072-3300504

משטרה משועממת

הם עומדים בכיכר אנטין ליד אונ' תל אביב כמו זאבים ליד טרפם, אלו הם שוטרי תל אביב, עושים קופה על הסטודנטים שפשעו ועכשיו צריכים לשלם על זה. ליאור רבינוביץ על הסטודנטים שהפכו ליעד הפשע המאורגן החדש של המשטרה

ליאור רבינוביץ | 16-02-2004 11:33:00

לחידון התנ"ך העולמי והמיתולוגי, וחידון ידיעת הארץ האלמותי, יש אח קטן ולא ידוע: חידון ב- מורשת המשטרה (?!) יכול להיות שמעולם לא שמעתם עליו, אני לא שמעתי עליו עד אתמול וסביר להניח שערוץ 2 לא ישדר את החידון בפריים טיים במקום תוכניתו של האגרופן וחולצתו השחורה. אבל המפכ"ל אהרונישיקי, דמות פופולרית במהדורות החדשות שמוקדשות לסיקורי פיגועים, ניצל את הבימה האוהדת, ממש לפני שהתחילו להשאל שאלות על מורשת הבולשת, ודיבר על הקיצוץ המכאיב בתקציב המשטרה.

יושבים להם במשטרת ישראל אובדי עצות, איכה נשבור את השבר, מאין יבואו המזומנים, איכה נשלם לסייען ביפו, למלשין מהמשולש. כיצד נתדלק את הניידות הממהרות. מהיכן יבוא הכסף לעמלן את חולצות התכלת. הגיעו קברניטי המשטרה למסקנה ההגיונית: ניקח את הכסף מהסטודנטים!

בין השאר תפקיד משטרת ישראל הוא להילחם בפשע, לאכוף את החוקים, להשליט סדר ולתת בטחון לאזרחים. ולכן החליטו הקברניטים להרוג שני ציפורים על העץ שלא קיים. הם ימגרו את הרוע, יילחמו בפשע וירוצו אל הבנק. מה רע?
סיעור המוחות המאומץ הוליד שיטה. קודם כל בונים בסיס קדומני של שוטרים נחושים, בלב הפשיעה המשתוללת, קרי רח' לבנון, פינת איינשטיין, ברחבה שקרויה "אנטין", שער הכניסה לאוניברסיטת תל-אביב, בין השערים נכנסים עשרות אלפי אנשים ביום, על הרחבה חולש בית הקפה "קופי טו גו", ולידו תמצאו סניף פופולרי של חנות הספרים לסטודנטים "דיונון". הפשיעה במקום ידועה מזה עשרות שנים. יש שם סחר בסמים וסיסמאות. באי בית הקפה הם פושעים ידועי שם וסיכון ביטחוני ידוע למדינת ישראל.

מבין הפשעים הבולטים והנכלוליים ביותר שמבצעים באי הרחבה, מבין הפשעים הנוראיים, נוגדי המוסר, מפירי עשרת הדברות יש פשע אחד, כה חמור ומהפך קרביים שקשה להקלידו, האצבעות רועדות. ככה הרגיש כנראה, יוצר סדרת הספרים בכיכובו של חניבעל לקטר. מדובר כמובן על מה שקרוי בעגה הקרימינולוגית הליכת ג'יי (jay walking) ,חציית הכביש ברמזור אדום, קשה לכם לקרוא על כך כמו שקשה לכתוב. העיניים מוצפות בדמעות, כעס צדקני וקשה חורך את הגרון. מי הם אותם פושעים, במי נלחם הצדק? הם נראים כאחד האדם. ברשותו של אחד האדם יהיה תיק ובו ספרים ומחברות. על פרצופו בד"כ תרבץ העייפות. שערו יהיה ארוך מהממוצע, גילו צעיר, באמצע שנות העשרים. אל יטעה אתכם המראה המוזנח והתמים. על המשטרה זה לא עובד.

הפשע והשלכותיו
כעת מתרחש הפשע. בשניה זו. הוא יחצה את הכביש. השוטרת תצא ממקום מארבה, תשליך את כוס הקפה, היא תעצור את הפשע בעטה. פושע החצייה ימצא צידוקים, יספר על המבחן שמתחיל עוד דקותיים. יבכה על לילה ללא שינה. יסביר כי אין עבודה, כי קשה, קשה.
העט נשלף, הדו"ח מתמלא. היא תכתוב את השעה ואת הפשע, תיקח פרטים ותעודת-זהות. תברור מילותיה בקפידה. תיתן לבחור את האפשרות להישפט. זוהי מדינת חוק. ללבה תתגנב מידת הרחמים, הרי בת גילו היא, למעשה הוא נחמד בעיניה, מידותיו נאים בעיניה. מילותיו רכות ומבטיו חמים. באימה תסיט את מבטה. מזה הזהירו אותה במשטרה, כך הם פועלים, הפושעים!
הדו"ח נכתב. הקנס - 100 שקל. הנקלה מתרחק ובידו הדו"ח. היום כבר עשתה כ - 3000 שקל. עד סוף היום תעניש, תאכוף ותקנוס ב - 15000 שקל.
ממכונית שעומדת ברמזור היא שומעת את מבזק החדשות: "כתבתנו לענייני משטרה מוסרת כי מלחמת הכנופיות גזלה חייהם של שלושה. שניים פצועים קשה. מאז תחילת השנה כבר נהרגו חמישה ונפצעו עשרה. משטרת ישראל מוסרת כי היא מטפלת בעניין במלוא הרצינות אך הלחימה בפשע והמאבק בטרור מקשים עליה להקציב כוח אדם לכל המשימות...".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד