072-3300504

רוב הסטודנטים: "ההתאחדות לא מעניינת אותנו"

תוצאות מדאיגות עלו בסקר חדש שנערך ב"יורם ערוץ הלימודים" החושף נתונים חמורים לגבי מודעות הסטודנטים לארגונים הפוליטים המייצגים אותם. האם הסטודנטים מאבדים מכוחם?

חנית פורמנסקי | 01-06-2003 12:06:00

בסקר שערך ערוץ הלימודים בשאלה "מה חושב הסטודנט על הגוף המייצג אותו- התאחדות הסטודנטים", התקבלו התוצאות הבאות:
45% מהסטודנטים טוענים, כי ההתאחדות בכלל לא מורגשת וקיימת מבחינתם; 22% היו מתונים ומצביעים על הצורך בשיפור תפקודה; 21%מאוכזבים מפעילותה והישגיה ו-12% בלבד הסטודנטים חשים שיש להם ייצוג ראוי.

דניאלה, סטודנטית לביוטכנולוגיה בטכניון, אמרה כי הסקר נכון אבל התחושה אצל הסטודנטים לגבי ההתאחדות טעונה יותר. הסטודנטים אדישים להתאחדות וחשים שהיא לא מייצגת אותנו מספיק. נראה כי, הנציגים שלה דואגים רק לעתידם הפוליטי, ראה מקרה גילה גמליאל שעל גבינו עלתה לגדולה".

גדי, סטודנט למוסיקה באוניברסיטה העברית, חושב ההפך. " אני אמנם לא קשור בשום דרך להתאחדות, אבל כל האשם הוא בסטודנט הישראלי האדיש מטבעו. לסטודנט הישראלי לא אכפת שום דבר מלבד הלימודים שלו ומצבו הכספי. כאשר רוצים להוריד לו את שכר הלימוד ולפגוע לו בכיס, אז פתאום הוא מתחיל להתעורר ולחפש את התמיכה של ההתאחדות. בקיצור הכל אינטרסים".

שגיב אסולין, יו"ר התאחדות הסטודנטים, אומר בתגובה, כי "רוב הפעילות של התאחדות הסטודנטים באה לידי ביטוי ע"י האגודות וטוב שכך. הקשר הישיר צריך להיות בין אגודות הסטודנטים המקומיות לסטודנטים. הרבה מפעילויות האגודות שייכות להתאחדות כגון, כרטיס לאומי כארט שנותן הטבות רבות לסטודנטים, חוברת המלגות שהוצאנו השנה, מבצעים חברתיים כמו "חורף חם" שמגיעים מההתאחדות לאגודות".

אסולין, מוסיף עוד כי , "ההתאחדות מהיותה גוף ארצי באה לידי ביטוי בשעות משבר כמו הורדת שכר לימוד שבזכות מאבק שלנו הצלחנו להורידו בשנה הבאה ב-3%. עם זאת, אני מודע לבעיית המודעות שקיימת בין הסטודנטים להתאחדות ולאגודות בכלל. אני מקווה שההתאחדות בזמן כהונתי תשפר את התדמית שלה דרך אתר אינטרנט שיוקם עוד חודשיים ועיתון סטודנטיאלי ארצי שצפוי לצאת בתחילת השנה הבאה".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד