072-3300504

סטודנטים מגלים איך לצאת מהמינוס

זה ממש לא סוד שסטודנטים מתקשים לסגור את החודש ולממן את הלימודים ושכר הדירה בכוחות עצמם. בניסיון לסייע, ארבעה סטודנטים ממכללת תל חי החליטו לקחת את הבעיה לידיים ולעזור להם לצאת מהמינוס, אז מה הפתרון?

הדס נתנאל | 19-08-2015 14:34:00

להיות סטודנט זה לא פשוט, לא מספיק שהלימודים הם אינטנסיביים, צריך גם להתמודד מדי יום עם הוצאות כלכליות בלתי פוסקות ומעט זמן לעבוד.

על פי סקר שערכה השנה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל, ממוצע ההוצאות החודשיות של סטודנט בשנת 2014 הוא 5,828 ש"ח כשהשכר החודשי הממוצע הוא נמוך יותר ועומד על 3,191 ש"ח. מה יוצא מזה? בעיה שמסתכמת במילה אחת - מינוס.

ארבעה סטודנטים מהחוג לכלכלה וניהול במכללת תל חי, בשיתוף פעולה עם בנק מזרחי, החליטו להתגייס למען סטודנטים אחרים והקימו תוכנית בשם "נושמים לרווחה", שמטרתה לעזור לסטודנטים אחרים לסגור את החודש.

מתמודדים עם הוצאות כלכליות גבוהות ממה שהם מכניסים
מתמודדים עם הוצאות כלכליות גבוהות ממה שהם מכניסים

"עניין של מעקב ורישום"
"רוב הסטודנטים במדינת ישראל נמצאים במינוס או שההורים שלהם עוזרים להם", אומרת אלמוג משל (25), אחת מהסטודנטית שמובילה את הפרויקט המוצע ללא כל עלות לסטודנטים שלומדים במכללת תל חי.

החברים בתוכנית מלווים את הסטודנטים שניגשים אליהם, בונים להם תקציב ומקנים להם את כל הידע הבסיסי הנדרש בתחום על מנת להבין כיצד להתמודד עד זה. "זה עניין של מעקב ורישום אחרי ההכנסות וההוצאות ולראות שאתה עומד בזה", מדגישה משל.

"סטודנטים שנמצאים במצב כלכלי לא טוב באים אלינו לארבעה מפגשים, כשלכל מפגש יש מטרה אחרת, בסופו של דבר אנחנו שואפים לבנות תקציב מאוזן לכל סטודנט. אנחנו חושבים לטווח הרחוק ומסבירים על סוגי ההוצאות ועוברים עם כל אחד באופן פרטני", היא מסבירה.

"המטרה העיקרית שלנו היא שסטודנטים יוכלו לחיות באופן סביר בלי חובות ועם קצת ידע על מה זה עובר ושב, מה זה אומר כרטיס אשראי ועוד", היא מוסיפה.

לדעת לנהל את ההוצאות והכנסות בצורה שקולה
לדעת לנהל את ההוצאות והכנסות בצורה שקולה

"כל אחד יכול לעבור את זה"
התוכנית "נושמים לרווחה" לא מגלה לסטודנטים איפה אפשר לעשות כסף, היא גם לא מבטיחה להם משכורת עתק, היא עושה דבר אחד - עוזרת לסטודנטים לנהל את התקציב שלהם מבלי להיכנס למינוס.

על פי נתוני הסקר של ההתאחדות, בשנת 2014 למעלה ממחצית הסטודנטים בישראל קיבלו סיוע כלכלי מהוריהם. אפשר לומר שעזרה כספית מההורים זה סוג של פתרון, אבל צריך לזכור שלא כל סטודנט יכול להיעזר בהורים שלו וגם אם כן, לפעמים הפתרון הזה עוזר רק לחמוק מהמציאות.

הבעיה הכלכלית של הסטודנטים לא נמצאת רק בישראל, אלא מטרידה סטודנטים נוספים מרחבי העולם. בסקר שנערך על ידי בנק 'לוידז' ופורסם באתר החדשות 'מירור' הבריטי, נראה כי סטודנטים צפויים לסיים את לימודיהם האקדמיים עם חוב של כ-180,000 שקלים, כשחלקם חושבים שלעולם לא יצליחו לכסות אותו.

"העניין הוא לדעת להקציב לך כסף בדיוק למה שאתה צריך ולדעת לצפות את ההוצאות הגדולות מראש. אם יש לך ארבע חתונות גדולות בקיץ, אתה תקציב לך את הסכום ותדע לחסוך אותו כל חודש", מסבירה משל, "הרבה אנשים נרתעים מזה, אבל כל אחד יכול לעבור את זה".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד