072-3300504

תכירו: התמחויות מבוקשות בתחום המשפטים

כל סטודנט למשפטים הינו בעל נטייה פנימית אל עבר התמחות מסוימת בה ירצה להתמקצע ולהתפתח לאחר סיום התואר. אז מהן ההתמחויות שכל אחד רוצה לקחת בהן חלק ומה כל כך קוסם בהן?

רחל ויינר | 29-01-2017 16:08:00

לימודי משפטים הינם ממסלולי הלימוד הוותיקים ביותר בעולם כאשר מאז ומתמיד נחשבו לימודים אלו למבוקשים, מגוונים, מעניינים ויוקרתיים, כאשר תחום המשפטים מוכר כתחום משמעותי ומשפיע. יתרה מכך, ניתן לומר כי תורת המשפטים קנתה לה שם כאחת הדיסציפלינות היוקרתיות והנחשבות ביותר בשדה האקדמי. עורכי דין מאז ומעולם עסקו בפתרון סכסוכים מכל הסוגים ובהשריית בטחון כללי ויציבות, שכן האדם נזקק מאז ומתמיד לייצוג משפטי – אם כתובע ואם כנתבע.

על מנת לקבל את הרישיון לעסוק בעריכת דין יש להשלים שלושה תהליכים שונים: ראשית, לרכוש השכלה משפטית במוסד להשכלה גבוהה. שנית, לסיים שנת התמחות באחד המשרדים לעריכת דין, ולבסוף, לעבור מבחנים חיצוניים מטעם לשכת עורכי הדין. מי שמסיים את שלושת השלבים הללו מקבל את הרישיון ויכול לעסוק בעריכת דין באופן רשמי.

לימודים מבוקשים, מגוונים, מעניינים ויוקרתיים
לימודים מבוקשים, מגוונים, מעניינים ויוקרתיים

יותר פרנסה ונראות ציבורית: ההתמחויות המבוקשות ביותר
במסגרת תואר ראשון במשפטים מתבקשים הסטודנטים לבחור התמחות אחת בה הם יתמקצעו,ויעסקו לאחר סיום הלימודים. בין תחומי ההתמחות העיקריים ניתן למצוא את תחום התמחות במשפט בינלאומי, מקרקעין, מסחרי, פלילי, אזרחי, יישוב סכסוכים ועוד. תקופה זו של ההתמחות, המגיעה בסיום התואר, היא תקופה של כשנה בה בוגרי התואר מתמקצעים וצוברים ניסיון תעסוקתי, ורק לאחר מכן יוצאים אל שוק העבודה, כאשר הם בשלים ומוכנים לכך. זאת בשונה מתארים אחרים בהם ישר בסיום התואר "נזרקים" הסטודנטים אל העולם הגדול.

כדי להבין מהן ההתמחויות הנחשקות ביותר ומהי הסיבה לכך שוחחנו עם פרופסור יובל אלבשן, דיקן הפקולטה למשפטים בקריה האקדמית אונו. "סטודנטים בשלבים הראשונים של הלימודים מאוד מתעניינים בתחום הפלילי ובתחום המסחרי, שכן מדובר בתחומים בהם יש יותר פרנסה ויותר נראות ציבורית. שאר התחומים מתחלקים כבר באופן דיי שווה ואי אפשר להגיד שיש משהו סיסטמטי", הוא מסביר.

התמקצעות וצבירת ניסיון תעסוקתי בהתמחות
התמקצעות וצבירת ניסיון תעסוקתי בהתמחות

מה קורה אם רוצים לעבור התמחות?
תואר ראשון במשפטים בקריה האקדמית אונו נותן רמת ידע בסיסית המאפשרת להתמחות איפה שהוא רוצה. "בשונה מרפואה, ששם אתה נסגר בתוך ההתמחות שלך, במשפטים אין כזה דבר, אין לנו מומחיות. מדובר במקצוע שהוא יותר של מיומנויות והבנה, ולכן, בהקשר הזה יש אפשרות לעבור מהתמחות להתמחות ואין התמחות ספציפית", מסביר אלבשן.

על פי אלבשן, המעבר בין התמחויות הוא דווקא מבורך. "המשפט הוא תופעה חברתית גדולה ולכן דווקא עורכי דין שעוברים מהתמחות להתמחות וצוברים ידע בנושאים שונים הם בעלי ערך ואין בעיה בכלל עם המעבר בין התחומים כי המקצוע מאפשר ורסטיליות רבה".

"אפילו בין התחומים המבוקשים, הפלילי והאזרחי, בין ההתמחויות הללו, יש דברים שקורים יחד ולכן קריטי שתהיה הבנה של זה. גם כשאדם מתעסק בתחום הפלילי הוא הרבה פעמים יצטרך להבין גם בתחום העסקי ולכן חשוב לדעת את כל התחומים. עצם זה שלומדים כל הזמן לרוחב ולא לאורך זה משרת את המקצוע ואת המשפט", מסכם פרופ' אלבשן.

תחום המשפטים מאפשר ורסטיליות רבה
תחום המשפטים מאפשר ורסטיליות רבה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד