072-3300504

תואר תמורת שוחד

אלפי בוגרים שהוסמכו בשלוחה הישראלית של אוניברסיטת "המברסייד" הבריטית כלל לא למדו – וקיבלו תואר תמורת שוחד. כך עולה מחקירת המשטרה. "חבר הביא חבר, כולם עבדו על כולם", סיפר סטודנט.

גואל בנו, ידיעות אחרונות | 29-09-2003 12:51:00

הולכת ומסתעפת החקירה בפרשת אוניברסיטת "המברסייד" הבריטית, שארבעה ממנהליה בארץ נחקרו על ידי מפלג ההונאה במחוז הצפוני של המשטרה ושוחררו. לאחר חקירה, שנמשכה כשנה, נעצרו הארבעה, בחשד לעבירות שוחד, מרמה בנסיבות מחמירות, זיופים, סחיטה ושיבוש הליכי חקירה. הארבעה הודו בעובדות ושוחררו.
הממצאים מורים כי אלפי בוגרים שהוסמכו כלל לא למדו באוניברסיטה והוכרו על ידי משרד החינוך כבוגרים. לטענת המשטרה הושגו התארים תמורת שוחד לעובדים באוניברסיטה, שנע בין 2000- 30 אלף שקל לאדם. על סמך התעודות, שהונפקו לחלק מהבוגרים ללא ידיעת מוסד האם, הם קיבלו הטבות שכר, קידום ויתרון בהתמודדות על מכרזים במסגרת עבודתם במגזר הציבורי.

אין תמונה

חבר מביא חבר
"כמעט אף אחד לא לקח את הלימודים ברצינות, כי כולם ידעו שהכל מכור", סיפרו הסטודנטים. "חבר הביא חבר, כולם עבדו על כולם, ומי שרצה לזרז את הליכים – שילם עוד קצת. עבודות עברו מיד ליד, עם שינוי שם המגיש והתאריך בלבד. אף אחד לא נכשל, כולם עברו – אם לא בהצלחה, אז בהצלחה יתרה".
אחד המרצים בשלוחת האוניברסיטה סיפר בעדותו: "האווירה לא הייתה לימודית. לא הייתה הקפדה על נוכחות, הרמה הלימודית הייתה נמוכה, בדיקת העבודות הייתה מדגמית. אולי 10 אחוז מהעבודות נבדקו. העבודות היו רובן זהות או מועתקות. לא היה פיקוח על הלימודים. מה שעניין את הלומדים היה התוצאה בלבד".

תארים במבצע
מחקירת מפלג ההונאה במחוז הצפון ומעדויות שנאספו התברר כי בתוך שנה (98'-99') צמח מספר ה"בוגרים" באוניברסיטה מ 2970 ל 5500, שרובם ככולם זכו בתואר הראשון, ובעיקר בתואר שני, בלי שפתחו ספר או מחברת.
רפ"ק אהרון גלאור, ראש מחלק ההונאה במפלג ההונאה במחוז צפון: "אחד הסטודנטים למד שני סימסטרים בלבד ואת השלישי קיבל במתנה, בלי ללמוד. את עבודות הגמר הוא רכש בכסף מלא מאחד הרכזים של האוניברסיטה. במקרה אחר הצטרפו סטודנטים ברגע האחרון לכיתות לימוד של הסימסטר האחרון, וקיבלו תעודה, הם פשוט שילמו למפרע על לימודי כל הסימסטרים. כולם אמרו, כי מה שמעניין אותם זו התוצאה הסופית – התואר".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד