072-3300504

חוששים מהתואר? כך תעברו את המשבר הרגשי

שנת הלימודים האקדמית התחילה ואתם מרגישים משותקים? כדי שלא תעבירו את השנים היפות של התואר בתחושות פחד ותיעוב, הגיע הזמן לקבל זריקת הרגעה ולהיכנס לפרופורציות הנכונות

יורם לימודים | 26-10-2015 10:31:00

עבור חלק מאתנו, החיים הם מעבר מהזדמנות אחת לשנייה, אך עבור אחרים ממבחן למבחן. התחלות חדשות כמו תחילתה של שנת הלימודים האקדמית, הן כר פורה לציפיות ותקוות אך אליהן מצטרפים איך לא, הפחדים והחששות.

לפעמים דווקא הציפיות והתקוות שלנו, הן אלו שישאירו אותנו משותקים, צופים ברצף בשבעה פרקים של 'הומלנד' במקום לפתוח את הספרים. כך שבתחילת שנת הלימודים ובמהלכה, סטודנטים מסוימים ישלבו בין לימודים, עבודה וחיי חברה ויישארו על הרצף הפסיכולוגי שבין "סבבה" ל"לא סבבה".

אחרים ימצאו את עצמם מלאי אשמה, דוחים מטלות ומתעוררים מותשים אחרי לילה של חלומות בהם הם יושבים ברכב שאין להם שליטה עליו, אילמים וללא יכולת לזוז. אז מה עושים עם זה?

תהליכים מודעים ולא מודעים משפיעים על הרגשות, המחשבות וההתנהגות שלנו. לכן הפתרון הרצוי הוא לפנות לפסיכואנליזה שלוש פעמים בשבוע, רצוי בגרמנית, למשך כשבע שנים. אך עם זאת, כסטודנטים של שנת הלימודים האקדמית, יתכן ותתעניינו בדרכים הבאות להתמודד עם האתגרים הרגשיים של השנה החדשה.

מיומנו של סטודנט: איך אני הולך לעבור את זה?
מיומנו של סטודנט: איך אני הולך לעבור את זה?

קודם כל תירגעו
לפני הגשות, פרזנטציות או מבחנים וגם תוך כדי אם יש צורך, התחילו מלתרגל נשימות, התמקדו ב'כאן ועכשיו' או היעזרו בדמיון מודרך של עצמכם, מנמנמים בכוס קפירינייה ענקית על חופי ברזיל. זכרו שהאינטרנט בכלל והיוטיוב בפרט הם מאגרים עצומים של טכניקות הירגעות.

זכרו: קודם כל לנשום
זכרו: קודם כל לנשום

קחו לעצמכם זמן ומרחב
התואר הראשון שלכם יימשך לפחות כשלוש שנים, לכן כדאי לזכור שיש עוד תחומי עניין חוץ מהגשת עבודות ומבחנים.

פגישות עם חברים ופעילות יצירתית (מעבר למציאת סיבות למזכירות החוג מדוע מגיע לכם מועד ג') , אפשרו לכם מרחב גדול יותר ויעזרו לכם לא להישאב לתוך הלחץ או למדוד את עצמכם רק על פי דד ליינים וציונים.

קחו דברים בפרופורציות
זוכרים איך בבגרויות חשבתם שהגיע סוף העולם ואז הגיע השירות הצבאי והפך לדבר הכי חשוב בחייכם? ובכן, כעת מדובר בתואר האקדמי וגם הוא יגיע לסיום בהצלחה.

תנו לעצמכם לטעות קצת ואל תשכחו שכמעט תמיד יש עוד הזדמנות. פספוס דד ליין פעם אחת לא יוביל אתכם לגור בקופסת קרטון על אלנבי. זה כנראה ישרוט את הסופר אגו הפריך שלכם, אבל זה כבר עניינו של הפסיכואנליטיקאי האוסטרי אליו תלכו בסוף התואר.

כדי להוריד את מפלס הדרמה, מה שאתם יכולים לעשות זה להתחיל לחשוב עם קצת הומור ולוגיקה על מה שעובר עליכם. קיבלתם 60 במבחן ואתם מרגישים שהחיים נהרסו? נהדר, כעת נסו לתאר לעצמכם שלב אחרי שלב, את אותה השתלשלות האירועים. סביר להניח שתגלו שהיא בלתי סבירה ודי משעשעת.

קיבלתם 60 במבחן? הדיכדוך לא יתרום למצב
קיבלתם 60 במבחן? הדיכדוך לא יתרום למצב

צרו קשרים חברתיים
יצירת מערכות יחסים וקשרים חברתיים מפתחת אותנו ומלמדת אותנו המון על עצמנו. שכן אם בתחילת השנה העניין החברתי יכול לעורר הרבה פחדים ולהעלות שאלות כמו: האם שוב אמצא את עצמי לבד? כעת הגיע הזמן להתמודד עם הפחד ולנצל כל הזדמנות חברתית.

הפנימו כי יצירת קשרים היא דבר משמעותי, שבעתיד גם חברים מהלימודים יוכלו להיות חלק מקבוצות לימוד, או אפילו להקשיב לכם ברגעים קשים, בהם תרצו להתלונן על המרצה.

הכל לא בסדר? זה בסדר
סביר להניח שאם תזרקו באוויר עט פיילוט, לא משנה היכן הוא ינחת, הוא כנראה יפגע באופן אקראי במישהו שממש כמוכם מתמודד עם לחצים, חששות, פחדים ועוד.

ממש כמוכם, הוא כנראה גם לא מדבר על זה. אז שתפו חברים או פנו לשירותי הייעוץ הפסיכולוגי של האוניברסיטה/המכללה.


* סייעו בהכנת הכתבה: צוות headspace, מרכז סיוע פסיכולוגי לצעירים.

תמיד טוב לשתף עוד מישהו
תמיד טוב לשתף עוד מישהו
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד