072-3300504

מקום ראשון בתחרות למצוינות במחשוב לאוניברסיטת בן גוריון

הפרס הוא על הקמת פרוייקט סקר הוראה ממוחשב- היזון חוזר וקשר סטודנטים-מרצים; לדברי מנכ"ל האוניברסיטה, דוד ברקת, המערכת הביאה כבר עתה לחיסכון ניכר לעומת התהליך הקודם

| 19-01-2004 11:42:00


אוניברסיטת בן גוריון זכתה בימים אלה במקום ראשון ב"תחרות ראש גדול" למצויינות במחשוב לשנת 2003, מטעם ארגון ישראלי לעיבוד אינפורמציה, על הקמת פרוייקט סקר הוראה ממוחשב- היזון חוזר וקשר סטודנטים-מרצים. מקדם הפרוייקט הוא מוטי מרגלית, ראש אגף המחשוב ומערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון בנגב.

אחד הכלים החשובים ביותר לשיפור ההוראה והמחקר באוניברסיטאות הוא שיפוט והיזון חוזר מן הסטודנטים. באוניברסיטת בו גוריון בבאר שבע הרימו את בכפפה וערכו מהפיכת מחשוב בתחום חשוב זה. באוניברסיטה לומדים כ-17,000 סטודנטים. במשך שנים רבות היה נהוג לבצע את סקר ההוראה בדרכים מסורתיות באמצעות שאלוני משוב על המרצה. לאחר מכן היה מתבצע תהליך מורכב של הקלדת השאלונים וניתוח תוצאותיהם. עלות כל התהליך הסתכמה במאות אלפי שקלים במסטר, כאשר התוצאות היו מתקבלות לאחר זמן רב ושיעור ההיענות לא היה גבוה.

ביוזמת המזכיר האקדמי, אברהם בר און, נבדקו המערכות הקיימות בשוק, המאפשרות עריכת סקרי משוב ונבחרה נמל"ה. למערכת פותחו יכולות ייעודיות על מנת שתוכל לתת מענה לכל התהליך ובתוך כל הבטחת האנונימיות של המעריך לאחר מילוי השאלון. מיד עם סיום עריכת ועיבוד הסקר במחשב מפיצה במערכת מגוון דוחות. כל מרצה יכול לקבל דו"ח אייש באמצעות אתר האינטרנט של האוניברסיטה.

לדברי מנכ"ל האוניברסיטה, דוד ברקת, המערכת הביאה כבר עתה לחיסכון ניכר לעומת התהליך הקודם, אחוז ההיענות עלה ומשך התהליך כולו התקצר בצורה משמעותית. עתה מטמיעים את המערכת ביחידות נוספות של האוניברסיטה, לצורך בצוע סקרים בקרב עובדי האוניברסיטה, מחקר אקדמי ועוד.

אוניברסיטת בן גוריון
אוניברסיטת בן גוריון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד