072-3300504

המדריך האלטרנטיבי ללימודים בסין

שחר דוידמן הגשימה את החלום של רבים, והלכה ללמוד רפואת אלטרנטיבית במכה של המקצוע, סין. לכבוד מיליארד סינים שלא טועים ולכבוד עוד כמה שרוצים אבל מהססים, שחר מביאה מחוויותיה, פורסת את הדרך ומקלה על המכשולים, המדריך המלא

| 28-06-2004 14:39:00

נסיעה לסין ללימודים פרקטיים, חלומו הרטוב של כל סטודנט רציני שרואה את המשך עשייתו בתחום הרפואה הסינית.
מצאתי ברשת אתר לימודי המשך בבתי חולים שונים, במחוזות שונים ברחבי סין, וחשבתי לעצמי על מקום שהוא גם מחוז שמגדל את הצמחים שאותם אני רוצה ללמוד בתחום הרפואה הסינית, צמחי מרפא סיניים, וגם שיהיה מקום נחמד להעביר בו את זמני הפנוי בין הימים. מקום עם מרחבים פתוחים ופחות אווירה קומוניסטית, שמורגשת מאד בבייג'ין עיר הבירה.
הנגזו, במחוז zhejiang, שנמצא ליד שנחאי, עיר שממוקמת כולה מסביב לאגם גדול מאד ומסביבה הרים גבוהים שמקיפים אותה, נראתה לי מקום יפה מאד, לפי התמונות שקיבלתי בשגרירות הסינית. שלחתי בקשה להגיע להשתלמות בביה"ח, שהוא ביה"ח הגדול ביותר במחוז שמשלב גם מחלקה של רפואה מערבית והיום עם כניסת המערב לסין, יש להם תרופות מערביות בהישג יד לכל סיני שדורש קפסולה פשוטה, במקום לשתות את המרקחת הלא טעימה, בלשון המעטה, שמורכבת מצמחי מרפא סיניים.
נחתתי בבייג'ין היקרה אותה ראיתי שלוש שנים קודם לכן כאשר עשיתי את ההתמחות בדיקור, ומשם טסתי כמובן אל מחוז חפצי – הנגזו, שם חיכו לי מנהלת ביה"ח והאחראית על הסטודנטים הזרים, ויחד נסענו אל ביה"ח.
שם בקומה השמינית משתכנים כל הסטודנטים הזרים שמגיעים מכל רחבי העולם. החדרים גדולים ומעוצבים ובכל אחד יש מקלחת חמה ושירותים.
סדר היום נקבע שבוע מראש, כשמבקשים מחלקה מסוימת שאנו רוצים, כמו מחלקה פנימית, מחלקת ילדים, מחלקה קרדיולוגית, מחלקת עור, גניקולוגיה וכו', כל יום נמצאים עם הרופא האחראי משעה 8:00 ועד 16:00 עם הפסקת צהריים של חצי שעה. יושבים ליד הרופא ורואים כיצד הנ"ל מקבל פציינטים, כשישים בממוצע ביום טוב. איך הרופא לוקח דופק ולשון, מתשאל את התלונה העיקרית ורושם צמחים בפחות מ- 4 דקות לכל פציינט. אנחנו הסטודנטים יושבים מסביב לשולחן מרובע עם עוד 3 סטודנטים סיניים מן המניין, שכל תפקידם הוא להקשיב, לצפות ולרשום את הצמחים שהרופא נותן.
לידי יושבת מתורגמנית חביבה, למקרה שהרופא אינו דובר אנגלית רהוטה, מה שבדרך כלל לא קורה.
זוהי השיטה הטובה ביותר ללמוד צמחי מרפא סיניים ו/או דיקור, שכן כמות כזו גדולה של מטופלים לא רואים כאן בארץ. כך מתנהל לו היום עד השעה ארבע אחר הצהריים לערך ואז אני פנויה לטיול רגלי מסביב לאגם, לטיול אופניים לאחד הפארקים, לשאר האטרקציות של העיר.
בימי שבת וראשון לא לומדים, אלו ימי חופש לצאת מחוץ לעיר ולטייל בהרים שסובבים אותה, או אפילו אל שנחאי, שכן הנסיעה אליה ברכבת היא בסה"כ 4 שעות, והאמינו לי בסין זה קצר מאד. בבוקר, בשעה 5 מתעוררים הסינים לשעת ההתעמלות היומית שלהם, קבוצות קבוצות, עושות טאי צ'י בכל מיני אופנים – עם חרבות, עם מוטות, עם מניפות, עם הידיים העירומות, אנשים מכל קשת הגילאים, בעיקר הזקנים בני ה- 80 ועד ה- 94. שעה של נשימות ופעילות ולאחר מכן אוכלים את ארוחת הבוקר שלהם.
כך מתנהלים להם הימים הקסומים בפרובנס יפהפה, בבי"ח מן הטובים בסין, מחלקות בשפע, פציינטים בשפע , חלומו של כל מטפל סיני. במשך השבוע, כדי שלא יהיה משעמם, יש שתי הרצאות מהמומחים במחלקות השונות לפי בקשות הסטודנטים. במקום לרדת למחלקה, שומעים הרצאה מעניינת על מחלה מסוימת, כל מומחה בתחומו: שילובי צמחים, מחלות נדירות, מחקרים חדשים ועוד.
כל סטודנט יכול להישאר כמה זמן שירצה, עד שירגיש שהוא רווה מהמידע הרב, או עד שאוזל לו הכסף. החיים בסין זולים מאד, האוכל מאד זול, ורצוי לאכול בחוץ ולא בבי"ח כי האוכל שם, נוראי ושומני .
מומלץ מאד לנסוע ולהשקיע את הכסף שנדרש, כי זה הכרטיס ביקור שלך, רק שם אפשר לראות הרבה מטופלים, בזמן כל כך קצר ולהעשיר את הידע שלך עם הרופאים המנוסים בסין.
כמו כן יש אפשרות לבקש במקום ביקור במחלקה בחצי יום אחד, במשמרת ערב או בוקר, את מנהל בית המרקחת שמגיע עם מס' צמחים כבקשתך ונותן לך שיעור פרטי, כדאי מאוד.
מומלץ להיות לפחות שלושה חודשים כי זה הזמן המינימלי להתאקלמות וזה הזמן המינימאלי ללימוד טוב באמת.
יציאה מחוץ לארצנו, מקנה חישול, חשיבה, התמודדות, הכרה בגבולות שלנו. יש גם אספקט רוחני ונפשי, התקדמות מבחינה אישית. מעבר לכך, מכירים אנשים שונים, מתרבויות שונות, מארצות ומנהגים שונים וזה גורם לנו לחוויות טובות ומקדמות.
פוגשים אנשים שאולי לא נפגוש בארץ, ורואים מקומות יפים וגדולים, שגורמים לנו להתרחב ולהשאיר את הדעות הקדומות שלנו בבית.
בקיצור חוויה שתשאיר בכם חותם וטעם לעוד הרפתקה לכשתהיו מוכנים שוב.



לפרטים נוספים, שחר דוידמן, מטפלת בדיקור וצמחי מרפא – 054-

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד