072-3300504

שיגורה של החללית רוזטה אל שביט צ'רמוייב-גרסימנקו

ב- 26 לפברואר 2004, תשוגר החללית רוזטה אל שביט צ'רמוייב-גרסימנקו, אליו תגיע באוגוסט 2014

חנית נוה | 24-02-2004 10:48:00

חלק מהחללית יקיף את גרעינו של השביט במשך הרבה חדשים וחלקה השני ינחת על הגרעין, יחפור בקרח שלו ויבדוק את מבנהו והרכבו.

באוניברסיטת תל-אביב נמצאת הקבוצה לסימולציה של שביטים המעורבת בפרוייקט רוזטה של סוכנות החלל האירופית בשיתוף עם סוכנות החלל של ארה"ב.
פרוייקט רוזטה הינו חוד החנית של מחקר השביטים, שנקודות השיא שלו עד עתה היו התקרבותה החטופה של החללית "ג'יוטו" לגרעינו של השביט הליי בשנת 1986, התקרבותה החטופה של חללית "אבק הכוכבים" (Stardust) לגרעינו של שביט וילד- 2 בשנת 2003 צילום פניו והחזרת אבק ממנו לאנליזה במעבדות על פני הארץ, ועתה שהייה של רוזטה חדשים רבים ליד גרעינו של שביט צ'רמוייב-גרסימנקו, נחיתה על פניו וחקירת מבנהו והרכבו.

שביטים- אלו הגופים הפרימיטיביים ביותר במערכת השמש, שלא השתנו מאז יצירתה לפני 4.5 מיליארד שנים. כיום יש עדויות ברורות (חלקן החשוב ביותר ממעבדת הסימולציה של שביטים באוניברסיטת תל-אביב) כי שביטים הביאו לכדור הארץ כשליש מכל המים שבאוקיינוסים והרבה מאוד מן הגזים האצילים ארגון, קריפטון וקסנון והחמרים האורגניים שהובילו ליצירת החיים על פני הארץ.

אין תמונה

הפרוייקט
פרופ' עקיבא בר-נון מהפקולטה למדעים מדויקים, החוג לגיאו פיזיקה, שותף לפרוייקט רוזטה החל מראשיתו לפני כ 15 שנים, כחבר בועדה המדעית שהחליטה מהן מטרותיו המדעיות, וכחבר בקבוצה של אוניברסיטת ברן בשוייץ לבדיקת הרכב הגזים המשתחררים מן השביט, בעת חימומו, כאשר הוא מתקרב אל השמש ויוצר את ההילה העצומה של אדי מים, גזים ואבק.
שיתוף פעולה מדעי זה נבע מכך שבמעבדת הסימולציה של שביטים באוניברסיטת תל-אביב נחקר הקרח של שביטים במשך 25 שנים. תחילה במכשיר היוצר כמויות זעירות של קרח שביטים, בהן אפשר לבדוק את הפיזיקה והכימיה של קרח שביטים. לאחרונה, הסתיימה במעבדתנו הבנייה של המכשיר היחיד בעולם היכול ליצור כמויות גדולות של קרח שביטים ולחקור אותן. מכשיר זה כבר סיפק תוצאות לגבי תכונותיהם של גרעיני שביטים שלא הושגו לפניו. תוצאות אלו כבר פורסמו בספרות המדעית.

באשר לאפקטים ויזואליים:
1.במכשיר הקטן ניתן לצלם כיצד נוצר קרח של שביטים, כיצד הוא משתנה בעקבות חימומו וכיצד משתחררים הגזים הלכודים בקרח.
2. במכשיר הגדול- פעילות מכנית (הידראולית) גדולה בלווית רעשים ויציאת אדי חנקן נוזלי מכמה מקומות (יפה יותר מרכבת חשמלית!).

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד