072-3300504

זה חופש זה?!

"לי באופן אישי לא היו רגעים משמחים יותר מלראות שסוף סוף אחרי 4 מבחנים עברתי את מבוא למיקרו-כלכלה."

אנה קיינר | 15-05-2003 10:54:00

המבחנים הסתיימו, ואני מחכה בקוצר רוח לציונים. לדעתי חלק מתהליך ההתשה שאנו עוברים במהלך הלימודים בגלל שאין תנאי קבלה (האוניברסיטה הפתוחה), הוא ההמתנה לציונים. מי הוא האדם האכזר שעשה את התקליט בקול האופ (מרכז מחושב בו מקבלים ציונים)?! כל פעם שאני מתקשרת כולי רועדת ומפוחדת. פשוט בלחץ אדיר, אך לא קלה היא הדרך בתהליך קבלת הציון מן המענה הממוחשב. בהתחלה מגיעה החלק היפה מכול - נא הקש את כל הנתונים הקטנים , עם ידיים רועדות ומזיעות אני מקישה את האופציה של הציונים ואז את מספר הקורס ואז זה מגיע: הציון שלך הקורס זה ........... עדיין אינו רשום במחשב !!!! אני פעם חיכיתי לציון במשך שלושה שבועות , איך לא קיבלתי אולקוס אני לא יודעת.
הבחינות עצמן זו חוויה המדהימה מכול. איפה הם מוצאים את הסבתות ה"חביבות" האלו?! לדעתי, הן עוברות הדרכה במתקנים צבאיים ליחידות מובחרות, חברים לכומתה של דובדבן. בשבוע שעבר הרגשתי כאילו אנו נכנסת לא פחות ולא יותר ללשכת האפיפיור - תמתיני, איפה ההזמנה, תראי תעודת זהות, תסתכלי ישר, אני נשבעת לבודקות בנתב"ג יש הרבה מה ללמוד מהם.
מי מאיתנו לא חווה את החוויה המרתקת של שימוש בטופס שאלון במהלך הבחינה, לשאלה כמו "האם להתייחס לכל המרכיבים של כל הגישות בנודע לניתוח ?" או "למה אתם מתכוונים כשצריך לבדוק אוכלוסיה עם 120 % של אנשים?" עונים לך :"תענה על מה ששאלו אותך"!! ממש בית ספר לפוליטיקאים מתחילים, איך לענות על שאלות כאשר אתה לא באמת יודע את התשובה.
טוב, יש גם דברים טובים במהלך הלימודים, ההתרגשות שאתה (וכל שכניך בבניינים הסמוכים) חש כשרואים את הסטאטוס של סטטיסטיקה ב' הופך מ"ממתין להשלמת תנאי קבלה " ל"נרשם" , שבבחינה חשת שפרוייד מתהפך בקברו על הדברים שעשית לעבודת חייו , ומאוד חששת שאחרי שהמנחה יקרא מה דעתך על אימהות עובדות והשפעה של זה על דור העתיד שלנו ישימו אותך במתקן לתיקון בהפרעות התנהגות, ובאורח פלא אתה מקבל ציון מדהים.
לי באופן אישי לא היו רגעים משמחים יותר (כולל יום החתונה שלי) מלראות שסוף סוף אחרי 4 מבחנים עברתי את מבוא למיקרו-כלכלה.

אין תמונה

נתחיל באנשים המסכנים וביניהם אנוכי, שלוקחים קורס קיץ ומתכוננים נפשית למועדי ב'. כדי להתנחם נספק את צרכינו הטבעיים, נוכל פיצה ובתור פיצוי נראה פרקים חוזרים של "חברים" בשלוש בלילה. תוך כדי שקיעה בחלומות בהקיץ איך אנו מקבלים את הדיפלומה שלנו או את קולו המופתע לטובה של המעסיק לעתיד ,"הא את מאוניברסיטה פתוחה?! אני מבין שאת רגילה ללמוד לבד, בדיוק אנשים כאלה אנו מחפשים!!! ולא ישאל את השאלה המפחידה מכול :"אז למה בעצם הלכת ללמוד בפתוחה לא התקבלת למקום אחר?" כן חלומות מתוקים מאוד שעוזרים לעבור את החיים.
כשחושבים על זה, הקיץ ללא לימודים לא נראה אטרקטיבי במיוחד, באמת תגידו לי למה ללכת לים כל יום? הרי יש שם קרינה. בשביל מה לצאת כל יום לפאב אחר, כשבירה עולה לי כמו משכנתא? מה אעשה בחדר כושר כשמולי גופה המדהים של המדריכה וניסיונותיי הכושלים מראש שלא להסתכל על השתקפות שלי למראה שתקופת המבחנים השאירה בה סימנים וצלקות מובהקות עלו בתוהו? למה לי כל זה, כשאני יכולה לאמץ את מוחי העייף (ולא כל כך גמיש כמו שחשבתי ) בניסיון להבין איך ישפיע שינוי ממוצע באוכלוסייה על המדגם או להפך , או כיצד פועלת מערכת העצבים המרכזית , ובניסיונות נואשים לסחוט מהמרצה דחייה של הממן , באמת !
תמיד יש אופציות צריך פשוט להסתכל. איזה מצב טעון אנרגיה מינית, טוב יותר, אתם מכירים מאשר לשבת בחום ולחות של גוש דן אחד מול השני ולנסות להבין למה פסיכולוג צריך ללמוד סטטיסטיקה בשביל לדעת איך לעשות מחקר אבל סטטיסטיקאי מדוכא לא צריך משום מה ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה?!
מה חשבתם שכל התרגילים שלמדנו בתיכון כבר לא טובים ? להפך זה הזמן להפעיל אותם , תהיו פעילים ומצחיקים בכיתה (אנשים יחשבו שאתם חכמים...מניסיון). עכשיו לכל התפוסים והרווקים שלא לומדים בקיץ , יש לי רק דבר אחד להגיד לכם: אני לא בדיוק אוהבת אותם כרגע.

הכותבת היא אנה קיינר, סטודנטי. במסלול לפסיכולוגיה וניהול באוניברסיטה הפתוחה.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד