072-3300504

סטודנטים למדעי המחשב פיתחו מכשיר יקיצה לנהג הנרדם

הסטודנטים שי גיזבר ויניב שחרור מ"החוג למדעי המחשב במסלול האקדמי של המכללה למנהל" פיתחו בימים אלה לראשונה בישראל מכשיר ייחודי המיועד ליקיצת נהגים הנרדמים בשעת נהיגה

| 04-11-2002 10:36:00


המכשיר הינו בטיחותי ונהג ונודע להתריע בפני הירדמות וכן בעל אופציה להעברת מידע מכלי הרכב אל מסוף מרכזי (פיתוח עתידי) והוא כולל מצלמת אינפרא אדום ומעבד אותות זעיר , אשר יצלמו את הנהג בזמן נהיגתו ויזהו מצב הירדמות.המכשיר יעבוד כל עוד הרכב בנסיעה קדימה ויבצע עקיבה אחרי הנהג .המכשיר חובן בתוכו אלגוריתמים מתקדמים אשר ביכולתם לזהות האם הנהג ממצמץ, לא מרוכז בנהיגה או נרדם.את כל ניתוח המידע מבצע המעבד אשר דוגם אחת לזמן מה תמונה ומסיק מסקנות "על פי מה שהוא רואה".המצלמה מחוברת פיזית על השמשה הקדמית וגודלה הפיסי זניח לחלוטין.ביכולת המכשיר להתגבר על בעיות חשיכה וראות קשה כגון לילה ומשקפי שמש .

לדברי הסטודנט שי גיזבר עד כה לא פותח מכשיר שכזה בארץ ואף בעולם כולו . בעבר ניסו לפתח מכשיר דומה אך למכשיר היה אחוז טעות גדול מאוד. כמו כן, ניסו בעבר למנוע הירדמות של נהג ע"י מדידת לחץ הדם או הדופק אך מכשירים אלה לא הצליחו בשטח בגלל הסרבול בכרוך בכל החיווט מסביב.

שי גיזבר מעריך כי מכשיר היקיצה שפיתח יחד עם עמיתו יהווה תשובה ופתרון חשוב לתופעת ההירדמות של נהגים בזמן נהיגה.על פי גיזבר מחקרים רבים הראו כי כ 10%-20% מהתאונות הקטלניות נגרמות עקב הירדמות של נהגים במידה ומוסיפים לנתון זה את אחוז התאונות הנגרמות עקב חוסר ריכוז נתון זה יעלה.

כיום ההערכה הקיימת הינה שכ 100,000 תאונות בארה"ב נגרמות עקב הירדמות על ההגה נתון שגובה הירדמות על ההגה , נתון שגובה כ 2000 הרוגים בשנה.בבריטניה וגם בישראל נהרגים בין אדם אחד לשניים בשבוע עקב הירדמות או חוסר ריכוז בנסיעה. מכשיר זה נועד למנוע את הבעיות שהוצגו להלן וכן עדיין שומר על נוחות הנהיגה ללא הפרעות מיותרות לנהג. למכשיר יש מספר מנגנוני הרתעה כגון: חיבור לרדיו, פתיחת חלון או אף קול אדם אשר מתריע בפני הנהג העייף.
למכשיר אפשרויות הרחבה רבות כגון: ניהול ציי משאיות ומעקב אחר מצב הנהג במשאית וכד'.
כיום המכשיר נמצא בשלבי פיתוח ראשוניים ועל מנת לקדמו ולבניית דגמים ראשוניים של המכשיר יש להשקיע כ 150,000 דולר.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד