072-3300504

האוצר: שינוי הצביע נגד - שכר הלימוד יעלה

בעקבות הצבעת שרי שינוי נגד התקציב, הוחלט באוצר: שכר הלימוד באוניברסיטאות יעלה ב-10%-20%; אסולין: אמליץ למנוע את פתיחת שנת הלימודים.

חנית נוה | 17-09-2003 11:34:00

שר האוצר, בנימין נתניהו, חזר בו מהחלטתו אתמול, לפני אישור התקציב, כי שכר הלימוד לסטודנטים לא יעלה, ויישאר ללא שינוי. לפני כשבועיים הודיע האוצר על הכוונה להעלות את שכר הלימוד ב-10% לתואר ראשון וב-20% לתואר שני. כתוצאה מכך, הודיעה התאחדות הסטודנטים כי תשקול להשבית את פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

עם זאת הסטודנטים יכולים להתנחם מעט בעובדה שאם לבסוף אכן יועלה שכר הלימוד, יהיה זה משנת הלימודים תשס"ה ולא בשנה הקרובה, עבורה הם ישלמו שכר לימוד מופחת בשלושה אחוזים במקום תשעה אחוזי הפחתה עליהם המליצה ןעדת וינוגרד.

השבוע פנה יו"ר התאחדות הסטודנטים, שגיב אסולין לשרי שינוי ולעומד בראשה, השר טומי לפיד, בדרישה שלא לפגוע בסטודנטים ולפעול להסרת הגזירה ולעמוד לימין הסטודנטים במאבק נגד העלאת שכר הלימוד. המאבק עלה יפה והאוצר החליט לבטל את רע הגזירה, אולם בסופו של דבר החליטו שרי שינוי להצביע נגד התקציב ובכך נחתם הגולל על החלטת האוצר.

מאחר ששינוי הצביעו נגד התקציב, משרד האוצר רואה עצמו משוחרר מההבטחות שלו לשינוי ולפיכך יתקר שכר הלימוד לתואר ראשון ב-10% ולתואר השני ב-20%. כמו כן יופחת בעתיד ב-10% המענק לחיילים משוחררים.

שגיב אסולין, יו"ר התאחדות הסטודנטים הנכנס מסר בתגובה
"האוצר חשף את ערוותו וכעת הוכח שסעיף הפגיעה בסטודנטים הוכנס לתקציב במסגרת ה"עיזים" וכקלף מיקוח מול מפלגת שינוי. מדובר בזלזול ברבע מליון סטודנטים הנושאים בנטל ולא נסבול זאת."

מנהיגי הסטודנטים מתכנסים החל ממחר ב"כנס ערד" ואסולין ימליץ בפניהם שלא לאפשר את פתיחת שנת הלימודים הקרובה.
נציגי ההסתדרות ביקשו מאסולין לשקול איחוד כוחות במאבק מול האוצר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד