072-3300504

תנאי קבלה לתואר ראשון בישראל

הרישום למוסדות האקדמיים לקראת השנה הבאה כבר בפתח; ריכזנו עבורכם את תנאי הקבלה העכשווייםעל מנת לענות לכם על השאלות

חנית נוה | 28-01-2004 09:05:00



בסוף חודש ינואר החל הרישום למוסדות האקדמיים לקראת שנת הלימודים הבאה, תשס"ה.רבים מהמועמדים ללימודים מוצאים את עצמם בפני השאלה מהם תנאי הקבלה וכיצד מחשבים אותם. בכתבה הבאה ריכזנו עבורכם את כל תנאי הקבלה העיקריים והרלבנטיים ללימודים בתשס"ה.

במדינת ישראל מכהנים כיום כ-60 מוסדות לימוד אקדמיים: 7 אוניברסיטאות, האוניברסיטה הפתוחה, 16 מכללות בתקצוב המועצה להשכלה גבוהה, 6 מכללות ללא תקצוב, 25 מכללות להכשרת מורים ועוד 5 מכללות אזוריות שבהן מתקיימים לימודים באחריות אקדמית של אוניברסיטאות.

תנאי הקבלה של מוסדות הלימוד דומים עם שינויים קלים בין סוגי המוסדות. במשך שנים רבות ההחלטה לגבי קבלה ללימודים לתואר ראשון התבצעה על סמך המרכיבים הבאים: תעודת בגרות וציון בבחינה הפסיכומטרית. באוניברסיטאות קיימת דרישה גם לציון בשפה האנגלית שנגזר מהמבחן הפסיכומטרי.
בשנה שעברה הוחלט להוסיף מרכיב נוסף , המצרף וכי הבחינה הפסיכומטרית לא תהיה עוד תנאי חובה לקבלה לאוניברסיטה, אלא תהיה חלופה אפשרית בידי המועמד. בעקבות סיבות שונות החליטו משרד החינוך והמל"ג לבטל השנה את המצרף כתנאי קבלה ולחזור לשיטה הישנה של פסיכומטרי ובגרות.

סוגי התעודות המוכרות לצורך קבלה


א. תעודת בגרות

תנאי כללי לקבלה ללימודים לתואר ראשון הוא המצאת תעודת בגרות מלאה ממשרד החינוך עליה מצוין "זכאי לתעודת בגרות". סוגי התעודות המוכרות לצורך קבלה הן:
1.תעודת בגרות על פי מתכונת הלימודים הישנה (ללא יחידות לימוד)
2.תעודת בגרות ישראלית על פי מתכונת הלימודים החדשה (רפורמה) בהיקף של 20 יח"ל לפחות בבחינות החיצוניות.

תקפות תעודת הבגרות- שנת הזכאות לתעודת הבגרות לצורך חישוב ציוני קבלה למועמדים ששיפרו שני מקצועות בגרות או יותר, תהיה שנת השיפור האחרונה.

ב. תעודת גמר של מכינה קדם אקדמית מאוניברסיטה או ממכללה מוכרת בארץ.

ג. תעודת בגרות מחו"ל שרמת שווה לרמת תעודת בגרות ישראלית.




ציון פסיכומטרי


כל המועמדים לתואר ראשון שנבחנו בבחינות הבגרות חייבים לעמוד בבחינה הפסיכומטרית. תוצאות הבחינה תקפות ל-10 שנות הלימודים שלאחר הבחינה מתאריך 1.10.93 ואילך. לצורך חישוב ציון הקבלה, תתחשב האוניברסיטה בציון הפסיכומטרי התקף הגבוה ביותר.

בכל חוגי האוניברסיטאות והמכללות הציון הפסיכומטרי התקף הינו הציון המועבר ע"י המרכז הארצי לבחינות ולהערכה. ציון זה מורכב משלושה תת מבחנים: חשיבה מילולית , חשיבה כמותי ואנגלית.
עמידה בבחינה הפסיכומטרית פירושה השגת ציון פסיכומטרי מינימלי הנדרש ע"י האוניברסיטה. בשנים האחרונות נע הציון המינימלי בטווח 440-390, כאשר 800 הוא הטווח העליון.




אין תמונה

המצרף
המצרף

קבלה על סמך הבחינות החיצוניות של הבגרות באחד משני המצרפים הבאים: שפת אם (חיבור או ערבית), אנגלית והיסטוריה או שפת אם, אנגלית ומתמטיקה. מס' היחידות המינימלי האפשרי בתעודת המצרף הוא, אנגלית 4 יח"ל, מתמטיקה – 3 יח"ל, שפה – 2 יח"ל והיסטוריה 2 יח"ל. למועמד ישנה אפשרות לבחור בין תעודת מצרף לפסיכומטרי כאשר תעודת הבגרות נותרת בגדר חובה. ועד ראשי האוניברסיטאות ממליץ לכל המועמדים לגשת לבחינה הפסיכומטרית, על מנת להגדיל את סיכויי הקבלה. במקרה ולתלמיד גם ציון פסיכומטרי וגם ציון מצרף האוניברסיטה בוחרת את הציון הגבוה מבין השניים. בחלק מהאוניברסיטאות ישנה האפשרות לשלב פסיכומטרי ומצרף.במקרה ולמועמד רק בחינה פסיכומטרית אין הוא חייב להמציא תעודת מצרף.המועמדים שיכולים להגיש תעודות מצרף הם כל מי שניגשו לבחינות הבגרות החל משנת תשנ"ח ואילך.

חשוב לציין כי השנה התבטל המצרף ע"י משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד