072-3300504

מרצה הכשיל את כל הסטודנטים בקורס

איך קורה שכיתה שלמה של סטודנטים נכשלים באותו הקורס? ובכן, פרופסור לניהול מאס בהתנהגות הסטודנטים והחליט כי לאף אחד מהם לא מגיע לעבור את הקורס. על מה ולמה?

הדס נתנאל | 28-04-2015 12:32:00

כשחושבים על נכשל, נוטים להאמין כי הסיבה לקבלת הציון הזה היא משום שהסטודנטים לא עברו את המבחן או לא הגיעו להישגים הנדרשים בקורס, אך הפעם המקרה הוא שונה.

פרופסור איריין הורוביץ מאוניברסיטת טקסס A&M, שלח מייל לכלל הסטודנטים שלו ובישר להם כי הוא מכשיל את כולם על סמך התנהגותם הבלתי הולמת בלבד לאורך הסמסטר.

הסטודנטים התנהגו בתורה בלתי הולמת
הסטודנטים התנהגו בתורה בלתי הולמת

קראו לפרופסור 'אידיוט גמור'
הורוביץ כבר יותר מ-20 שנה בתחום, אבל זו הפעם הראשונה שהחליט לנקוט עמדה כזו ולהכשיל כיתה שלמה המונה כ-30 סטודנטים.

על פי אתר הלימודים האמריקאי, Inside Higher Ed, ציין הפרופסור כי זו הכיתה הנוראית ביותר שהייתה לו בכל שנות לימודיו בתחום ולכן בחר בדרך זו.

הפרופסור שלח לכלל הסטודנטים מייל וכתב כי "מאז שלימדתי את הקורס הזה, ראיתי ותפסתי (סטודנטים) שמעתיקים, נאמר לי 'להירגע', 'צא לי מהמרחב' וקראו לי 'אידיוט גמור' בפנים". עוד הוסיף וכתב ש"סטודנט לא הופיע בשיערו טען שהוא כן נכח, שמעתי הרבה שמועות פוגעניות ולא נכונות עלי ועל אחרים".

הורוביץ לא רק הכשיל את הסטודנטים, אלא גם הודיע על פרישתו מלימודי הקורס. "מסיבות אלו אני עוזב באופן רשמי את הקורס הזה. בשיא הכנות ובאופן מוחלט אני נגעל", הוא כתב במייל.

מכתב זהה שלח גם למנהלים בכירים של האוניברסיטה, בו הודיע כי כל הסטודנטים בקורס נכשלו ואף הוסיף כי הסטודנטים הם "בעיה שלכם עכשיו".

המרצה מאס בהתנהגות הסטודנטים
המרצה מאס בהתנהגות הסטודנטים

האם מגיע עונש קולקטיבי?
כשסטודנטים קיבלו את המייל, הם טענו כי הם צריכים את הציון בכדי לסיים את התואר, אך הפרופסור בשלו ונותר איתן בדעתו. הורוביץ ציין כי החליט להכשיל את הסטודנטים לאחר שניסה להתשלט עליהם, פנה לגורמים בכירים בהנהלה והרגיש שלא נותרה לא כל ברירה.

למרות שכתב במייל כי לאף אחד מהסטודנטים לא מגיע לעבור את הקורס, בראיון שנערך עמו, אמר כי סטודנטים מעטים לא היו מעורבים בהתנהגות הפסולה זו ואותם אלה, הם גם הסטודנטים האקדמיים הטובים ביותר.

אם כך, האם עונש קולקטיבי לכלל הסטודנטים הוא צודק? בנושא ישנם חילוקי דעות, כאשר בסופו של יום, מי שיחרוץ את גורלם זו האוניברסיטה, ונראה כי בסופו של דבר לא כל הסטודנטים ייכשלו.

"כל ההאשמות שאמרו על ידי הפרופסור כנגד הסטודנטים יחקרו וכך גם ינקטו צעדים משמעותיים", נאמר מדוברות האוניברסיטה.

האם המרצה בחר בעונש ראוי?
האם המרצה בחר בעונש ראוי?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד