072-3300504

רדיו חזק

בשקט בשקט, צוברת תחנת 106 fm של מכללת נתניה אחוזי רייטינג שיכולים בעתיד הקרוב לאיים על המתחרות מסביב. את תחנת הרדיו של המכללה למנהל לא ממש סופרים שם, ולגבי העתיד? הוא נראה ורוד מתמיד

עמיחי מרמור | 11-02-2004 12:48:00

אם לפני שלוש שנים מישהו היה בא ואומר בבית הספר לתקשורת במכללת נתניה שתוך זמן קצר תיוולד תחנת רדיו בתוך המכללה שתופעל על ידי הסטודנטים לתקשורת ותהפוך כל כך מהר למה שהיא היום, היו אומרים לו שהוא הוזה ובטח גם היו דואגים לו לשיחה אצל איש מקצוע.
היום, כשנה מאז הקמתה של 106fm , יכולה להתגאות מכללת נתניה בתחנת רדיו מצוינת שבכל יום תופסת תאוצה ורוכשת לה מאזינים קבועים ולא רק מקרב סטודנטים. זה התחיל לפני כשלוש שנים, קברניטי המכללה יצרו קשר עם מנהלי רדיו תשעים אף אם, הרדיו האזורי בנתניה. הרעיון היה שאולפני הרדיו האזורי ששכנו אז בקניון חדרה יועתקו למכללת נתניה והסטודנטים הבולטים ישולבו בתוכניות, בעיקר בתפקידי הפקה. המו"מ לא צלח ובמכללה לא ויתרו על החזון והלכו על רדיו עצמאי- נטו של המכללה האקדמית נתניה.
"רדיו קול נתניה" זו החיה שנולדה והיא משדרת בתדר החינוכי של קול ישראל, לאחר שנתיים של ניסיונות, קיבלה המכללה אישור להפעיל את התחנה. בתחילה שידרו רק כשלוש שעות מדי יום, אך עם הזמן התפתח לוח השידורים וכיום התחנה משדרת שתים עשרה שעות של שידור חי.
התחנה מורכבת מארבע מחלקות שונות, מחלקת הפרומואים בה עובדים 12 סטודנטים, המחלקה אחראית על יצירת פרומואים לתוכניות ואירועים מיוחדים. מחלקה נוספת היא מחלקת התקליטייה, אחד עשר אנשים שאחראים על העריכה המוסיקלית לתוכניות. המחלקה השלישית היא מחלקת ההפקה . כאן משיגים את המרואיינים, משגיחים על העבודה התפעולית בתחנה, ושומרים על שידור שוטף ודאגה לחומר כתוב וערוך לתוכניות השונות. המחלקה האחרונה היא מחלקת יחסי ציבור שאחראית על שיווק התחנה בקרב ציבור הסטודנטים ותושבי נתניה והסביבה.
טל לאור, אחד ממקימי התחנה, היה בתחילה העורך המוסיקלי ואחראי המשמרת בתחנה, לאחר סיום לימודיו , הוא החליט שהוא נשאר בתחנה כדי לעזור בהגשמת החלום של תחנת רדיו סטונדטיאלית אמיתית.

איזה סוגים של תוכניות אתם משדרים בתחנה?
כיום התחנה פועלת הרבה יותר שעות ביום מאשר בשנה שעברה. אנחנו מתחילים כל בוקר עם תוכנית אקטואליה שמדברת על החדשות של אותו יום. פעמיים בשבוע אנחנו עושים תוכנית אקטואליה מורחבת. לאחר מכן משדרים מוזיקה ישראלית ולהיטים לועזיים, בצהריים יש תוכניות תוכן מרעננות וחדישות ואילו בערב יש מוזיקה לועזית ורוק.

מדוע כל כך הרבה סוגים של תוכניות מוסיקה?
ראשית, כי יש הרבה סוגים של מוסיקה ואנחנו מנסים לכסות את כולם, שנית, אנשים לא אוהבים לשמוע דיבורים כל היום ולכן אנחנו משלבים בין תוכנית תוכן לתוכנית מוסיקה

מי הגוף הממן את כל הציוד השידור והאנשים?
המימון היחיד של התחנה הוא מהחשבון הכללי של ביה"ס לתקשורת במכללה, אנחנו לא משדרים פרסומות מתוקף ההסכם עם קול ישראל שהוא הגוף המפקח על התוכניות החינוכיות. מבחינת קול ישראל, אם עשינו משהו שהוא לא תקין הם יכולים לבוא מחר ולסגור אותנו.

גם המכללה למנהלך בת"א משדרת ב106 אף אם, מה דעתך על השידורים שם?
אני חושב שהשידורים שם פחות מועילים לסטודנטים, לבוא ולשים הופעה של איזה להקה במשך שעתיים כאשר לא שומעים כלום יותר , זה לא יעיל. המטרה של התחנות החינוכיות היא ללמד את הסטודנטים לייצר תוכניות מורכבות ועקביות ולתת להם ידע וניסיון בשידור תוכניות תוכן ובראיונות טלפוניים ברדיו. אנחנו חיים בתחנה עם יד על הדופק, מה שקורה בעולם התקשורתי הנו תמיד חלק מהעבודה, והסטודנטים לומדים תוך כדי העבודה.

מה צופן העתיד?
המטרה הראשונה והחשובה ביותר מבחינתנו שהסטודנטים שמשדרים בתחנה ימשיכו לשדר בתחנות האזוריות והארציות, לאחר מכן להרחיב את לוח השידורים. הסטודנטים שעובדים פה בתחנה משקיעים שעות על גבי שעות של עבודה בעיקר על התוכניות שלהם. כמו כן אנו שוקדים בימים אלו על פיתוח אתר אינטרנט של התחנה, השאיפה היא שהאתר יהיה אינטראקטיבי, הוא יאפשר שיתוף של מאזינים בכל מה שקורה בתחנה: סקרים, תגובות, בחירת שירים ועוד.
אנחנו מביאים כיום להקות צעירות לתחנה, להציג את השירים שלהם, יש לנו תוכניות מוסיקה ייחודיות, כמו תוכניות של מוסיקה שחורה ומוסיקה לטינית.


מתוך הפקולטה, עיתון מכללת נתניה

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד