072-3300504

מה באמת עושים עם תואר בתקשורת?

יש תארים שהם כל כך כלליים שקשה לדעת מה עושים איתם, קחו לדוגמא תואר ראשון בתקשורת, מישהו מוכן לגלות לנו במה עוסקים בסיום התואר?! האמת? מצאנו את התשובה והחלטנו לחלוק אותה אתכם

08-06-2017 10:07:00

כל מי שיודע מה עושים עם תואר ראשון בתקשורת שירים את היד, גם אם הרמתם וגם אם לא, הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם. ההנחה הרווחת היא שלימודי תקשורת הם לימודים כלליים המאפשרים לבוגרים להשתלב בתפקידי יח"צ או להיות תקציבאים במשרדי פרסום, ומה קורה בפועל? בוגרים אכן משתלבים במשרדי פרסום ותפקידי יח"צ אך האפשרויות העומדות בפניהם הן הרבה יותר רחבות כאשר התכנים מעמיקים וממוקדים. כדי לעשות סדר אחת ולתמיד בכל הקשור ללימודי תקשורת בדקנו אילו תכנים לומדים סטודנטים לתואר ראשון בתקשורת במכללה האקדמית כנרת ובמה עוסקים בוגריה, התוצאות לפניכם.

האמת שמסתתרת מאחורי תואר ראשון בתקשורת
האמת שמסתתרת מאחורי תואר ראשון בתקשורת

אחת ולתמיד: מה לומדים בתואר ראשון בתקשורת?
אי פעם עצרתם ושאלתם מה לומדים סטודנטים לתואר ראשון בתקשורת? אם תשאלו אותנו מה לומד סטודנט לכלכלה או סטודנט למשפטים התשובה תהיה ברורה ופשוטה, אך אם תשאלו אותנו על לימודי תקשורת יש אנשים העלולים להתבלבל. "אנחנו מכשירים את הסטודנטים שלנו לעידן החדש של התקשורת תוך כדי תהליך אתגרי בעולם שמאוד משתנה, עולם של מהפכות טכנולוגיות חדשות ופורחות, עולם של חדשנות ויזמות של המאה ה-21", מסבירה ד"ר לאה מנדלזיס, ראש המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת.

במסגרת הלימודים הסטודנטים מקבלים את הכלים הרלוונטיים בכדי להבין תהליכים ומגמות המתרחשות בציבור באמצעות כלי התקשורת בין אם זה באמצעות הרשתות החבריות, בלוגים וכן הלאה. "אנחנו מכשירים אותם לרמת תפקוד גבוהה בכל מערכות העבודה והעשייה, גם בתקשורת אבל גם בכל תעשייה ובכל מוסד ציבורי, ארגוני ופוליטי וזאת מאחר ואנחנו מעניקים להם מידע וידע של עשייה מעשית ותרבותית בתחומים של חברה, טכנולוגיה וכלכלה", אומרת ד"ר מנדלזיס.

תואר ראשון בתקשורת במכללה האקדמית כנרת מתחלק לשני מסלולים, האחד תקשורת שיווקית הכולל את תחום הניו- מדיה והשני קולנוע וטלוויזיה. התכנים הנלמדים במהלך התואר מתחלקים לתכנים עיוניים ולמעשיים וזאת בכדי להכשיר את הסטודנטים על הצד הטוב ביותר ולאפשר להם להשתלב בתעשייה בקלות. "בשני המסלולים לומדים הפקת תוכן לכל אורך הלימודים. הלימודים מאוד משולבים ומעורבים כשהחלק המעשי הוא מאוד דומיננטי, יש גם לימודים עיונים המאפשרים להמשיך לתואר שני. נדרשות גם 100 שעות של התמחות על מנת לסיים את התואר – כל אחד מחליט איפה הוא רוצה לעשות את ההתמחות בין אם זה בטלוויזיה, בערוץ הכנסת או במערכת דוברות של מועצה מקומית".

בין תחומי הלימוד אפשר למצוא את עולם הפרסום והשיווק כמו גם את עולם האינטרנט, הניו מדיה והמדיה הדיגיטאלית, תכנים הרלוונטיים למציאות של היום. "צריך להבין שדווקא המהפכה הטכנולוגית מאפשרת לסטודנטים לתקשורת הרבה יותר אפשרויות כשיש להם פוטנציאל הרבה יותר גדול מכל סטודנט אחר", אומרת ד"ר מנדלזיס ומוסיפה, "סטודנט שמסיים תקשורת יכול להשתלב בכל מערכת בין אם היא ציבורית, פוליטית או מקומית שלא לדבר על כל המוסדות של ערוצי הטלוויזיה והאינטרנט למיניהם".

"מכשירים את הסטודנטים שלנו לעידן שחדש של התקשורת תוך כדי תהליך אתגרי בעולם שמאוד משתנה"
"מכשירים את הסטודנטים שלנו לעידן שחדש של התקשורת תוך כדי תהליך אתגרי בעולם שמאוד משתנה"

ובשורה תחתונה, במה עוסקים הבוגרים?
הנושאים הנלמדים במהלך לימודי תואר ראשון בתקשורת מאפשרים לבוגרים להשתלב במגוון תפקידים ולא, אנחנו לא מדברים רק על תפקיד תקציבאי או פלנר במשרד פרסום. אז במה כן אפשר לעסוק? בדקנו באילו תפקידים השתלבו בוגרי תואר ראשון בתקשורת במכללה האקדמית כנרת וחזרנו עם תשובות מעניינות. "הסטודנטים שלנו נמצאים בתעשיות השונות בין אם זה בחברות כנסים, בחברות פרסום, הרבה מאוד עוסקים בהפקות תוכן באינטרנט, משרדי דוברות, יש לנו סטודנטית במשרד החוץ וסטודנטית בסוכנות היהודית ובעצם אין מקום שסטודנטים שמסיימים אצלנו לא יכולים להשתלב בו", מפרטת ד"ר מנדלזיס.

האם זה הגיוני שבוגרי אותו תואר משתלבים במקומות עבודה שונים? הרעיון הוא כי הסטודנטים מקבלים את ארגז הכלים הנחוץ המאפשר להם להשתלב בתעשייה, כאשר כל אחד בוחר להשתלב בתחום בו הוא מעוניין. יש בוגרים שמתעניינים בעולם השיווק או הפרסום, יש אחרים שנמשכים לתחום הפוליטי ויש כאלה שבכלל מתעניינים ביזמות ובעזרת הכלים שרכשו במהלך התואר הם מצליחים להתפתח. "פיתוח החשיבה התקשורתית, חברתית, פוליטית שקיימת במערך המקצועי שאנחנו מספקים לסטודנטים פותחים בפניהם כל כך הרבה ערוצים", אומרת ד"ר מנדלזיס ומוסיפה, "אין מקצוע שהוא יותר אקטואלי ורלוונטי ממקצוע התקשורת כפי שהוא מתקיים היום לפחות אצלנו, התחום הזה נוגע בחיי היום יום ובצרכים היום יומיים שמתקיימים".

בינינו? אם נתבונן סביבנו נראה כי כמעט בכל ארגון ניתן למצוא בוגרי תקשורת שהשתלבו בתפקידים מאתגרים הרלוונטיים למציאות של היום, כי אם כבר ללמוד תואר אקדמי אז לבחור בתואר הנכון ביותר.

ללמוד תקשורת ולהשתלב במגוון רחב של תפקידים
ללמוד תקשורת ולהשתלב במגוון רחב של תפקידים

רוצים לעקוב כל מה שקורה בעולם הסטודנטים? עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של יורם לימודים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד