072-3300504

אהבה קשה להשגה?!

לחפש אהבה או שאהבה תמצא אותך. אנשים הופכים את החיפוש אחר בן/ת זוג למשהו קשה, מאומץ ומתוכנן, זה לא חייב להיות כך.

יואב ברנזון | 19-10-2003 12:48:00

המאמץ הוא קשה
מרבית האנשים סבורים שלהשיג אהבה זה דבר קשה מאוד. הם מאמינים - בטעות - שצריך להתאמץ כדי להשיג אהבה. שצריך לחכות המון שנים למזל שיביא בכנפיו את האהבה הרצויה. שצריך להיות מושלמים לפני שחווים אהבה. שצריך לשכנע ולמכור את עצמנו לאחרים כדי שיאהבו אותנו. שצריך אפילו לשקר ולהעמיד פנים כדי שירצו בנו. שצריך לפגוש המון אנשים ולצאת למאות פגישות עיוורות כדי שמישהו ישים אלינו לב, וכדי להגדיל את הסיכוי למצוא אהבה.

אלא שאהבה אינה קשה להשגה בכלל. הדבר הקשה היחיד שקשור לאהבה הוא המאמץ המוגזם המושקע במציאת אהבה. הדבר הקשה הוא המאמץ הכרוך בהעמדות הפנים, בניסיון להיות מה שאנחנו לא, ברצון להציג חזות מסוימת שאינה טבעית רק כדי לעשות רושם טוב, במאמץ למהר ולהספיק למצוא פרטנר לאהבה לפני שיהיה מאוחר, ובמאמץ לברוח מהפחד להישאר לבד. אנשים מקשים על עצמם, ואלי אף מקטינים את הסיכויים למציאת אהבה, בכך שהם הופכים את החיפוש אחר האהבה למשהו כל כך קשה, מאומץ ומתוכנן. אבל האהבה עצמה היא משהו קל ביותר וזמין ביותר לכל אחד.

אין תמונה

הויתור הוא החלק הקל
אהבה היא קודם כל ויתור, ומי שלא מבין זאת, אינו מבין מהי אהבה. אהבה קשורה קשר ישיר לאמת, למה שמרגישים בפנים, ולכן אין צורך להתאמץ ולשקר כדי להשיג אהבה. אהבה מתחילה מאהבה עצמית, ואהבה עצמית נמצאת בתוכנו לא במרחקים. אין שום צורך לרוץ ולחפש את האהבה במרחקים, כי לאהבה אין זמן, אין מקום ואין מרחב. אהבה היא מעבר לפיזיקה, ולכן כשאנו אוהבים את עצמנו - אנו מוקפים באהבה כל הזמן מבלי שנצטרך בכלל לחפש אותה.

אהבה היא ההפך מהדחקה. כשאנו משקרים לעצמנו ומנסים להיות משהו שאנחנו לא - אנחנו משקיעים המון מאמץ בבניית התדמית המלאכותית שלנו ובתחזוקה השוטפת שלה. אנו משקיעים המון אנרגיה בניסיון הנואש לדחות את עצמנו ולהתרחק מעצמנו. לעומת זאת, כשאנו מוכנים ובשלים להיות אמיתיים - אנחנו מקבלים את עצמנו לטוב ולרע כפי שאנו. והקבלה הזו והאמת הזו משחררים אותנו מהמאמץ ומרפים אותנו. אהבה היא התקרבות לעצמנו. אהבה היא להיות רפוי, נינוח ורוגע. אהבה היא להיות אמיתי ומשוחרר. אהבה היא להיות מה שאנחנו ולא מה שמלאכותי לנו. זכרו, אהבה לא קשורה כלל במאמץ. להפך, המאמץ מחבל באהבה והורס את היופי ואת הכוח של האהבה.

האמת משחררת
הרבה אנשים מנסים למצוא אהבה בו בזמן שהם עדיין שונאים את עצמם ומתנהגים לעצמם בחוסר כבוד, בחוסר הקשבה ובאלימות. זה בלתי אפשרי למצוא אהבה אמיתית במצב בו אנו מנסים להכריח את עצמנו לעשות דברים שאנחנו לא אוהבים או ממש שונאים בגלל ש"לא נעים לנו" מאחרים. זה בלתי אפשרי למצוא אהבה כשאנו מנסים לכפות על עצמנו לצאת עם מישהו שלא מושך אותנו רק "כדי לא לפספס את הסיכוי". אנו חוסמים את האהבה כשאנו מנסים לאנוס את עצמנו לחשוב שאנחנו אוהבים מישהו או משהו, גם איננו מאמינים ומרגישים בכך. אנו מתרחקים מאהבה כשאנו מחליטים לשקר לעצמנו ולחיות חיים של שקר רק כדי להיחשב מוצלחים או כמו כולם. אנו בורחים מאהבה כשאנו מחליטים להתעלם מהקולות הרגשיים ומהחושים ומהאינטואיציות שלנו ולתת רק לראש להוביל אותנו.

כשאנו מקבלים את האמת הפנימית שלנו ואוהבים אותה - אנו משחררים את עצמנו מבית הכלא בו היינו ומניחים לעצמנו לאהוב, להיות ישירים, כנים ופשוטים. רק כשאנחנו מקבלים את עצמנו כפי שאנו - אנו מתחברים לאהבה. וממקום כזה של אהבה עצמית - אהבה היא קלה מאוד להשגה. אם רק נשחרר את עצמנו מהמאמץ ומהשקרים העצמיים הרבים בהם עטפנו את עצמנו ניצור את האהבה שלנו מבפנים, נהיה מוקפים באהבה ונמשוך אלינו אהבה ללא מאמץ ובקלות רבה.

וטיפ לסיום: אהבה תבוא אליכם מעצמה ובקלות רק כשתחליטו להתאמץ פחות וליהנות יותר.

יואב ברנזון הנו מאבחן ומטפל רב-תחומי בפתרון משברים בזוגיות ובקריירה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד