072-3300504

באנו, ראינו, יזמנו

מי מאיתנו לא היה בטוח לפחות פעם אחת בחייו, שהנה עלה על ה"רעיון הגדול" שיביא לו את המיליון הראשון? מי לא היה רוצה לפצח את סוד נוסחת ההצלחה? ליענה מאור חושבת שהיא מצאה אותה בהרצליה, גיל שוויד מאחורייך

ליענה מאור | 21-03-2004 13:08:00

ארבע שנים חלפו מאז השקתו של מועדון היזמות IEC של המרכז הבינתחומי הרצליה. המועדון הוקם מתוך יוזמה של סטודנטים למען ההתפתחות עסקית של הסטודנטים. מארגני המועדון כיום מונים כעשרה סטודנטים ממסלולים שונים משנים א-ד, ומטרתם לאפשר לחבריו חשיפה להרצאות מפי גדולי אנשי העסקים בארץ לצורך העשרה והשראה. מהבולטים במרצים בשנים 02-03: סטף וורטהיימר, אילן בירן (מנכ"ל בזק), דר' אלי אופר מהמדען הראשי, גליה אלבין ועוד רבים אחרים.


יצאתי לשמוע על מועדון היזמות של המרכז הבינתחומי הרצליה ועל שני סטודנטים שביצעו את הקפיצה מתיאוריה למעשה אל עבר מציאות יזמית אמיתית. ניר טל ונמרוד לוין, משתתפים קבועים במועדון היזמות, הכירו במהלך הלימודים ופתחו יחדיו חברה חדשנית בתחום עובדי משק הבית "טוהר".

ניר: "היינו חוזרים מההרצאות של מועדון היזמות מלאי וויברציות עם ענן של אשליות וריגוש כזה של איך עוברים לפרקטיקה במהירות. כל הגירויים הללו דוחפים אותך בסוף למעשים. המשפט שצריך להנחות אותך זה 'אם כבר לפנטז אז בגדול', ואנחנו מפנטזים וגדלים בקצב מהיר".

איך עלה הרעיון העסקי להקמת "טוהר"?
ניר: אימא חיפשה עוזרת ולא מצאה. עכשיו עם המחסור בעובדים זרים זו בעיה. חשבתי שבשכר כזה גבוה (35 ¤ לשעה) מתוך 300,000 מובטלים ישראלים, יהיו אנשים שירצו לעבוד.

ואיך התחלתם את הצעדים הראשונים?
ניר: קודם כל התייעצנו עם המשפחה שהעלתה בפנינו נקודות בעיתיות, כך הינו מוכנים עם כל הפרטים. את המימון השגנו אך ורק על ידינו מעבודתנו כברמנים, מתוך מגמה שמי שלוקח החלטות בעניין צריך גם לממן.

ומה מייחד אתכם משאר חברות שירותי הניקיון לדוגמא?
ניר: אנו מראיינים כל עובד, ובנוסף שולחים אותו לבדיקה גרפולוגית במכון נפתלי, כדי לבדוק את מידת היושר, הסדר וההגינות שלו. זה לא כלי החלטה, אלא כלי תומך החלטה, שמנפה מהרשימה מופרעים למיניהם או עם בעיה ספציפית כמו גניבות.
נמרוד: הצלחנו לתפוס נישה. אנחנו לא חברת כוח אדם שמפרישה אחוזים קבועים וגם לא חברת ניקיון, אלא מתווכים בין העובדים ללקוח. העובדים משלמים דמי הרשמה למאגר, והמעסיקים משלמים דמי תיווך.

מה חתך האוכלוסייה איתו אתם עובדים?
נמרוד: חלק גדול מורכב מעוזרות בית מכל אזור המרכז, ויש גם הרבה סטודנטים. יצא לנו להיפגש עם אנשים שונים וגם משונים. היו עובדים שבאו עם דרישות מוזרות, כמו מנקה שביקשה לעבוד "רק בבתים נקיים". אין בעיה, חשבנו, אפשר לקחת עוזרת שתנקה לפניה.
ניר: או למשל בחורה צעירה, בסך הכל בת 69 שביקשה טיפול בקשישים, אז שאלנו אותה אם היא מחפשת חתן.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד