072-3300504

רוצים להיות מנהלים? זה מה שאתם צריכים ללמוד

חושקים בתפקיד ניהולי מהיום שנולדתם? אם אתם קוראים את הכתבה הזאת אתם כבר בדרך הנכונה. עכשיו כל מה שאתם צריכים לעשות זה להמשיך בשביל שיוביל אתכם למקום שאתם בדיוק רוצים להיות בו, צאו לדרך

21-12-2016 13:37:00

המערך האקדמי מציע מגוון רחב של אפשרויות לימוד לתואר שני, אך אם אתם חושקים בתפקיד ניהולי יש תואר אחד שהוא בדיוק בשבילכם. חלקכם בכלל לא התעניינו בתחום הזה, אחרים דילגו על התואר הזה ויש כאלה שבכלל לא שאלו, אבל אם אתם רוצים לקחת את המושכות לידיים שלכם ולקבל תפקיד ניהולי התואר שנציג אותו הוא בדיוק בשבילכם.

להפוך את החלום למציאות ולהתברג בתפקידים ניהוליים
להפוך את החלום למציאות ולהתברג בתפקידים ניהוליים

תואר שני: מאיפה מתחילים ומה לומדים?
מרגישים שמסתתר בכם כוח ניהולי? יודעים שיש לכם את הכוח להשיג, לנהל, לקחת אחריות ולעשות את הדברים בצורה הנכונה? אם התשובה היא כן אנחנו יודעים מה המסלול הנכון עבורכם. גם אם אתם מהנדסים, רואי חשבון, עורכי דין או בכל תפקיד אחר ואתם רוצים להתקדם בו, תואר שני במנהל עסקים יכול להיות הדבר שאתם בדיוק צריכים.

במסגרת הלימודים הסטודנטים רוכשים ידע בסיסי בתחום העסקי אשר מהווה כרטיס כניסה לתחום הניהולי. הלימודים מיועדים גם לאלה שרוצים להתקדם בחברה בה הם נמצאים, או אחרים שרוצים להשתלב בתפקידים ניהוליים בחברות אחרות.

"במסגרת התואר השני מקבלים כמה דברים, ברמה הבסיסית לומדים את השפה לתקשורת בעולם העסקי ובמסגרת העסקית של עולם הניהול משם הכל מתחיל. מעבר לזה הלימודים מקנים כישורי ניהול וביניהם מכירים ומטפלים במערכת הארגונית והמנהלית בארגון", אומר פרופסור אריה גביוס, דיקן הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו.

הלימודים שמים דגש גם על מיקומו והתנהלותו של הארגון מול כל המשק ומול מתחרים שונים בעולם. "תואר במנהל עסקים נותן תפיסה רחבה יותר על ההתנהלות הכלכלית אבל גם הפוליטית במרחב הרחב יותר, איך המשק והחברה מתנהלים", מוסיף גביוס. הידע הכללי בשילוב ההתמחות אותה כל סטודנט בוחר מקנה את הידע והכלים הנדרשים כדי להצליח בתחום.

"בהרבה מאוד מכרזים והגדרות תפקיד של מנהלים רואים שיש דרישה לתואר שני"
"בהרבה מאוד מכרזים והגדרות תפקיד של מנהלים רואים שיש דרישה לתואר שני"

שורה חתונה: עם איזה מקצוע יוצאים לשוק העבודה?
תואר שני במנהל עסקים הוא דוגמא לתואר שמיועד לסטודנטים ממקצועות שונים, ולא רק לאלו שלמדו מנהל עסקים בתואר ראשון, כאשר ההתמחות הנכונה מוציאה את הסטודנטים עם הידע הנדרש לשוק העבודה.

ההתמחויות הן מגוונות ושונות, כך לדוגמא בקריה האקדמית אונו ניתן לגשת ללימודי M.B.A במנהל עסקים עם התמחות בשוק ההון, שיווק ופרסום, לימוד ניהול הארגון, ניהול איכות הסביבה, אסטרטגיה עסקית ויזמות, ניהול פארמה ומערכות בריאות ועוד. במסלול האקדמי המכללה למנהל ניתן גם לרכוש את הכלים הנדרשים כמו גם באוניברסיטת אריאל בשומרון ובמוסדות אקדמיים נוספים.

"תואר שני במנהל עסקים הוא כמעט התואר היחידי שלא מגיעים אליו מתואר ראשון באותה דיסציפלינה", מדגיש פרופסור אורן קפלן, פסיכולוג, כלכלן ודיקן בית הספר למנהל עסקים במכללה למנהל. " אני יכול להגיד שאין היום עסק מכל סוג שלא צריך ניהול", הוא מוסיף ואומר, "הרעיון הוא אינטרדיסציפלינרי, הוא בא ליצר אוריינטציה ניהולית בכל תחום שהוא מתוך הנחה שכל דבר היום הוא מספיק מתוחכם שצריך לנהל אותו".

"דרישת הסף של רוב הארגונים לתפקידי ניהול זה תואר MBA, היום תואר ראשון הוא הרבה פחות נחשב, כולנו יודעים ובהרבה מאוד מכרזים והגדרות תפקיד של מנהלים רואים שיש דרישה לתואר שני", אומר פרופסור שמואל סטשבסקי, ראש המסלול לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת אריאל בשומרון. "רבים שיש להם תואר במקצועות שונים כמו הנדסה מעדיפים לעשות תואר שני במקצוע נוסף, כי מי שרוצה באמת לעסוק לא רק בתפקיד מקצועי אלא גם ניהולי אז תואר חשוב לו אבל גם הכלים".

ללכת במסלול הנכון והלתקדם לתפקיד מוביל ומשמעותי בארגון
ללכת במסלול הנכון והלתקדם לתפקיד מוביל ומשמעותי בארגון

במה עובדים וכמה כסף מרוויחים?
תואר שני במנהל עסקים מקנה לסטודנטים ידע ניהולי כמו גם ידע מקצועי בהתמחות בה הם בחרו. מסיבה זו מדובר בתואר שיכול לקדם סטודנטים במגוון רחב של תפקידים, כאשר הדגש הוא על תפקיד ניהולי. "זה בהחלט קרש קפיצה לתפקידים בכירים יותר עם משכורת יותר טובה", אומר סטשבסקי.

"מי שרוצה ללמוד תואר שני, אם אין לו סיבה טובה להמשיך ללמוד את מה שהוא למד בתואר ראשון, זה (תואר שני במנהל עסקים) ייתן לו ערך מוסף גדול יותר מאשר אותו התחום, למעט אלו שרוצים להיות אקדמיים ולעשות דוקטורט", מדגיש קפלן.

אם אתם מחפשים לדעת כמה זה יוצא במספרים וכמה כסף תרוויחי בתלוש משכרות, חשוב שתדעו שכמובן שזה תלוי במקצוע ובתחום בו בחרתם, אך אי ספק כי תחום ניהולי מעלה את המשכורת. "יש אנשים שהפכו להיות מנכ"לים בחברות גדולות במשק ואז המשכורות כמובן מגיעות למאות אלפי שקלים בחודש", אומר גביוס ומוסיף, "תואר שני זאת חוכמת חיים. לדעתי זה מתאים לכל אדם שרוצה לרכוש כישורי ניהול והבנה של מערכות אנושיות ומערכות חברתיות בכלל, בין אם זה בחברות פרטיות, ציבוריות או ממשלתיות, זה תואר שמיועד ופתוח לכל אדם", אומר גביוס.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד