072-3300504

סטודנט פיתח את תוכנת התמצות בעברית

תוכנה ראשונה מסוגה בעברית, תיצור סיכום מקוצר של טקסטים ארוכים, באמצעות בינה מלאכותית התוכנה פותחה ע"י סטודנט מהמכללה האקדמית תל-חי והיא תושק בקרוב באינטרנט לשימוש חינם

10-09-2003 13:11:00

במשך כ-6 חודשים פיתח נדב רותם, עתודאי בן 21 מחיפה, את תוכנת התמצות, שהיא הראשונה מסוגה בעברית. התוכנה מהווה חידוש, למשל עבור סטודנטים ותלמידים, שיוכלו מעתה לקרוא טקסטים קצרים ובהם עיקר החומר הדרוש להם. רותם בטוח כי לא רחוק היום ותלמידים לא יבינו, איך לא חשבו על זה קודם.

נדב רותם הוא סטודנט שנה שנייה בפקולטה למדעי המחשב במכללה האקדמית תל חי. לדעתו, יכולה התוכנה שלו לסייע לא רק לסטודנטים ולתלמידי תיכון הלומדים לבגרויות, אלא גם לתלמידים לקויי למידה המתקשים להתמודד עם כמות גדולה של חומר כתוב.
נדב רותם: "חיפשתי לפתח משהו שיעזור לי בהתמודדות עם טקסטים ארוכים של קריאה. אני בטוח שכמו שזה סייע לי, זה יקל גם על סטודנטים אחרים להתגבר על הקושי שבקריאה, ועל הלחץ שגורם אורכו של הטקסט. הקטנת כמויות החומר המצריך קריאה והתמקדות במשפטים החשובים, מהווה מבחינתי תחליף ל"מרקר", וגם חוסכת זמן רב".

התוכנה יכולה לסכם מאמר בעברית בכל גודל נתון, לכדי 30% מגודלו המקורי. ביכולתה של התוכנה לסמן קטעים חשובים בהדגשה דמוית "טוש צהוב" במאמר המקורי, או ליצור מהם מאמר חדש וקצר יותר.

התוכנה מסוגלת לברור טקסט על פי רמת חשיבותו, זאת להבדיל ממעבדים אחרים המלקטים מידע אקראי. מנוע התוכנה יינתן להורדה כ"קוד פתוח", שבו מקור התוכנה יהיה זמין דרך האינטרנט בחינם.
רותם קיבל לא מכבר פנייה מאחד ממנהלי מעבדי התמלילים, אשר בחר לעשות שימוש מיידי בתוכנה. אבל הוא אינו מסתפק בכך. בימים אלה מתכוון רותם להעלות את התוכנה באתר מסחרי בעל מודל עסקי הממומן על ידי פרסומות.

אב הטיפוס של התוכנה מסוגל כיום לתמצת תכנים בעברית ובאנגלית, אך כבר בעתיד הקרוב יוכנסו לתוכנה שיפורים, שיאפשרו לה לתמצת טקסטים בערבית, ברוסית וגם בצרפתית.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד