072-3300504

מי צריך בכלל את הקלסרים של התואר?

הם כבר קיבלו את התעודה, התחילו לעבוד בתחום, המשיכו לתואר שני, אבל עדיין מסרבים להיפרד מהקלסרים עמוסי החומר. האם יש מישהו שבאמת עושה בהם שימוש?

גל יונגר | 23-03-2015 16:35:00

הגיע הזמן להודות באמת, עשרות בוגרי תואר ראשון ושני מתקשים להיפרד מהקלסרים ומהחומר ששירת אותם נאמנה במהלך התואר וממשיכים להנציח אותם בבית ההורים או בדירתם הנוכחית.

ובכן, מתי בפועל באמת משתמשים באותו חומר מאובק והאם לא הגיע הזמן להיפרד?

מרוב קלסרים לא רואים בית
מרוב קלסרים לא רואים בית

הרלוונטיות עדיין קיימת
כרמל אלגור (26), סטודנטית לתואר ראשון במשפטים במרכז הבינתחומי, ובוגרת תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה במכללת עמק יזרעאל, מסבירה שהקדישה ארון שלם בדירתה לטובת החומרים המודפסים מהתואר הראשון.

"הייתי מדפיסה את המאמרים שהייתי צריכה לקרוא בכל קורס והצטברה לי מסה רצינית של חומר, חלק ממנו העברתי לסטודנטים של שנה א' וחלק שמרתי בקלסרים מסודרים. היום יש לי בבית ארון שלם מפוצץ בקלסרים".

גל פישר (28), סטודנט לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב ובוגר תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול בטכניון, מסביר כי "במהלך התואר אספתי כמות גדולה של חומר, אותו מיינתי לקלסרים. עם סיום התואר, כמות הזמן והעבודה שהשקעתי בהם, הקשתה עלי להיפרד ולזרוק את הקלסרים לפח".

טענתה של מיכל כהן (26), בוגרת תואר ראשון בתקשורת וניהול ותואר שני במנהל עסקים במכללה למנהל, היא שכל עוד החומרים מאוחסנים בבית ההורים, אין כל סיבה להיפטר מהם. "כשסיימתי את הלימודים בתואר הראשון, מיינתי את החומר בקלסרים וסידרתי אותם בספריה בבית של ההורים שלי. היה לי ברור שאעשה בהם שימוש בעתיד".

פישר מאמין כי הרלוונטיות של החומרים אכן קיימת "יצא לי להציץ בחומר שעסק במודלים סטוכסטיים בחקר ביצועים, לצורך מודל חיזוי שהתבקשתי לבנות בעבודה. בנוסף בלימודי התואר השני שלי היום, יש קורסים שחופפים לנושאים שכבר למדתי, ככה שיש לי כבר חלק מהחומר התיאורטי".

גם אלגור טוענת כי הקלסרים אינם צוברים אבק לחינם. "יצא לי להשתמש בחומרים במסגרת העבודה הקודמת שלי, בתור מנהלת תפעול באולם אירועים. הכנתי סטטיסטיקה בנושא אספקה ונעזרתי בחומר של שיטות מחקר. גם היום בלימודי משפטים, אני לומדת על פילוסופים שכבר נתקלתי בהם בתואר הקודם שלי, החומר ששמרתי עוזר לי להבין על מה מדובר".

השימוש העיקרי במקרה של כהן, הגיע בעיקר בתואר השני. "יש הרבה נושאים משיקים בין תקשורת וניהול למנהל עסקים, בייחוד בהתמחות של שיווק ופרסום. בנוסף, החומר מתוך קורס 'אקסלים למנהלים' בתואר השני, משמש אותי גם ביום יום. ברגע שאני פותחת החומר, הכל מסודר לי ממש כמו מדריך למשתמש".

מתקשים להחליף את גוגל בחומרים הישנים
מתקשים להחליף את גוגל בחומרים הישנים

יש סיכוי להיפרד מהקלסרים אחת ולתמיד?
ובכן, האם חג הפסח יכול לשמש כטריגר ולהביא סוף סוף לזריקת הר הקלסרים? מסתבר שמדובר בצעד מורכב וגדול נפשית עבור הרבה סטודנטים.

כהן מסבירה כי "באיזשהו שלב אני מקווה שאצליח להיפרד מהם, אבל עכשיו זה מרגיע אותי שהם פשוט שם. מדובר בחומר מקורי, כתוב בכתב היד שלי, בניסוח שלי ואני יודעת שזה ממקור מהימן. אין מה להשוות את אותו החומר למאמרים באינטרנט שגם אותם צריך לחפש. את לא תמיד יודעת מי כתב את הדברים ובאיזה הקשר".

פישר מסביר כי "ברגע ששיקולים של מקום יכנסו למשוואה, אני מאמין שאאלץ להיפרד ממרבית החומרים. למרות שגם את זה אעשה בהדרגה ואשאיר את המקצועות המועדפים עלי".

אלגור מאמינה שבאיזשהו שלב היא תיפרד מהחומר, אך זה לא עומד לקרות בעתיד הקרוב. "נכון להיום המציאות מלמדת אותי אחרת, שמתי לב ששמרתי חומרים של קורסים שבאמת עניינו אותי וקשה לי להיפרד מהם. אני יודעת שהכל נמצא באינטרנט, אבל יש משהו יותר אישי בחומרים ששייכים לי, זה כמו ההיסטוריה שלי".

לא מאמין שהגיע הזמן להיפרד
לא מאמין שהגיע הזמן להיפרד
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד