072-3300504

5 משרות שוות בתחום משאבי אנוש

הרבה אנשים שואלים מה זה תחום משאבי האנוש? לאן כבר יש להתקדם ובמה אפשר לעסוק? התשובה היא ברורה: משאבי אנוש הוא התחום החם הבא עם מקצוע מבטיח ועבודה שווה

22-12-2016 14:06:00

בעולם שבו כל יום קמים ארגונים חדשים זה לא מפתיע לשמוע שהצורך בניהול משאבי אנוש גובר. אם בעבר היו מספר תפקידים ברורים, היום יש כל כך הרבה התמחויות עד שכל תהליך איתור וגיוס העובדים הופך למאתגר, ובדיוק פה תחום משאבי אנוש נכנס לתמונה.

אם אתם גם חולמים להיות חלק ממערך בלתי נפרד מארגון החברה מצאנו מסלול בדיוק בשבילכם. תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש בקריה האקדמית אונו יקח אתכם למקום שאתם בדיוק רוצים להיות בו. ד"ר בועז שליט, ראש התוכנית למשאבי אנוש בקריה האקדמית אונו, גילה לנו על 5 משרות שוות שגרמו לנו להגיש קורות חיים. למקומות, היכון, לעבודה.

להשתלב בתחום משמעותי, מוביל וחשוב בתוך הארגון, תחום משאבי אנוש
להשתלב בתחום משמעותי, מוביל וחשוב בתוך הארגון, תחום משאבי אנוש

איתור ומיון אנשים מתאימים לחברה
זה לא פשוט לגייס את האנשים הנכונים לתפקידים הנכונים, כאשר חברות מובילות מתחרות על ההון האנושי כדי להבטיח שהם עושים את הבחירה הטובה ביותר. "חברות מתחרות מי תצליח לגייס יותר אנשים שמתאימים לה וכדי לעשות זאת יש פונקציות בארגון שמתמחות בלאתר ולמיין את אותם אנשים", מסביר שליט.

הגיוס מתבצע ממקומות שונים בין אם זה דרך הרשתות החבריות, פרסומים או כלים אחרים דרכם אפשר להגיע לאותם אנשים. תהליך המיון הוא תחום העומד בפני עצמו, כאשר ישנם אנשים שמבצעים ראיונות עבודה ואחרים שממיינים את קורות החיים.

להיות בצד שמסנן ומחליט מי מתאים לעבודה
להיות בצד שמסנן ומחליט מי מתאים לעבודה

ניהול מערכת משאבי אנוש
יש הרבה אנשים שעובדים בכל תהליך איתור ומיון עובדים, ויש מי שמנהל את כל המערכת הזאת. כדי להעניק לארגון תמונת מצב מדויקת של ההון האנושי, יש מי שעוסק בניהול המערכת של משאבי אנוש. אותם אנשים מבינים את כל התהליך לעומקו משלב כתיבת מאפייני התפקיד ועד השתלבותו של העובד בחברה, מדריכים את אותם אנשי הארגון מה לעשות ומנהלים את כל המערכת.

"זה תפקיד ברמה יותר בכירה בחברות קטנות ובחברות גדולות מדובר באנשים עם ניסיון רב כאשר הם יודעים איך לנהל מערכת כזאת", אומר שליט ומוסיף, "אנשים שאחראים על כל מחזור חיי העובד".

הערכת עובדים ותגמולם
אחת המשרות המעניינות בתחום משאבי אנוש היא הערכת עובדים ותגמולם, כאשר מדובר בתחום משמעותי וחשוב בתוך ארגונים. "יש פה תורה שלמה שצריך לדעת אותה ומי שעושה ובונה את הכלים זה מחלקת משאבי אנוש", מסביר שליט ומוסיף, "יש אנשים שעוסקים בנושא של הערכת עובדים, מדידה וכו'".

מי שמעוניין להשתלב בתחום כזה יוכל למצוא ברוב המקרים משרות כאלה בחברות וארגונים גדולים או בחברות יישום וכוח אדם.

חלק משמעותי ובלתי נפרד מארגונים
חלק משמעותי ובלתי נפרד מארגונים

פיתוח וניהול מערך הדרכה
אם אתם אוהבים את תחום ההדרכה ומרגישים שזה בוער בכם מאז ומתמיד, תוכלו למצוא את עצמכם משתלבים בתחום פיתוח וניהול הדרכה אשר נמצא גם הוא בתחום משאבי אנוש. מערך ההדרכה מתחלק לכמה אפשרויות, האחת היא פיתוח ההדרכה בארגון, "איך לפתח תוכניות הדרכה בין אם זה מבחינה מקצועית או ניהולית בארגון", מסביר בועז וממשיך, "ויש ניהול עובדים שזה מנהל הדרכה שאחראי על כל תחומי ההדרכה בארגון, אם למשל נכנסת טכנולוגיה חדשה וצריך לבצע הדרכה בתחום הוא בונה את תוכנית ההדרכה".

מרכזי הערכה ופיתוח מסלולי קריירה
חושבים שיש לכם את היכולת לזהות את הפוטנציאל הניהולי הטמון באנשים? מי שעובד במרכזי הערכה לוקח חלק באיתור ובוחן זאת על ידי מגוון שאלונים שונים הבודקים כישורים וסגנון ניהולי. "יש ארגונים שיש להם מחלקה כזאת לעצמם ואלה שלא נעזרים בחברות העוסקות בתחום המשתייך למרכזי הערכה", אומר שליט.

תחום נוסף שאי אפשר להתעלם ממנו מתייחס לפיתוח מסלולי קריירה לאנשי העובדים בארגון, וזאת על מנת לשמר את העובדים החיוניים לחברה. "הרעיון הוא לדעת איך לשמר את הטאלנטים בארגון וליצור להם מסלול התפתחות וקידום שיגרום להם לרצות להמשיך הלאה באותה החברה ולא אצל חברה מתחרה".

להיות בחלק שמשפיע: פיתוח והערכת עובדים בארגונים
להיות בחלק שמשפיע: פיתוח והערכת עובדים בארגונים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד