072-3300504

מבחן אמריקאי- טיפים כיצד לעבור ולהישאר בחיים

שימוש חכם בזמן, קריאת ההוראות והשאלות (הדיאלוג) הם חלק מהטריקים שיעזרו לך לעבור את המבחן. הרשה לנו לצייד אותך במספר עצות..

| 05-11-2002 14:53:00

1 .שימוש חכם ב"זמן"

להשתמש חכם בזמן כולל מספר מרכיבים: לדעת כמה זמן יש לפתרון כל אחת מהשאלות והאם יש הבדל ניכר בדרגת הקושי בין השאלות. כדי לדעת זאת יש להתבונן במהירות בבחינה לפני שמתחילים להשיב. יש, אם כן, לתכנן במהירות את הפעילות לאורך הבחינה בזמן אמת ולכך דרוש תרגול מסוים או נסיון מצטבר. יחד עם כך, אין להיות מקובע – לעתים יש צורך לשנות את התכנון תוך כדי הביצוע.
המהירות, אסור לה לבוא על חשבון הדיוק. יש להבין במדויק מה נשאלת ולענות במדויק על השאלה. לשם כך יש לקרוא את השאלה בדקדקנות ולא "לעשות ויתורים לעצמך" כאילו הבנת את מה שרשום גם בלי שקראת עד הסוף.

אין תמונה

2 . הבנת טקסט השאלה
יש לקרוא היטב ולהבין את הטקסט – שאלות, הוראות, אופני תשובה ועוד – השיטה להבנה של טקסט נקראת דיאלוג עם טקסט ובהמשך נזכירה.

3. קריאת ההוראות והשאלות (הדיאלוג)
* אחת המכשלות הגדלות ביותר בשאלון רב ברירתי נעוצה בהבנה לקויה של השאלות ו/או הוראות הבחינה. מי שאינו מבין את ההוראות או בטוח שהבינן אך קרא את ההוראות ברשלנות ובפזיזות עלול לשלם על כך בנקודות רבות או בכישלון.
* הקדישו זמן לקריאת ההוראות ואף הבוחנים יסיעו לכם בהבנת ההוראות.

* אם ההוראות עמומות או אינן מובנות דיין יש להצביע ולבקש כי יסבירו אותן שכן הצלחתכם בבחינה תלויה בין היתר בהבנת הוראותיה.

* לעיתים ניסוח השאלות נעשה על מנת לבלבל או אולי אף להכשיל את אלה שאינם יודעים היטב את תלמודם. לפיכך, הבנת השאלה תוביל לבחירה ברורה יותר של התשובה. מכאן, מיומנות קריאת ההוראות והשאלות בזהירות ובקפידה היא חיונית.

* יש ואנו כבר משערים כי ההוראות ידועות לנו כי תרגלנו בחינות מסוג זה לפני הבחינה הסופית. על אף זאת, יש לוודא כי ההוראות לא נשתנו ויש להקשיב לאמירות המרצה/המתרגל/המשגיחים שמא נשתנה דבר מה ולא ידענו על כך.

* הקפד להתייחס בעיקר לאותן הוראות המשפיעות על האופן שבו יש לענות.

* לעתים ניתנות שאלות לדוגמה או שאלות תירגול - אם תינתן שאלת תרגול כזו, בצע אותה ברצינות. תוך שאתה מעיין בהוראות הבחינה, נסה לשנן, להבין ולזכור אותן. כך לא תצטרך לחזור לאחור בעת שאתה פותר את השאלות.

* קורה לפעמים שיש שתי תשובות שהן לכאורה נכונות. במקרה זה לא לסמן מיד תשובה או לנחש לפני שמתבוננים בשאר התשובות, יתכן שהתשובה השלישית או הרביעית "תגלה" מדוע היו כבר שתי תשובות נכונות – למשל משום שנוסח התשובה השלישית הוא "תשובה א' וגם תשובה ב' נכונות". בקיצור, צריך לחפש אחר תשובה שלישית דווקא שניסוחה "א' וגם ב' נכונים" או תשובה ד' שניסוחה "כל התשובות נכונות" (בהנחה שגם תשובה ג' נכונה) וכו'. יש להתייחס, אם כן, לנוסח התשובות שכן לעתים יש ניסוחים לא שגרתיים.

* היה ער לכך שצריך לקרוא את השאלות כפי שהן רשומות ולא כפי שהיית רוצה שיהיו רשומות.

* שים לב למונחי המפתח (KEY TERMS) בשאלה. קרא כל מילה! אל תקפוץ למסקנה ש"אתה כבר יודע את התשובה" לפני שקראת את הטקסט עד תום ווידאת כי הבנת אותו. לפי מילות המפתח, מקם את השאלה במסגרת מצע הלמידה שלך והיזכר בטקסט הרלוונטי ה"אופף" אותה. חשוב לא רק להבין כל מונח שבשאלה אלא את הקשרו.

* אם נותר לך זמן אחרי שסיימת, בדוק האם בכל זאת לא "המצאת" שאלה או ייחסת לשאלה משהו שלא היה בה.

הניחוש
הניחוש
לעתים מורידים נקודות על ניחוש ולעתים לא – אם ברצונך לנחש, עליך להתבונן בהוראות ולוודא כי אין מורידים נקודות על ניחוש.


מה קורה כשהגענו לדקת הסיום ויש עוד 10 שאלות בהן מתלבטים. אם אין שינוי בגישה הנוהגת ואין מורידים נקודות על ניחוש ברור שצריך להקדיש זמן לניחוש ולא לפתור עוד שאלה אחת כי ההסתברות היא 2.5 מתוך 10 לעומת 1 מתוך 10...

כיצד לנחש
גם כאן יש אסכולות רבות: יש הטוענים כי ב' וג' הן תשובות מועדפות כי הראשונה היא מסיחה, יש הרושמים ב' על 10 השאלות בהנחה שיש התפלגות שווה ביניהן ואז יש הסתברות גבוהה לקבל 2.5 מתוך 10, יש הנוהגים כמו ב"לוטו" – מה שבא; יש הטוענים כי כותבי השאלונים הם אנשים ליניאריים ועל כן מעדיפים ליתן את 3 התשובות הראשונות כמסיחות והרביעית היא הנכונה. אין מדע מדוייק בנושא זה – נסו את מזלכם...

עצות נוספות
* עשה מאמץ רציני בכל שאלה. הילחם על כל נקודה (במסגרת הזמן שתכננת לכל שאלה).

* חשוב דרך השאלות: הפעל את טכניקת ה"דיאלוג הפנימי". היזכר ב"דיאלוג עם הטקסט" ונסה לרשום תשובה שאינה ציטוט מתוך שאלה דומה שראית בעבר (אלא אם זו שאלה שחזרה במדויק על עצמה).

* הייה אגרסיבי ולא מתפשר במאמצי המלחמה שלך על כל שאלה.

* הערך במהירות את תשובתך.

* אם אתה נתקע, לך לשאלה אחרת. ראה את הקטע על "ניחוש".

* בחר בתשובה אליה התכוון כותב השאלה - הוא רוצה לבחון את ידיעתך ויכולותיך.

* התבונן בשאלה, "נבא" את התשובה הנכונה ואז חפש אותה בין האפשרויות כך שתוך כדי החיפוש אתה מאשש את בחירתך ומפריך את החלופות.

* שקול את כל החלופות במהירות ויחס את החלופות לשאלה.

* אזן את כל התשובות בינן לבין עצמן והכרע.

* השתמש בהגיון ובידיעותיך.

* השתמש במידע העולה מהתשובות שאינך סבור כי הן נכונות.

* סמן כתשובה נכונה רק את זו שהיא אמת בלבד ללא יוצאים מן הכלל .

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד