072-3300504

מכללה באפלה

חדשות ערוץ 2 חשפו אי סדרים במכללת חושן המכשירה כביכול טוענים רבניים; המכללה חילקה תארים פיקטיביים, השיעורים לא התקיימו כסדרם ותלמידים שהתלוננו קיבלו עונשים וקנסות בסכום של 10,000 שקלים

חנית נוה | 12-08-2003 12:16:00

סיון רהב, כתבת חדשות ערוץ 2, חשפה אי סדרים ושחיתויות במכללת חושן- מרכז להלכה ומשפט עברי בישראל. מכללת חושן הוקמה לפני כשנתיים ובפרסומיה נטען, כי היא מכשירה טוענים רבניים. טוען רבני הוא האחראי על ייצוג משפטי מול מערכת בתי הדין הרבניים.

המציאות לעומת זאת היא קצת שונה. עשרות תלמידים ותלמידות שנרשמו למכללה בתקווה לקבל תואר של טוען רבני ושילמו כ-20,000 שקל התבדו. הלימודים שהיו אמורים להתקיים פעמיים בשבוע, לא התקיימו כסדרם והגרוע מכל הוא, שהתארים שכביכול אמורים להינתן היו פיקטיביים. המכללה טענה, כי התואר מקביל לתואר ראשון במשפטים והוא נמצא בתהליכי אישור של בית הדין הרבני. בית הדין הרבני, לעומת זאת לא מכיר את המכללה ומעולם לא אישר לה חלוקת תארים.

מעדויות של תלמידים עולה, כי ההרצאות לא התקיימו וכל עובד במכללה עבד שם עד היום שהיה אמור לקבל את שכרו שלא שולם לו ואז עזב. התלמידים שהתלוננו הופנו לוועדת המשמעת וקיבלו קנסות ועונשים. סיוון רהב, מספרת עוד שתלמידות שניסו לפנות לעיתונות נשלחו לוועדה וקיבלו עונש על סך 10,000 ¤.

המכללה שינתה שמות במשך שנותיה: חושן, חושן צדק, מאזני צדק, תאגיד חושן. בימים אלו פרסם בית הדין הרבני פסק דין שקובע, כי המכללה לא תקבל הסמכה אקדמית. עוד העלה בית הדין, תמיהות רבות על ניהול המכללה בראשותו של אריאל טל. נגד טל פתוחים 28 תיקים של הוצאה לפועל וסכום חובותיו עומד על 7,000,000 ¤. בסוף פסק הדין מורים הרבנים להעביר את התיק ליועץ המשפטי בגלל הממצאים שגובלים בפלילי.

התלמידים במכללה חוששים, כי חושן תמשיך לרשום תלמידים חדשים תחת שמות חדשים של המכללה. תגובת חושן לחדשות ערוץ 2, הייתה כי, "הנהלת בתי הדין רודפת אותם בגלל התפיסה הליברלית של המכללה".

אילוסטרציה
אילוסטרציה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד