072-3300504

האישה שמאחורי הח"כית

אהודה או שנויה במחלוקת, ח"כית גמליאל תפסה מקום בתודעה הציבורית. פגשנו את גילה בסוף השנה, הפעם לראיון אישי יותר. (וגם לגלות אם שכ"ל ימשיך לרדת בקרוב..)

טליה קמר | 02-04-2003 14:33:00

שמענו את שמה של גילה גמליאל רבות השנה - בפחות מתשעה חודשים ניתן לומר שגילה הצליחה לפרוץ לתודעת הציבור בעוצמה ובתדירות גבוהה. יחסית לחברת כנסת צעירה היא מתבלטת בצורה יוצאת דופן, לעיתים רבות דווקא בהקשר של שערוריות או מחלוקות, אך עדיין נשמעת ומושמעת רבות.

אהודה או שנויה במחלוקת, גילה הצליחה לתפוס את הנישה של נציגת הסטודנטים בתודעה הציבורית. פגשנו את גילה עכשיו בסיומה של שנה אקדמית,הפעם לראיון אישי יותר.
רצינו לגלות : מאיפה בא הדרייב , מה הרוח הנושבת מאחורי סופת הטורנדו השאפתנית, האנרגטית והמצליחה שמגדירה לעצמה יעדים רבים ועומדת בהם במהירות מסחררת?


גילה, 29, ילידת גדרה באה ממשפחה פשוטה וצנועה. 4 אחים ואחות, כשגילה היא הקטנה בבית. אביה טכנאי בזק בעבר וכיום פנסיונר אמה עקרת בית, התגרשו כשגילה הייתה בת 9.
שניים מאחיה של גילה הנם פעילים מרכזיים בסניף הליכוד בגדרה. אחותה דווקא פנתה לכיוון אחר ופתחה חנות לפיצוחים.

- ספרי לנו קצת על הילדות בגדרה, בשיכון עיוורים.
גילה לא חושבת פעמיים ומיד מזכירה את אליהו: "אליהו היה בן אדם מבוגר, שכן, שליווה אותי כחונך והשפיע רבות על כל מה שאני היום. אליהו היה עיוור, גבאי בבית הכנסת שלימד אותי בעיקר שאין ממש גבולות, שיש לכל אחד את הכוח לעשות כמעט הכל .. וגם איך לשמוח בחיים.. . אליהו תמיד היה אומר 'הלוואי וכולם היו רואים טוב כמוני..'. הוא השפיע רבות על איך שאני היום."

- הוריך התגרשו שהיית מאוד צעירה איך זה השפיע עליך?
"זה בטח השפיע מבחינות רבות... יכול להיות שזה גרם לי להיות עצמאית יותר וחסרת תלות יותר ממקודם. בבית זה קירב מאוד את האחים יחד ועד היום אנחנו מאוד מאוחדים. יכול להיות גם שכל תפיסתי היום את הזוגיות שונה בגלל זה. אני לא רואה את הנישואים כמוסד אידאלי או הכרחי ולכן גם לא ממהרת להיכנס אליו".
לגילה, אגב, יש חבר כבר שנה בהפסקות, שהיא שומרת בקנאות על פרטיותו ולא מוכנה לחשוף עליו דבר: "לכל אחד מאתנו יש חיים מלאים בנפרד ויש גם את הקטע המשותף לנו.."

כילדה גילה הייתה מעורבת בפעילויות חברתיות רבות ודי היה ברור לה מגיל צעיר שתפנה לזירת העשייה הציבורית.
בצבא גילה שירתה בחיל אויר "כראש צוות חוקרות עבודה", תקופה שבא היא נזכרת בהתרגשות: "תקופה זו והתפקיד היו חלום - אחת התקופות היפות של חיי."
מתפקיד זה גלשה גילה מאוחר יותר עם שחרורה, לתפקידה בועדת ביקורת באגודת הסטודנטים בבן גוריון, כסטודנטית שנה ב', תפקיד הדומה לתפקידה הצבאי: ביקורת ושיפור מנגנונים שונים באגודה.

- זכרונות מחיי הקמפוס?
"שבועיים ראשונים הייתי קצת אבודה..אחר כך עברתי למעונות והתחלתי ליהנות: מסיבות..בילויים.. והרבה תרבות. בקמפוס בן גוריון זה באמת אחרת.
למדתי תואר ראשון בפילוסופיה והיסטוריה התאהבתי בפילוסופיה והמשכתי עם זה הלאה לתואר שני."
דווקא כבת למשפחה מעוטת אמצעים, איך החלטת ללמוד תואר במקצועות לא פרקטיים כול כך??
"תמיד בחרתי ללכת על מה שאני אוהבת. שיהיה לי כיף..בסופו של דבר זה משתלם."

כשסיימה את תפקידה בועדת ביקורת המשיכה גילה לתפקידה כחברת מועצה, אח"כ יו"ר מועצת הסטודנטים, יו"ר אגודת סטודנטים ולבסוף יו"רית ראשונה של התאחדות הסטודנטים הארצית ומשם כאמור ---- ישר לכנסת.

- גילה- נו ספרי לנו קצת על מה זה להיות ח"כית מה שדמיינת ורצית?
"הרבה יותר בירוקרטיה מייגעת ומעיקה (שלא תמיד מתאימה לאופייה התזזיתי של גילה, ט.ק) צריך הרבה סבלנות, הרבה אורך רוח- הסרבול של כל דבר יכול לשגע אותך...
אבל יש לי הרבה תוכניות ושאיפות ואני מתכננת למצות את כולם.."
אכן כך, גילה כבר מכהנת כיו"ר האגודה לקידום מעמד האישה, יו"ר השדולה למען הסטודנטים בכנסת ועוד ועוד ובכל תפקיד כזה כבר הציבה לעצמה רשימת יעדים ומטרות.

- את נשמעת מאוד עסוקה..החיים הציבוריים משאירים לך איזשהו פנאי לדברים אחרים???
"יש לי 25 שעות בשבוע לעצמי ולמשפחה לחברים. מכניסת השבת עד צאתה אני מתנתקת לגמרי מכל דבר אחר".

- ומה הדברים שאת אוהבת לעשות ככה בשביל עצמך? בשביל הכיף?
אם חשבתם שתמצאו איזה שהיא פינה "סתלבטנית" באופיה תשכחו מזה, מסתבר שתחביביה האהובים על גילה כרוכים גם כן בפעילות אקטיבית: "שחייה, סלסה, וחדר כושר...כמובן שהיום כבר אין זמן לזה.."


גילה דרך אגב לא מרגישה ולא מתחברת לתדמית שהכול קורה לה מהר. היא חושבת שהיא עובדת קשה מאוד לכל הישג. לכנסת מסתבר רצה כבר בגיל 24. ולא הצליחה לעלות ובילתה 4 שנים נוספות בעשייה פולטית.

- איך את מרגישה כח"כית צעירה?
"אני לא כול כך צעירה. אולמרט גם היה בן 29 שנבחר. יש לי גם רקורד וניסיון די רחב - תואר שני, עשייה פוליטית וארגונית רחבה אני בהחלט חושבת שהגעתי מוכנה."

- גילה, איך את מסבירה את העובדה שאת מעוררת שערוריות רבות ומתנגדים רבים בכל מקום ?
"אינני מפחדת לנקוט דעה וזה המחיר שאני משלמת אך אני שלמה אם זה , כך אני.."

לפני זמן קצר לגילה הייתה גם תקרית מביכה עם רה"מ שרון, כשהביעה את דעתה בנחרצות על תוכנית "מפת הדרכים" וזכתה לתגובה זועמת משרון בישיבת הממשלה.
- איך היחסים עם שרון היום?
גילה צוחקת.."את רואה זו שוב דוגמה לכך שאני חייבת להביע את דעתי..זה ניראה לי טבעי ולגיטימי.." .גילה לא מתרגשת מהתקרית ומספרת שהיחסים חזרו לתיקונם.

לפני כשבוע נרשם הישג מסויים לגבי הורדת שכ"ל מאבק שגילה לוקחת לזכותה.
- גילה, בתקשורת הישג זה נירשם לזכותה של שינוי ולא כהישג שלך.
גילה מחייכת כפולטיקאית מנוסה. "מה שמעניין אותי הוא התוצאה. לא חשוב לי הקרדיט. האמת בסוף עושה את שלה, עובדה שאני בכנסת."

- הסטודנטים יכולים לחכות להורדה נוספת, משמעותית יותר בשכ"ל בקרוב?
"ניראה שלא, אך אנו מנסים לעשות הקלה מכיוון אחר- הטבה שתכיר בחלק משכ"ל כהוצאה מוכרת בתקופת העבודה ותאפשר הקלה כספית נוספת.."


- רוצה לאחל משהו לציבור הסטודנטים?
שיהיה בהצלחה במבחנים!

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד