072-3300504

באיזה מקצוע אפשר למצוא עבודה בכל מקום בעולם?

יש הרבה מקצועות חשובים שצריך אותם כמעט בכל מקום בעולם, אבל יש מקצוע אחד שהוא כל כך מבוקש עד שכמעט כל מי שמחזיק בו יוכל למצוא את עצמו עושה 'רילוקיישן' ועובד מסביב לעולם

08-02-2017 10:55:00

זה תחום שאנשים מרוויחים בו משכורת נאותה, הם זוכים לתנאי העסקה מצוינים, העבודה שלהם משמעותית ודורשת מגוון עשיר של מיומנויות ויש להם סיכוי למצוא עבודה כמעט בכל מקום בעולם, מנחשים על איזה מקצוע מדובר? רמז: זה לא קשור לתחום האומנות, השירה או המשחק. בואו לגלות איזה מקצוע מסתתר מאחורי המשרה החלומית.

ג'וב שהרבה אנשים רוצים לעסוק בו
אנחנו מוקפים בזה, משתמשים בזה, אולי לא רואים את זה אבל חיינו בהחלט היו נראים אחרת בלי זה. עדיין לא בטוחים על מה אנחנו מדברים? קבלו את הג'וב שהרבה אנשים חולמים לעסוק בו – הנדסת תוכנה וזה הרבה יותר טוב ממה שאתם חושבים. "מהנדסים מתכננים ובונים מוצרים שמקלים עלינו את החיים - גשרים, בניינים, כבישים, מכוניות. מהנדסי תוכנה מתכננים ומייצרים תוכנה. להבדיל ממוצרים הנדסיים אחרים, תוכנה אי אפשר לראות, אבל היא המוח", מסבירה ד"ר דגנית ערמון, ראש בית הספר להנדסת תוכנה במכללת אפקה.

"תוכנה נמצאת במקרר, בטוסטר ובמכונת קפה, במכשירי שמיעה ובקוצבי לב, ברדיו, בשעון ובטלפון, בכל מחשב, טבלט, סמרטפון או GPS אנחנו מוקפים בתוכנה", היא מוסיפה. אותם אנשים שמחזיקים בטייטל של 'מהנדסי תוכנה' מתכננים, בונים ובודקים את המערכות האלה, עובדים על פרויקטים שונים ונחשפים ליכולות טכנולוגיות מרשימות לפני כולם.

"רק כדי לתת מושג, במטוס נוסעים יש מיליוני שורות קוד ובמטוס קרב – עשרות מיליונים. התוכנה במטוס שולטת במערכות תעופה, במערכות בקרה, חירום, מולטימדיה והמפה שמראה איפה אנחנו בכל רגע. כל המערכות צריכות לדעת לעבוד ביחד ולתקשר אחת עם השנייה", אומרת ערמון שנותנת דוגמא למקומות בהם התוכנה משתלבת בחיינו.

איך להשתלב בארגונים מובילים בארץ ובעולם?
בעידן הטכנולוגי המתקדם של היום יש הרבה משרות המוצעות לאנשים המחזיקים בתואר מהנדס תוכנה. האפשרויות הבלתי נדלות מאפשרות להם לפתח קריירה בבטחה וליהנות מתנאים טובים ואף לעסוק בתחום משמעותי עם אתגרים. "מהנדסת תוכנה מפעילה את הראש לפני שהיא מפעילה את לוח המקשים. מהנדסי תוכנה צריכים להכיר טכנולוגיות שונות, להיות יצירתיים במציאת פתרונות וגם לדעת להתגמש", אומרת ערמון ומוסיפה, "מהנדסי תוכנה עובדים בצוותים כדי להבין, ללמוד, לתכנן ולבדוק את המערכת, ולוודא שהכל עובד ביחד בצורה נכונה ובטוחה בשביל להקל עלינו את החיים".

חשוב להדגיש שכל תהליך כתיבת הקוד הוא חלק קטן מתהליך העבודה, כאשר העבודה מתבססת על אותם העקרונות אותם מובילים מהנדסים בבניית מוצר הנדסי כדי לבנות מערכות תוכנה מורכבות. ערמון מסבירה ממה מורכב התהליך, "עקרונות ההנדסה כוללים הבנת הדרישות (מה הסיפור של המוצר ומה הוא צריך לעשות בשביל המשתמש), אפיון ותכנון (איך עושים את זה ובאילו כלים), כתיבת הקוד (הפקודות שאומרות למחשב או לרכיב איך לפעול), ואחרי שכל זה עשוי גם בדיקות, בקרת איכות, ותחזוקה".

בוגרי תואר ראשון בהנדסת תוכנה יכולים להשתלב בתעשיית ההייטק, בחברות מחשבים, בתעשייה אווירית, בצה"ל וכן בארגונים מובילים בארץ ובעולם. הבסיס של הקריירה מתחיל במקום בו הוא רוכשים את הידע ומקבלים את הכלים. "במכללת אפקה מקנים לסטודנטים את היסודות והעקרונות של הנדסת תוכנה בכיתות קטנות, תרגולים במעבדות ופרויקטים מעשיים. בתכנית הלימודים ישנה התמחות במובייל ואשכולות בחירה בתחומי סייבר, חישוב מקבילי, למידת מכונה, ועוד", אומרת ערמון ומדגישה, "התלמידים נחשפים לתכנים עדכניים בתחום אשר מכינים אותם להשתלבות בשוק העבודה או באקדמיה".

רוצים להשתלב בתחום הנדסת תוכנה? הקליקו פה ואנחנו נדאג לכוון אתכם למסלול הנכון

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד