072-3300504

הסטודנטים בתל חי יוצאים נגד מחירי הדיור

הסטודנטים שלומדים במכללת תל חי מוחים על העלאת מחירי הדיור בכפר גלעדי, בפעם השלישית בתוך שנה וחצי. "אנחנו רוצים לגור פה והקיבוץ בעצם מגרש אותנו", הם מתלוננים

20-07-2015 13:20:00

בדיוק בתקופת המבחנים קיבלו הסטודנטים שלומדים במכללת תל חי ולנים בקיבוץ כפר גלעדי, הודעה כי מחירי הדיור הולכים לעלות.

למרבה ההפתעה לא מדובר בפעם הראשונה בה הם מקבלים הודעה שכזו, קדמו לה עוד שתי הודעות דומות בשנה וחצי האחרונות. הסטודנטים, שנמאס להם מעליית המחירים בפרק זמן כל כך קצר, דורשים עתה פיקוח על מחירי שכר הדירה באזור.

הסטודנטים לא נכנעים ויוצאים להפגין
הסטודנטים לא נכנעים ויוצאים להפגין

"אם לא מתאים לכם המחיר, אתם יכולים לעזוב"
"אין שליטה וכל פעם מעלים את המחירים, אנחנו רוצים שזה יהיה מפוקח ומסודר. אין לנו שום ביטחון, אין בסיס", אומר דני (שם בדוי), סטודנט ללימודי מדעים במכללת תל חי.

שחר סלע (25), סטודנטית ללימודי חינוך ומדעי ההתנהגות, מספרת כי הסיבות לעליית המחירים משתנות כל הזמן. "פעם אחת זה היה בגלל הבצורת בקיץ שעבר, אחרי זה על תשתיות חשמל ועכשיו אין באמת סיבה. יש פה משהו שהוא לא הוגן".

העלאת המחירים הנוכחית עמדה על כמאה שקלים, אך כשהמספרים עולים בתדירות כה גבוהה הסטודנטים לא רוצים לשתוק. "באנו כי רצינו לחיות בקיבוץ וזה מה שבחרנו", אומרת ספיר עברי (24) סטודנטית ללימודי ביו טכנולוגיה שגרה בכפר גלעדי למעלה משנתיים, "ופתאום לראות את הקפיטליסטיות משתלטת זה קשה לי".

קיבוץ כפר גלעדי הוא לא הקיבוץ היחיד שמתגוררים בו סטודנטים הלומדים בתל חי, אולם דני מסביר כי הוא הקרוב ביותר למכללה, כאשר הסטודנטים שבוחרים ללון שם, הם אלו שלא יכולים לקנות לעצמם רכב פרטי.

"מי שלא יכול להרשות לעצמו רכב, נאלץ לשלם שכר דירה מאוד גבוה", הוא אומר. "יש רשימת המתנה לכפר גלעדי והם אומרים ש'אם לא מתאים לכם המחיר אתם יכולים לעזוב'", מוסיפה סלע.

רוצים שיהיה פיקוח על העלאת מחירי הדיור
רוצים שיהיה פיקוח על העלאת מחירי הדיור

"איפה הגבול? עד לאן זה יימשך?"
הסטודנטים שמוחים על מחירי הדיור מספרים כמה הם אוהבים את המקום וכמה היו רוצים להישאר, אך באותה הנשימה מציינים כי העלאת המחירים מקשה עליהם.

"אנחנו רוצים לגור פה והקיבוץ בעצם מגרש אותנו. אם לא נעצור את זה זה יימשך, מה יימנע מהם להעלות עוד חצי שנה שוב?", אומרת עברי. "איפה הגבול, עד לאן זה יימשך? זה יפיל פה אנשים, המחירים פה גבוהים ממקומות אחרים", מוסיף דני.

עברי מספרת כי "חמשת החברים הכי טובים שלי עוזבים בסוף החודש כי המחיר לא משקף את מה שהם מקבלים, אז הם עוזבים לקיבוצים אחרים".

הידיעה על הכוונה להעלות שוב את שכר הדירה הגיעה אל הסטודנטים במהלך תקופת המבחנים, אולם זה לא מנע מהמם לצאת בכל זאת ולהפגין. "זה מתסכל ועצוב ממש. הם חיכו עם זה לתקופת המבחנים כשלאנשים אין כוח להתאגד, אנחנו בכוח עושים את זה", טוענת עברי. "דווקא בתקופת מבחנים, כשאף אחד לא יכול להגיב לזה וכולם בלחץ, מפילים דבר כזה", מוסיפה סלע.

לסטודנטים קשה להתאגד ולהפגין בתקופת המבחנים
לסטודנטים קשה להתאגד ולהפגין בתקופת המבחנים

תגובות
ממכללת תל חי נמסר כי "הנהלת המכללה מלווה ומסייעת לאגודת הסטודנטים בקידום אמנת הדיור. אנו מברכים על היוזמה ומודים לראשי הרשויות באזור: בני בן מובחר, גיורא זלץ וניסים מלכה שנתרמו אף הם לסייע לסטודנטים בקידום האמנה. אנו מקווים שבעקבות פעילות חשובה זו יצטרפו לאמנת הדיור עוד ועוד ישובים ברחבי הארץ".

קיבוץ כפר גלעדי בחרו שלא להגיב לנושא.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד