072-3300504

מתחילים ללמוד בגיל 30 פלוס? יש לכם יתרון על פני כולם

בעוד נראה שהמסלול לעבר שערי האקדמיה מתחיל מיד אחרי הטיול הגדול, יש כאלה שבוחרים להתחיל בגיל מאוחר יותר. האם מספיק להתקבל רק עם תעודת בגרות ואיך אפשר לשלב לימודים ועבודה? כל מה שאתם צריכים לדעת על לימודים אקדמיים לבני 30 פלוס

נאור קמה | 07-11-2018 09:54:00

גילם הממוצע של סטודנטים לתואר ראשון בישראל הוא כ-24, אך אין זה אומר שאי אפשר להתחיל ללמוד בגיל מאוחר יותר. אנשים המעוניינים לרכוש השכלה אקדמית אחרי גיל 30 זכאים להטבות רבות המקלות עליהם בקבלה למוסדות הלימוד ובזמן הלימודים עצמם. אז מה הן ההטבות ואיך מקבלים אותן?

תנאי קבלה ללימודים אקדמיים: הדרך המקוצרת
תנאי הקבלה למוסדות השונים הם כנראה ההבדל המשמעותי ביותר בין סטודנטים מעל גיל 30 לבין סטודנטים בשנות העשרים לחייהם. הגישה במועצה להשכלה גבוהה לגבי לימודי תואר לסטודנטים בני 30+, היא לעודד כמה שיותר את המגמה הזו. מסיבה זו רוב המוסדות האקדמאיים מאפשרים למועמדים מעל גיל 30 להגיש מועמדות גם ללא ציון פסיכומטרי, ולעיתים אפילו מבלי שיש למועמד תעודת בגרות מלאה.

גם למכינות הקדם אקדמאיות תנאי הכניסה מקלים, כאשר לרוב ניתן להיכנס למכינה רק על סמך ציוני מקצועות בסיסיים בבגרות, דבר המהווה יתרון על פני מתמודדים בגילאי ה-20.

בכל זמן אפשר להתחיל. אין גיל להצלחה אקדמית
בכל זמן אפשר להתחיל. אין גיל להצלחה אקדמית

שילוב לימודים עם עבודה - האם זה אפשרי?
אומנם מסלולי לימודי הערב אינם סגורים בלעדית לסטודנטים מעל גיל 30, אך מוסדות הלימוד מבינים שלרוב לבני ה 30+ כנראה יש כבר מקצוע ואולי גם משפחה, ולכן נותנים להם את העדיפות במסלולי הערב, כך ניתן לשלב את הלימודים יחד עם העבודה ואין צורך לוותר על אחד מהם.

מוכנות מנטלית לבני 30 פלוס
היתרונות המנטליים שיש לאנשים המתחילים ללמוד בגיל מאוחר הם רבים ושונים. סטודנטים מבוגרים רבים מגיעים מחויבים יותר ומעוניינים יותר ברכישת השכלה, בהשוואה לסטודנטים צעירים אשר לעתים הולכים ללמוד מסיבות חברתיות וסביבתיות.

סטודנטים בוגרים בעלי משפחות מעידים שהלימודים היו קלים יותר עבורם משום שידעו שהתואר יעזור להם להתקדם בעבודה או להתקבל לעבודה עם שכר גבוה יותר, מה שיעזור מאוד לפרנס את משפחתם. דבר שהופך אותם לתלמידים ממוקדים יותר ובעלי מוטיבציה גבוהה במיוחד.

''סטודנטים בוגרים בעלי משפחות מעידים שהלימודים היו קלים יותר''
''סטודנטים בוגרים בעלי משפחות מעידים שהלימודים היו קלים יותר''

אף פעם לא מאוחר להתחיל ללמוד
גם אם הפעם האחרונה שפתרתם תרגיל או כתבתם סיכום היה לפני יותר מעשור, אין סיבה שזה ימנע ממכם להתחיל ללמוד כבר בתחילת הסמסטר הקרוב, במיוחד כשיש יתרונות רבים גם מוסדיים וגם מנטליים למי שמתחיל 'מאוחר' את לימודי התואר.

מוסדות לימוד רבים מעניקים הטבות והקלות נוספות למי שמעוניין ללמוד. על מנת לקבל את כל המידע באופן אישי, מומלץ להשאיר פרטים, ונציג יחזור אליכם עם מידע מדויק שיענה על כל שאלה שיש לכם.


מעוניינים לקבל פרטים נוספים על לימודים לבני 30 פלוס? היכנסו לעמוד הפייסבוק של יורם לימודים ושלחו לנו הודעה

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד