072-3300504

כל מה שאתם חייבים לדעת על המרצה שלכם

הדבר הראשון שבדרך כלל מבררים על מרצים זה עד כמה המבחן שלהם קשה והאם השיעור מעניין, אבל יש עוד כל כך הרבה דברים חשובים שצריך לדעת, כל כך חשובים עד שהם יכולים להשפיע לכם על העתיד

26-08-2015 13:12:00

אי פעם חשבתם לבדוק מי אלו אותם המרצים שמלמדים אתכם? מה הם עושים עושים מעבר לאקדמיה, במה הם מאמינים ואיך הם בכלל בתור מרצים?

יש כל כך הרבה דברים חשובים שאתם יכולים לברר על המרצה שלכם, בין אם זה בחיפוש בגוגל או בשיחה עם בוגרים. בוגו לגלות אילו דברים כדאי שתדעו על המרצה שלכם לפני שאתם נכנסים לשיעור.

אתם מכירים אותו כמרצה, אבל מי הוא באמת?
אתם מכירים אותו כמרצה, אבל מי הוא באמת?

מה באמת עושים המרצים?
הם אומנם מלמדים אתכם באקדמיה, אבל מה הם עושים מחוץ לכותלי הקמפוס? בדיקה מהירה תגלה לכם במה עוד עוסק המרצה, שכן יכול להיות מדובר בדמת מרכזית ומאוד חשובה שמגיעה ממקצוע מאוד מוערך וחשוב.

נוסף על כך, יש לכם הזדמנות ללמוד מאנשים בכירים שכבר עוסקים כבר כמה שנים במקצוע, ואף להיעזר בהם כדי להיכנס לעבדה או להשיג משרה שווה.

איך השיעורים? משעממים או מרתקים?
יש מרצים שאף אחד לא רוצה לפספס שיעור אחד שלהם, הם מעבירים את השיעור בצורה מעניינת עד כדי כך שכולם נשארים מרותקים, אבל יש גם ההפך.

אם המרצה מונוטוני, מקריא כל היום טקסטים מהדף או שהוא פשוט מרדים, כדאי שתשקלו לעבור לקבוצה אחרת או להחליף את הקורס במשהו אחר שירתק אתכם וישאיר אתכם ערניים.

נוכחות חובה: כן או לא?
יש מרצים שלא בודקים נוכחות, מה שחשוב להם זה שמי שבאמת נכנס לשיעור יקשיב ולא יפריע למהלכו. אם אתם לא מתכננים להקשיב או ללמוד או שיש לכם מלא סידורים, הפעילו שיקול דעת ובדקו, אולי בכלל כדאי שלא תכנסו כדי שהפרצוף שלכם לא ייזכר לשלילה?

נקודה נוספת שיש לקחת אותה בחשבון, היא האם המבחן או העבודה הסופית תלויה בדיונים שעלו בכיתה? במידה וכן, בין אם הנוכחות היא חובה או לא, כדאי שתכנסו ולא תפספסו את השיעורים.

האם השתתפות בקורס היא חשובה?
יש מרצים שמרכיבים את הציון הסופי מהשתתפות בקורס במהלך השיעורים, מספיק שתרימו יד כמה פעמים ותביעו את דעתכם וכבר תדעו שהציון הסופי שלכם משחק לטובתכם.

בנוסף, אם תשתתפו בקורס המרצה יזכור אתכם, ואם יזכרו אתכם לטובה ותתקלו בהם בהמשך, כנראה שגם ימליצו עליכם וזה יכול לעזור לכם.

דעות פוליטיות – ימין או שמאל?
כמה שננסה לשים את הדעות הפוליטיות בצד ולהישאר ניטרליים, לפעמים קשה להפריד ביניהן לבין מה שאנחנו אומרים. גם מרצים שמעבירים שיעורים לעיתים מושפעים ממה שהם חושבים, יש כאלה שלא מסתירים ואומרים בריש גלי את דעותיהם ויש אחרים שמנסים לא לערבב פוליטיקה באקדמיה.

בכל מצב שהוא, נסו לגלות מה הן עמודותיו של המרצה וכך תביאו מניין הוא מסביר את מה שהוא מלמד ולאן הוא חותר. חוץ מזה שיכול מאוד להיות שכל כך לא תסכימו עם המרצה, שתעדיפו לעבור קבוצה ולהיכנס לשיעור עם מרצה אחר.

יש מרצים שמערבבים פוליטיקה באקדמיה
יש מרצים שמערבבים פוליטיקה באקדמיה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד