072-3300504

מכללת גורדון נרתמת לעזרת מערכת החינוך בעקבות המלחמה

הלימודים במכללה בוטלו, ומאות סטודנטים להוראה מתגברים את בתי הספר והגנים משך כל המלחמה כחלק מהמאמץ המלחמתי, הוחלט על ביטול זמני של הלימודים במכללה, כדי לאפשר לסטודנטים לסייע לתלמידים

| 23-03-2003 10:38:00


החל מיום חמישי, יומה הראשון של המלחמה, נרתמו מאות הסטודנטים להוראה ממכללת גורדון לעזרת המורים והגננות, בעשרות בתי ספר וגנים. הסטודנטים הגיעו למוסדות החינוך בהם הם מבצעים את עבודתם המעשית (סטאז'), ושם הם יסייעו למורים במהלך כל המלחמה.

הסטודנטים הוכנו מראש למשימה, וכחלק מהיערכות המכללה למצב מלחמה, הועברה לסטודנטים בחודש האחרון סדנה להתנהגות במצבי חירום. מטרת הלימוד הייתה לתרגל התמודדות גם במצבי טרור ומלחמה. הסדנה נתנה לסטודנטים כלים בסיסיים שיסייעו להם להתמודד עם חרדה ולחץ מוגבר של ילדים, והבהירה להם את הפעולות הנדרשות ממורה בזמן חירום.

כמו כן, במסגרת לימודי הפסיכולוגיה, רכשו הסטודנטים כלים ומיומנות לזהות ולטפל טיפול ראשוני במצבי חרדה. פעילות זו הצטרפה להדרכה מוסדרת של קצין הביטחון של משרד החינוך במחוז חיפה, שתדרך את הסטודנטים לגבי נהלי משרד החינוך בשעת חירום, כמו בעת אזעקת אמת, בטיפול ראשוני בפצועים, ובשמירה על כללי בטיחות בשטח בית הספר.

המכללה בשיתוף עם אגודת הסטודנטים, החליטה מבעוד מועד על צעד זה. הסטודנטים תודרכו כי במידה ותפרוץ מלחמה ומערכת החינוך תפעל כרגיל, עליהם להתייצב בבתי הספר ובגנים.

ד"ר צפרירה שור, ראש מכללת גורדון: "התגובות שהתקבלו מבתי הספר ליוזמה שלנו הן חיוביות במיוחד. מנהלים ומורים הביעו באוזני הערכה רבה לעבודתם של הסטודנטים בשטח, בזמן הלחוץ הזה. הסטאז'רים שלנו נותנים למורים עזרה ממשית, עוזרים לילדים בהכנת שיעורי בית, ומפיגים את המתח באמצעות משחקים ושיחות".
הסטודנטים עצמם מסתובבים עם ערכות המגן שלהם, גם כדי לתת לתלמידים דוגמא אישית.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד