072-3300504

המצרף יהיה תנאי קבלה במכללות האקדמיות

על פי החלטת משרד החינוך המכללות האקדמיות יוכלו להמשיך ולקבל סטודנטים חדשים על סמך ציוני המצרף

חנית נוה | 31-03-2004 11:07:00

בעקבות מאבק, שניהלה המכללה האקדמית תל-חי, הודיע משרד החינוך בימים אלה, כי ההחלטה האם לאפשר לסטודנטים להתקבל על-פי ציוני המצרף תלויה במוסדות להשכלה גבוהה ולכן מכללות המעוניינות להמשיך ולקבל סטודנטים חדשים על-סמך ציוני המצרף יוכלו לעשות זאת.

כזכור, לפני מספר חודשים החליטו ראשי האוניברסיטאות לבטל את קבלת הסטודנטים עפ"י ציונו המצרף. משרד החינוך, כתוצאה מהחלטה זו, הפסיק להנפיק את הטפסים עם ציוני המצרף.

הנהלת המכללה האקדמית תל-חי, יצאה למאבק מול משרד החינוך בטענה "שזו החלטה חד צדדית שלא הובאה באופן מסודר לידיעת כלל המוסדות להשכלה גבוהה והביאה לשיבושים ואי הבנות במערכת ההרשמה לתשס"ה. בעוד חלקם של הסטודנטים כבר נתקבלו על סמך המצרף שעוד סופק להם הרי שהבאים אחריהם לא יוכלו להימדד באותם קריטריונים. כמו כן, בהיעדר ציוני המצרף, לא תוכל מכללת תל-חי לבצע את החלטה הלגיטימית להמשיך בקבלת תלמידים על סמך ציוני המצרף.
עוד טענה מכללת תל-חי כי "אין ולא היה לנו כל מידע על הכוונה לשנות את הנהלים וחבל שכך. אנו סבורים, כסוכני ההשכלה הגבוהה בארץ המבצעים את העבודה בשטח, כי יש מקום להתייעץ אתנו או לפחות לידע אותנו מראש על קבלת החלטות קרדינאליות מסוג זה ולא להעמיד אותנו בפני שוקת שבורה".

בתגובה הורתה רונית תירוש, מנכ"ל משרד החינוך, לבדוק את הנושא, ובימים אלה שלחה מכתב למכללת תל-חי בו נכתב כי "תנאי הקבלה לאוניברסיטאות הם באחריותן ובסמכותן הבלעדית של המוסדות להשכלה גבוהה ובתחום החופש האקדמי שלהן על-פי חוק, ולכן ממלא משרד החינוך אינו מתערב בשיקולים אלה. אי לכך, גם ההחלטה על הקפאת המצרף התקבלה ע"י ועד ראשי האוניברסיטאות בלבד.
יחד עם זאת, במידה ומכללות אקדמאיות מעוניינות לקבל סטודנטים על בסיס ציוני המצרף לשנת הלימודים תשס"ה, הן תוכלנה להפנות בקשה אל מנהלת אגף בחינות, להנפיק למועמדיהם את ציוני המצרף".

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד