072-3300504

מרכז לקידום סטודנטים לקויי למידה נפתח באוניברסיטה העברית

למעלה מ-400 סטודנטים באוניברסיטה אובחנו כבעלי לקות למידה; לדברי מקים המרכז פרופ' רם פרוסט, "האוניברסיטה נותנת סיוע ללקויי למידה תוך כדי שמירה על הסטנדרטים האקדמיים שלה

| 13-11-2002 13:41:00


מרכז חדש לקידום סטודנטים לקויי למידה נפתח לאחרונה בקמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים, מטעם היחידה למעורבות חברתית בדיקנט הסטודנטים. את המרכז הקים פרופ' רם פרוסט מהחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית הודות לסיוע מיוחד שייעדה הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה לטיפול בלקויי למידה. מאז פתיחת המרכז כבר פנו כמה עשרות סטודנטים להתייעץ ולהיעזר.

באוניברסיטה העברית אובחנו למעלה מארבע מאות סטודנטים כבעלי לקות למידה כלשהי. הסטודנטים לקויי הלמידה חוצים את כל החוגים והרמות, חלקם נמנים עם סטודנטים מצטיינים באוניברסיטה ויש שממשיכים לתארים מתקדמים.

לקויות למידה מקיפות תחומים רבים כמו: דיסלקסיה (הפרעה בקריאה); דיסגרפיה (הפרעה בכתיבה); דיסקלקוליה (לקות חישוב) ובעיות של קשב וריכוז.

באוניברסיטה נהוגות הקלות לסטודנטים לקויי למידה כמו הארכת זמן במבחנים, תמיכה במחלקה לאנגלית שפה זרה כתנאי קבלה/מעבר, קבוצות תמיכה בבית הספר לעבודה סוציאלית ועוד. מרכזת המקום אסתר בקון מסתייגת מהמילה 'הקלות' ומטעימה, "לא מקלים אלא עוזרים לסטודנטים להביא לידי ביטוי את היכולת האמיתית שלהם".

פתרונות טכנולוגיים חדשים שמציע המרכז יכולים לקצר משך קריאה של מאמר בשפה האנגלית מימים אחדים לשעות ספורות. לדוגמה: תוכנות מחשב להקראת טקסטים מאפשרות בחירה של קול הקריין, גובה הטון וסוג הצליל, כמו גם שליטה בצבעי הרקע והגו?פן למניעה של הסחת דעת במקרה של הפרעות ריכוז. לפונים ניתנת הדרכה לשימוש בציוד הטכנולוגי לאחר התאמה אישית.

לדברי מקים המרכז פרופ' רם פרוסט, "האוניברסיטה נותנת סיוע ללקויי למידה תוך כדי שמירה על הסטנדרטים האקדמיים שלה. האוניברסיטה רואה בקידום לקויי למידה מתן שוויון הזדמנויות וצעד חשוב של מעורבות חברתית. הקמת המרכז מסכמת הרבה שנות פעילות די אינטנסיביות שבהן הוקמה תשתית לטיפול בסטודנטים לקויי למידה והיא נדבך נוסף מעבר להסדרה של נוהלי בחינות".

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד