072-3300504

הרישום ללימודים לתואר ראשון בישראל

היכן ללמוד? מה ללמוד? מהם תנאי הקבלה? מהי בחינה פסיכומטרית ומתי אקבל תשובה אם התקבלתי או לא? בכתבה הבאה תקבל את כל התשובות לכל השאלות

חנית נוה | 28-01-2004 09:44:00

ההחלטה באיזה מסלול לימודים לבחור ובאיזה מוסד ללמוד איננה קלה. גם לאחר ההחלטה עומדות בפני המועמד משוכות שעליהן הוא צריך להתגבר כגון, תנאי קבלה של מוסד הלימודים. בכתבה הבאה ליקטנו עבור המועמד את הפרמטרים החשובים והעיקריים של תנאי הקבלה.

בראשית, עליך לרכוש את הידיעון וטפסי ההרשמה של המקום בו אתה רוצה ללמוד. רצוי להירשם לפחות לשני מוסדות לימוד על מנת להגדיל את הסיכויים לקבלה . ההרשמה מתקיימת בחודשים ינואר- מרס כאשר למסלולים רבים תהיה הארכה עד ספטמבר. דמי ההרשמה נעים בין 300 ל-400 ש"ח, תלוי במוסד.

תנאי הקבלה של מוסדות הלימוד דומים עם שינויים קלים בין סוגי המוסדות.על מנת להתקבל עליך להציג תעודת בגרות מלאה ובחינה פסיכומטרית. ישנן בחלק מכללות בהן לא נדרש ציון פסיכומטרי בחלק מהמסלולים.

בחינת בגרות

עליך להמציא תעודת בגרות מלאה ממשרד החינוך עליה מצוין "זכאי לתעודת בגרות ".חובה להציג את תעודת הבגרות או אישורים אחרים הקשורים לקבלה כמקור או כצילום בתוספת שם החותם, תפקידו, חתימה וחותמת מקורית של משרד החינוך או המוסד המנפיק. סוגי התעודות המוכרות לצורך קבלה הן: תעודת בגרות על פי מתכונת הלימודים הישנה (ללא יח"ל) או תעודת בגרות על פי מתכונת הלימודים החדשה (רפורמה) בהיקף של 20 יח"ל לפחות בבחינות החיצוניות.

במידה ואין ברשותך תעודת בגרות ישנה אפשרות להציג תעודת גמר של מכינה קדם אקדמית מאוניברסיטה או מכללה מוכרת בארץ. סטודנטים מחו"ל רשאים להציג תעודת בגרות מחו"ל שרמתה שווה לרמת תעודת בגרות ישראלית.

לפרטים נוספים לגבי בחינות בגרות ניתן לפנות לאתר המנהל הפדגוגי- אגף הבחינות: http://www.netvision.net.il/bagrut/.

פסיכומטרי

הבחינה הפסיכומטרית הייתה תנאי חובה לקבלה ללימודים במשך שנים רבות. בשנה שעברה החליט משרד החינוך להוסיף פרמטר חדש למרכיב הקבלה שישמש תחליף לפסיכומטרי- המצרף. מדובר קבלה על סמך הבחינות החיצוניות של הבגרות באחד משני המצרפים הבאים: שפת אם (חיבור או ערבית), אנגלית והיסטוריה או שפת אם, אנגלית ומתמטיקה. מס' היחידות המינימלי האפשרי בתעודת המצרף הוא, אנגלית 4 יח"ל, מתמטיקה – 3 יח"ל, שפה – 2 יח"ל והיסטוריה 2 יח"ל.
השנה הוחלט לבטל את המצרף ולחזור לשיטת הפסיכומטרי כתנאי קבלה הכרחי.

אם נבחנת בבחינות הבגרות עליך גם לעמוד בבחינה הפסיכומטרית. תוצאות הבחינה תקפות ל-10 שנות לימודים שלאחר הבחינה מתאריך 1.10.93 ואילך. אם נבחנת פעמיים בפסיכומטרי מוסד הלימודים יתחשב בציון הפסיכומטרי התקף הגבוה ביותר. אם אתה מעל גיל 30 זכית ואין לך צורך להציג ציון בבחינה הפסיכומטרית.

באוניברסיטאות קיימת דרישה לציון בשפה האנגלית. הציון באנגלית נלקח מהבחינה הפסיכומטרית. במידה ולא ניגשת לבחינה הפסיכומטרית, הנך חייב להבחן בנפרד בבחינת המיון באנגלית לשם סיווג לרמות (בחינת אמי"ר).

במידה וכל מרכיבי תנאי הקבלה שפורטו לעיל בידך עליך לצרפם למעטפת הרישום ושלוח לכתובת של המוסד האקדמי. הודעה על קבלה תגיע עד חודש ימים ממועד השליחה.

בהצלחה בקבלה ובהמשך הדרך בלימודים.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד