנטים ישראליים.

מה אתה יכול לספר לי על האונ' או מערכת ההשכלה הגבוהה באוסטרליה?

שוק ההשכלה הוא ענף ההכנסה מספר 3 באוסטרליה והאוניברסיטאות האוסטרליות משקיעות מידי שנה מאות מיליוני דולרים כדי למשוך ליבשת סטודנטים זרים מכל רחבי עולם.
השירותים המוצעים לסטודנטים הזרים הם חסרי תקדים, ביניהם השקעה אדירה בתשתיות ומתקנים: ספריות, כיתות לימוד, בתי קפה, מועדונים ומעונות.
האונ' הכי "קטנה" שפגשתי מנתה כ- 30,000 סטודנטים שזהו גודלה של האונ' הכי גדולה בארץ. בדר"כ כ- 15%-25% מהסטודנטים באונ' הם סטודנטים זרים וזהו אחוז מדהים.

מה היחס של האוניברסיטאות לסטודנטים הישראלים?.

היחס הוא מצויין האוסטרלים ברובם אינם מעורבים בפוליטיקה ובטח לא של המזרח התיכון ,רובם לא יודעים מה בדיוק קורה בארץ ולכן אין להם דיעות קדומות. ( באוניברסיטה אחת הציע מנהל המחלקה לסטודנטים זרים שישראלים יסעו להרשם אצל נציג ירדני)
הישראלים מאד שונים מהאוכלוסיות הזרים המסורתיות הלומדות באוסטרליה כמו הסינים היפנים והקוריאנים. חוסר החשש להביע דעות והאסרטיביות הישראלית - מייצרים דיון פורה. דבר שהאוסטרלים מאד מעודדים ובמיוחד אצל סטודנטים.
כמו כן לישראלים יצא שם של סטודנטים טובים בעיקר בגלל הדומיננטיות, ההשקעה והעצמאות שהם מפגינים
(לא כל אחד יכול לטוס לצד השני של העולם ולהסתדר בלי משפחה).

האם יש קהילה יהודית גדולה באוסטרליה?

הקהילה היהודית באוסטרליה אינה גדולה ביחס לאוכ' ומונה קצת למעלה מ- 100,000 איש. היא מרוכזת בעיקר בסידני ומלבורן. חלקם של היהודים עשירים מאד ( מתוך 200 עשירי אוסטרליה 50 הם יהודים). יהודי אוסטרליה אינם פטריוטים במיוחד ויש להם לעיתים ביקורת על מה שמתרחש בארץ אך הם מאד אוהבים את הסטודנטים הישראלים ומסייעים להם במציאת עבודות ומזמינים אותם לחגים ולשבתות .

האם הסטודנט הזר מקבל אישור עבודה?

בניגוד למדינות אחרות, מקבלים הסטודנטים הזרים באוסטרליה אישור עבודה שאינו מוגבל למשרות בתוך הקמפוס (On Campus Jobs) . אישור העבודה מוגבל ל- 20 שעות שבועיות במהלך הלימודים. במהלך החופשות יכולים הסטודנטים לעבוד במשרה מלאה. היתרון הגדול באוסטרליה הוא אישור העבודה שניתן לבני הזוג של הסטודנטים (נשואים או ידועים בציבור). אם הסטודנט לומד לתואר ראשון, רשאים בן/בת הזוג לעבוד כמו הסטודנט כלומר 20 שעות במהלך הלימודים ומשרה מלאה בחופשות. אם הסטודנט לומד לתואר שני או דוקטורט, רשאים בן/בת הזוג לעבוד במשרה מלאה ולסייע משמעותית במימון הלימודים והמחייה.

לסיום הדגיש בעז את היתרונות שיש לסטודנט ישראלי שמסיים לימודיו באוסטרליה.
באוסטרליה אין דירוג רישמי של אוניברסיטאות. כולן נדרשות לעמוד בסטנדרטים גבוהים. היוקרה של האוניברסיטה לא נקבעת ע"פ עלות הלימודים או ע"פי הקושי להתקבל וגם הידועות ביותר מציעות שכר לימוד אטרקטיבי יותר מאשר אוניברסיטאות ממוצעות במדינות אחרות. לכן יכול כל ישראלי ללמוד באונ' הטובות ביותר ולחזור לארץ עם התעודה היוקרתית ביותר שאוסטרליה יכולה להציע. כמו כן יש לקחת בחשבון את היתרונות של שיפור האנגלית לרמה הגבוהה ביותר וכמובן ההתנסות בחוויה תרבותית מסוג שונה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד