072-3300504

הדור הצעיר לאן?

מגמות שוק ההשכלה הגבוהה בארץ משתנות חדשות לבקרים. לפני שנתיים היה מקצוע מדעי המחשב המבוקש ביותר, כיום נרשמת חזרה למקצועות מסורתיים יותר. תמונת מצב.

תמר דרייבלט, יורם לימודים | 13-08-2003 16:51:00

טרנדים מניעים במידה רבה את שוק ההשכלה הגבוהה. אם בשנות ה 80 הייתה תחושה שכל בוגר משפטים הוא איש ממולח מסודר לכל החיים הווה אומר או תלמד משפטים או תתחתן אם משהו שלמד.
ואז באה הרוויה, שורות שורות של משפטנים צעירים על כר הדשא באיצטדיון כדורגל בעת קבלת התואר עשו את שלהם. ואז הגיעה תקופת הייטק של שנות ה 90 כל מתכנת יכול להיה להרשות לעצמו, אף אחד לא חשב על האפשרות שהבועה תתנפץ ושצירוף כמו "מתכנת מובטל" ייתכן.

אז לאן שואבת הרוח היום, בפיתחה של מאה חדשה?
הסקר השנתי של מכון הדסה לייעוץ בבחירת מקצוע קבע כי מינהל העסקים ממשיך להיות המקצוע הפופולרי ביותר בישראל כיום.
הסקר בדק פופולריות של מקצועות בהתאם לשיעורי התענינות של צעירים בכיווני הקריירה עתידיים.
במקום הראשון, כאמור, מינהל עסקים, במקום השני מדורגים המקצועות כלכלה וחשבונאות, ובמקום השלישי פסיכולוגיה. במקום הרביעי ממוקמים מקצועות מדעי המחשב, במקום החמישי – הנדסה תעשייה וניהול, ובמקום השישי – תקשורת, במקום השביעי רפואה.
תחום המשפטים הדרדר למקום השמיני, במקום התשיעי ממוקמת הנדסת אלקטרוניקה ובמקום העשירי – עבודה סוציאלית.

ומה בין גברים לנשים?
הסקר כלל מדגם של 500 נבדקים ונמצאו בו הבדלים משמעותיים בהעדפות נשים וגברים. המקצוע המבוקש ביותר בקרב נשים הוא פסיכולוגיה, מינהל עסקים מדורג במקום השני ובמקום השלישי תקשורת. אצל הגברים, מינהל עסקים מככב במקום הראשון, כלכלה וחשבונאות במקום השני והנדסה תעשיה וניהול במקום השלישי.
מנהל מכון הדסה, ד"ר יצחק גרתי, מציין כי הצעיר הישראלי, בהיותו מעשי ותכליתי, מגיב בעצם בחירותיו העכשוויות למשבר ההיי טק. ניכרת עלייה אמנם של התחומים העסקיים-ניהוליים, אולם תחומים נוספים הזוכים למשיכה, בעיקר מצד הגברים, הם הביוטכנולוגיה והביואינפורמטיקה. נשים עדיין נרתעות ברובן מתחומי הטכנולוגיה, ונוטות יותר לבחור במקצועות טיפוליים כמו פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית וחינוך.

בתקופת ה"בום" הגדול בהיי טק, רבים מהמועמדים לתואר שני בחרו לוותר או לדחות את לימודי התואר. בעקבות המיתון, החליטו רבים להמשיך את הלימודים ולדחות את תחילת הקריירה או שינויים מהותיים בה לשלב מאוחר יותר.

מתוך גליון אקדמיה מספר 22

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד