072-3300504

שביתה

התאחדות הסטודנטים משביתה את היום הראשון ללימודים, כ 100 אלף סטודנטים ישבתו היום. הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב והמכללות המאוגדות בארגון הסטודנטים הארצי יקיימו הלימודים כסדרם.

תמר דרייבלט | 26-10-2003 08:46:00

התאחדות הסטודנטים משביתה היום את הלימודים ב 23 קמפוסים ברחבי הארץ. הסטודנטים מוחים על הכוונה להקפיא את המשך הפחתת שכר הלימוד. הדברות ההתאחדות עם האוצר לא עלתה יפה. האוצר דרש ביטול השביתה כתנאי להדברות, הסטודנטים סירבו. יו"ר ההתאחדות, שגיב אסולין מסר "זו שביתת אזהרה שבאה לאותת על מה שיקרה עוד שבועיים, במידה והצעת האוצר להעלות את שכר הלימוד תעבור". כוונת האוצר אינה מסתכמת בהקפאת ההפחתות בשכר הלימוד אלא בהעלאתו ב 10% עבור לימודי התואר הראשון, וב 20% לתואר השני החל משנת הלימודים הבאה.
לטענת התאחדות הסטודנטים גורמים פוליטיים רבים הבטיחו כי יתנגדו להצעת התקציב ויפעלו למען ציבור הסטודנטים. הסטודנטים מצדם ממתינים לפדיית השק.

הסטודנטים מאוחדים?
מתוך 235,900 סטודנטים שאמור להתחיל את שנת הלימודים היום, יחלו את שנת הלימודים 130,000 מתוכם. שני גופים מאגדים את הסטודנטים בישראל, האחד – התאחדות הסטודנטים הארצית המאגדת בתוכה את האוניברסיטאות ומרבית המכללות הגדולות בישראל ובראשה עומד שגיב אסולין.
ארגון הסטודנטים בישראל מאגד כ 30 אגודות סטודנטים ומכללות קטנות יותר ופריפריאליות כדוגמת המכללה האקדמית להנדסה בנגב, מכללת עמק הירדן ועוד.
אין מחלוקת על הצורך במאבק להבטחת קיום המלצות ועדת וינוגרד. הויכוח בין ארגוני הסטודנטים נסב סביב הדרך. בעוד בהתאחדות הסטודנטים חשים צורך לעשייה ממשית של הסטודנטים, ורואים בשביתת המחאה החד יומית, כלי לזעזוע המערכת הממשלתית, בארגון הסטודנטים בישראל חשים כי טרם מוצו כל הדרכים והשבתת הלימודים היא פגיעה מיותרת בציבור הסטודנטים.

אילוסטרציה
אילוסטרציה

אז מה מתוכנן?
החל משמונה בבוקר, היום, משביתה ההתאחדות את הלימודים באוניברסיטאות. בכל אוניברסיטה התארגנה אגודת הסטודנטים ליצירת גימיק תקשורתי אשר יעורר את דעת הקהל ויסחף את הציבור למאבק. באוניברסיטת ירושלים יוצבו חמורים תחת הסיסמא "הסטודנטים הם החמורים של המדינה" יובערו צמיגים וסטודנטים יתחפשו לקבצנים, באוניברסיטת חיפה ובטכניון יסתובבו סטודנטיות בבגד ים ביקיני תחת הסיסמא "נשארנו עם התחתונים" תובער מכונית ויוקם מאהל מחאה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד