072-3300504

מתחילים שנה ראשונה? ההכנות הנדרשות

נרשמתם ועוד כמה חודשים את עושים את הצעדים הראשונים שלכם כסטודנטים? כדי להקל עליכם בכניסה לעולם האקדמי, הנה הדברים שכדאי לכם לעשות לפני הלימודים

21-07-2015 08:56:00

לימודים אקדמיים זה כבר לא תיכון, זה לא עוד קורס או עבודה וזה שונה מכל מה שהיה לכם בצבא. אז איך באים מוכנים לאקדמיה ומה אתם צריכים לעשות לפני הלימודים?

כדי להקל עליכם בתהליך הכניסה, בתיה שנהר, יועצת הכוונה ללימודים בשנהר מסבירה מה חשוב לעשות לפני ולמה צריך לשים לב כשמתחילים תואר אקדמי.

>>לא בטוחים עד כמה המקצוע מתאים לך? כנסו ומצאו את התשובה

במה נוח לכם יותר לסכם?
יש אנשים שמסכמים ממש כמו פעם עם עט ומחברת ויש את אלה שלא יכולים לי מחשב נייד או טאבלט. לא משנה מה אתם בוחרים, העיקר שתמצאו את הדרך הנוחה ויעילה ביותר בה תוכלו לשמור את כל סיכומי השיעור.

במידה ואתם בוחרים במחשב נייד, חשוב לשים לב למשקל ולוודא שיהיה לכם נוח לסחוב אותו מדי יום. יש לקחת בחשבון שמוסדות הלימוד האקדמיים התקדמו גם הם ומרבית החומר נשלח במיילים ולכן מומלץ להשתמש במחשב בו תוכלו לאגד בתיקייה את כל החומר האקדמי הרלוונטי.

לעיין בחומר הלימוד
שואלים את עצמכם למה בכלל צריך לעיין בחומר לפני השיעור, אם גם ככה לומדים אותו? ובכן, אם תפתחו את המצגת לפני השיעור או תקראו את מאמרים רלוונטיים, יהיה לכם קל יותר להבין את נושא השיעור.

עיון בחומר נותן ציפיות לקראת השיעור ומסדר את החומר העיוני בצורה ברורה ונוחה יותר. כך תדעו לקראת מה אתם הולכים ותדעו אילו שיעורים אקדמיים מחכים לכם.

ללמוד איך לסכם שיעור
מוכנים? היכון הכן צא: תקשיבו, תסכמו, תקלידו ותפנימו את השיעור בו זמנית. איך זה נשמע לכם? הרבה מאוד סטודטים עושים את זה, אבל כדי לעמוד במשימה בהצלחה חשוב שתתרגלו זאת, כדי שברגע האמת יהיה לכם קל יותר.

מצאו את הדרך הנוחה ביותר עבורכם ללמוד
מצאו את הדרך הנוחה ביותר עבורכם ללמוד

לבדוק: איך אתם לומדים הכי טוב?
האם טוב לכם ללמוד לבד או בכלל בקבוצות למידה? האם אתם צריכים שמישהו יסביר לכם את החומר או שזה מאט לכם את קצב הלמידה? לכל אחד יש את סגנון הלמידה שנכון עבורו וחשוב שתסגלו לכם אחד כזה. במידה ואתם לומדים טוב יותר בקבוצות, חשוב לדעת לתרגל גם לבד שכן בסופו של דבר התוצאות הן אישיות.

איפה כדאי לשכור דירה?
אם מוסד הלימודים רחוק ממקום המגורים שלכם, בדקו היכן נמצאים המעונות או שבכלל כדאי לכם להשכיר דירה עם שותפים. חשוב לזכור שעלויות שכר דירה יקרות יותר ממעונות ולכן מי חשוב שמי שמתכנן לישון במעונות, יבטיח את מקומו בהקדם, שכן ברוב המקרים יש ביקוש גבוהה למעונות הסטודנטים.

להכיר את סביבת הקמפוס
איפה הסופר הקרוב ביותר? איפה יש פאבים, בתי קפה ואיפה תחנת האוטובוס? אם סביבת הלימודים חדשה לכם, בדקו מה יש בסביבתכם מעבר ללימודים, בין אם זה לאן תוכלו לצאת או איפה תוכלו לשבת עם החברים לספסל הלימודים לקפה.

תחבורה ציבורית או רכב?
בין אם אתם בוחרים להגיע בתחבורה ציבורית או ברכב, חשוב שתוודאו כמה זמן לוקח להגיע בשעות הבוקר ובשעות העומס בכבישים. בנוסף, בדקו היכן תוכלו להחנות את רכבכם או מאידך היכן תחנת האוטובוס ואיזה קווים הם נוחים לכם.

להיות פתוחים להכיר אנשים חדשים
גם אם יש לכם מספיק חברים ואתם מאוד אוהבים את הסביבה שיצרתם, ברגע שנכנסים אקדמיה אתם נחשפים לאנשים חדשים ולכן צריך להיות פתוחים לסביבה חדשה. מלבד זאת, תמיד נחמד שיש חברים לספסל הלימודים שיוכלו לגבות אתכם כשלא תוכלו להגיע לשיעור או תחסירו מסיבות אחרות.

>> מחפשים מה ללמוד? ממצאו את המקצוע שהכי כדאי לכם

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד